Stota utrka INDY 500 najgledanija je automobilistička utrka u svijetu

Dok se podacima o gledanosti putem prijenosa može manipulirati, pravo stanje popularnosti autosportova otkriva broj gledatelja na pojedinoj utrci

Rekordan broj gledatelja na ovogodišnjem jubilarnom, stotom izdanju slavne utrke INDY 500 dokaz je kako interes za najpoznatijim auto utrkama na svijetu ne jenjava. Novopridošli vozač u INDY seriju, “rookie” Alexander Rossi, nakon što je prvi prošao ciljem, kako nalaže tradicija, ispio je bocu mlijeka na pobjedničkom postolju pred čak 350.000 gledatelja. Toliko je prodano ulaznica, a po nekim podacima procjenjuje se da je utrku uživo gledalo i 400.000 ljudi.

S više od 260 tisuća gledatelja uživo, može se pohvaliti i utrka svjetskog prvenstva izdržljivosti, 24 sata Le Mansa. Slavna utrka koja se održava na stazi Le Sartes u blizini Francuskoga grada Le Mansa i ove godine očekuje rekorne rezultate posječenosti. Rekorde u posjećenosti zabilježile su ove godine i najpopularnije utrke američke Nascar serije. Utrku na stazi Texas Motor Speedway gledalo je 200 tisuća gledatelja, Telladega Superspeedway u Alabami imala je 180.000 gledatelja, a Charlotte Motor Speedway 170.000 gledatelja. Uz bok im je i utrka u Daytoni također sa 170 tisuća gledatelja. Nerijetko se NASCAR i INDY utrke održavaju pred više od 100.000 gledatelja čime potvrđuju svoju popularnost. Osim par iznimaka, ovi podaci potvrđuju pravilo kako su autosportovi najpopularniji upravo u zemljama s dugom tradicijom utrkivanja. Utrku Formule 1 u britanskome Silverstoneu redovno posječuje 140 tisuća gledatelja i najposječenija je utrka u kalendaru najbržeg cirkusa. Da autosportovi uživaju izuzetnu popularnost u velikoj britaniji govore i podaci o 100.000 posjetitelja na utrci u Goodwoodu, a čak i nacionalno prvenstvo turističkih automobila, popularni BTCC nerijetko zna okupiti nevjerojatnih 40.000 gledatelja uživo.

Nakon dvadeset i dvije godine izbivanja iz kalendara Formule 1, Velika nagrada Meksika održana na stazi Autodromo Hermanos Rodriguez u 2015. je tijekom trkačeg vikenda ugostila čak 220 tisuća gledatelja. Podaci za nedjelju nešto su skromniji, no sa 134.000 gledatelja samo su malo ispod Silverstonea. S više od 100 tisuća gledatelja mogu se pohvaliti još samo pet utrka Formule 1, ona u Austriji, Australiji, Kini i SAD-u. Potpuna suprotnost tome su utrke na bliskom istoku ili dijelovima Azije. Veliku nagradu Bahraina lani je uživo gledalo 32, u Maleziji 44, a u Abu Dhabiju 60 tisuća gledatelja, a staza za VN Kine u Shangaiju unatoč 200.000 sjedećih mjesta kapacitet popuni za samo 50 posto.

Ove godine, po prvi puta će se održati utrka za Veliku nagradu Europe u Bakuu, glavnome gradu Azerbaidžana, no tiskano je samo 28.000 ulaznica pa bi utrka, bez obzira na ishod, odnosno zanimljivost definitivno mogla biti upisana kao najslabije posjećena utrka u kalendaru Formule 1. Što se tiče WRC-a, promotor se hvali s rekordnom gledanosti putem TV prijenosa, dok su procijenjeni podaci o broju posjetitelja daleko skromniji. Procjena je se da svaku utrku u prosjeku gleda 50.000 ljudi, što je za sport koji je teško pratiti u smislu dugačkih etapa i dionica sasvim solidan rezultat. Gledanost NASCAR i INDY serije dokaz je kako su zanimljive utrke s brojnim pretjecanjima i neizvjesnim završetkom dobitna formula za gledatelje. Iako je F1 priznat kao globalno najpopularniji auto sport nikada neće dostiči broj gledatelja kao NASCAR ili INDYCAR.

Suprotno posjećenosti, gledanost najpoznatijih automobilističkih sportova u svijetu u silaznoj je putanji, barem kad je riječ o broju gledatelja putem TV prijenosa. Globalno popularni autosportovi sve su češće dostupni samo putem IP televizije i unaprijed plaćenih paketa, ali ne i putem besplatnih prijenosa uživo. Formula 1 kao globalno najpoznatija grana auto sporta od 2008. do danas izgubila je čak trećinu publike, pa se ukupan broj smanjio sa 600 na 400 milijuna. Glavni razlog tome nije u samim utrkama već u sve učestalijem izostanku besplatnih TV prijenosa uživo. Uključeni prijenos utrke Formule 1 nekad je bio sastavni dio nedjeljnog obiteljskog popodneva, čak i u kućanstvima gdje nije bilo prevelikog interesa za utrkama.

POPIS NAJGLEDANIJIH AUTO UTRKA

1. INDIANAPOLIS 500, 2016.
INDYCAR
Indiana, SAD
350.000 gledatelja

2. 24 SATA LE MANSA, 2015.
World Endurance Chapionship
Le Mans, Francuska
260.000 gledatelja

3. TEXAS MOTOR SPEEDWAY, 2016.
NASCAR
Texas, SAD
200.000 gledatelja

4. TELLADEGA SUPERSPEEDWAY, 2016.
NASCAR
Alabama, SAD
180.000 gledatelja

5. CHARLOTTE MOTOR SPEEDWAY, 2016.
NASCAR
North Carolina, SAD
170.000 gledatelja

6. DAYTONA, 2015.
NASCAR
Florida, SAD
170.000 gledatelja

7. SILVERSTONE GP, 2015.
Formula 1
Silverstone, Velika Britanija
140.000 gledatelja

8. MONZA GP, 2008.
Formula 1
Monza, Italija
137.000 gledatelja

9. MEXICO GP, 2015.
Formula 1
Mexico City, Meksiko
134.000 gledatelja

Izvor: ovdje

Odgovori

Skip to content