Kupio Ferrari za 38.115.000 dolara

OLDTIMERI – Legendarni talijanski sportski klasik jedan je od samo 39 proizvedenih primjeraka, očekivala se i licitacija od 50 milijuna dolara

Uoči tradicionalnoj i renomiranoj izložbi oldtimera i rijetkih automobila Pebble Beach Concours d’Elegance, koja se svake godine održava u tom kalifornijskom resortu, svijet je dobio novog rekordera. Uoči ovakvih evenata aukcijske kuće imaju običaj organizirati nadmetanja ekskluzivnih modela pa to nije bila iznimka ni ove godine. Također, unatrag nekoliko godina rekord najskupljeg prodanog automobila uredno se obara. Ove godine najskuplji je automobil ikad prodan na javnim aukcijama Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962-63, koji je postigao cijenu od 38,115 milijuna dolara, od kojih će deset posto zadržati Bonhams, aukcijska kuća koja ga je i zastupala. Ipak, iako velika, cijena nije dostigla očekivanih čak 50 milijuna dolara. Iako je ovakvih Ferrarija napravljeno tek 39, ovaj konkretan model, 19. po redu u toj seriji, poseban je po nečemu doista specifičnom zbog čega se i računalo da će postići cijenu koja je dugo vremena trebala ostati nenadmašiva.

Skijaški prvak poginuo

Automobil je završen 11. rujna 1962. i isporučen francuskom trkačkom prvaku Jou Schlesseru koji ga je sa suvozačem Henriem Oreillerom, francuskim skijaškim šampionom, trebao voziti na Tour de France Automobile iste godine. Međutim, Orellier je auto razbio utrkujući se na autodromu Montlhéry južno od Pariza te je poslije od zadobivenih ozljeda preminuo u bolnici. Novine tog vremena kažu da je na Ferrariju pukla guma zbog čega je izletio i dvaput se okrenuo. GTO je vraćen u Ferrari i temeljito obnovljen, zbog čega i nosi dvije godine proizvodnje.

Prodan je 1963. trkaču Paolu Colombu, a godine 1965. dolazi u vlasništvo Fabrizia Violatija, potomka jedne bogate talijanske obitelji. Fabrizio je auto kupio tajno, skrivao ga od obitelji i vozio samo noću spasivši već tada rijedak automobil od otpada.

Kolekcija na rasprodaji

Berlinetta je ostala u vlasništvu Violatijevih punih 49 godina. To nije bio jedini Ferrari koji Violatijevi imaju, riječ je o cijeloj kolekciji pod nazivom Maranello Rosso koja je oblikovana u pravi muzej koji se može i posjetiti u San Marinu. Fabrizio Violati, inače i osnivač Ferrari Cluba Italia, umro je 2010. a sve do smrti ovim je Ferrarijem obilazio sve važnije izložbe klasičnih automobila. Uz najskuplju Berlinettu njegova je obitelj na istoj aukciji prodala još devet Ferrarija, od ukupno 25 u kolekciji, za što su dobili još oko 20 milijuna dolara. Treba reći da nadmetanje za Berlinettu nije prošlo bez uzbuđenja, cijena se dizala nekoliko puta da bi došla do rekordne svote.

Rekorderi

Mercedes-Benz W196 1954. (29,600.000 $)

Vrijednost je ovog konkretnog modela u tome što je jedini koji je bio u privatnim rukama, a ne u nekom od muzeja. Također je i najuspješniji jer je nitko drugi doli Juan Manuel Fangio u njemu osvojio njemački, europski i švicarski Grand Prix 1954. godine.

Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder 1967. (27,500.000 $)

Dok nije prodan Violatijev GTO, ovo je bio najskuplji ikada prodani Ferrari na nekoj javnoj aukciji. Čak 45 godina čuvala ga je obitelj Smith iz Sjeverne Karoline. Jedan ovakav NART vozila je i Faye Dunaway u filmu Afera Thomasa Crowna.

Ferrari 375-Plus Spider Competizione 1954. (18,400.000 $)

Ovogodišnji Goodwood vidio je i prodaju ovog Ferrarija. Ovaj model opremljen je najvećim motorom koji je Ferrari ikada napravio po želji samog Enza radi zadržavanja trkačke dominacije. Prodan je zbog nesporazuma oko vlasništva.

Ferrari 250 Testa Rossa 1957. (16,390.000 $)

Nakon novog svjetskog prvaka GTO-a, ovo je najcjenjeniji Ferrarijev povijesni model. I drugi primjerci ovog modela prodaju se izuzetno dobro, često i za sume veće od osam milijuna dolara. Ovakvih, iz 1957. i 1958., napravljeno je samo 19 za kupce i dva za utrke.

Ford GT40 1968. (11,000.000 $)

Sam GT40, iako kultni automobil, ne postiže ovako visoke vrijednosti na tržištu. Međutim, ovaj su konkretni model vozili Jackie Ickx i Dick Thompson. Iz njega su se također snimale i scene za kultni film Stevea McQueena Le Mans.

Duesenberg Model J Long-Wheelbase Coupe 1931. (10,340.000 $)

Automobili ove mitske američke marke predstavljali su maksimum luksuza i tehnologije, samo to je bilo dovoljno dobro. Ovaj Coupe imao je samo pet vlasnika, a prešao je samo 12.500 milja. Novi je stajao kao i 50 Fordova T.

Autor: Zoran Vitas/vecernji.hr

Odgovori

Skip to content