Australski biskupi: Brak je zajednica između muškarca i žene

Melbourne / REUTERS/Jason Reed

U Australiji će od 12. rujna do 7. studenog ove godine građani te zemlje odlučivati hoće li se zakonska definicija braka proširiti kako bi uključila i tzv. „istospolni brak“.

Rok za prijavu za referendum istječe 24. kolovoza.

Australska je biskupska konferencija u priopćenju pozvala vjernike da glasuju protiv prijedloga kako bi brak ostao jedinstvena zajednica između muškarca i žene. Australski su biskupi podsjetili da je brak temeljna institucija svih društava, naročito zbog uloge roditelja u odgoju djece. Brak je, stoga, sve donedavno u svim kulturama i vjeroispovijestima bio shvaćen kao zajednica muškarca i žene, a i dalje je tako definiran u međunarodnom zakonu i zakonima većine zemalja – napomenuli su katolički prelati.

U priopćenju nadalje stoji da prepoznati brak kao zajednicu između muškarca i žene nije izraz zadrtosti, vjerske dogme ili iracionalne tradicije, već prepoznavanje ljudske ekologije. Ta definicija braka ne isključuje da osobe istoga spola mogu biti uključene u druge oblike pravnih odnosa. Prepoznajući taj određeni oblik odnosa – nastavili su biskupi – naša zajednica i njezini zakoni o braku ne diskriminiraju na nepravedan način druge oblike odnosa, nego naša zajednica kao i njezini zakoni prepoznaju bitnu vezu između muško-ženskog vezivanja i rađanja djece, te između djece i njihovih bioloških roditelja. Riječ je o odnosu koji i dalje treba jamčiti – istaknuli su australski biskupi.

Upozorili su da bi redefiniranje braka svjesno stvorilo obitelji bez očeva i majki, čime bi se djeci uskratilo barem jednog biološkog roditelja, dajući prednost interesima i sklonostima odraslih pred pravima i interesima djece. Crkva prepoznaje kako bi „bespolni brak“ imao za posljedicu da bi bitne uloge poput majčinstva i očinstva vjerojatno bile uklonjene iz zakona na štetu djece.

Australski se biskupi u priopćenju pitaju hoće li se vjernike zakonski prisiljavati da sudjeluju u aktivnostima ili ceremonijama koje su suprotne njihovim uvjerenjima? Hoće li katoličke škole, čija je odgovornost prenositi vjeru, i dalje moći poučavati djecu kako je brak jedino moguć između muškarca i žene, te hoće li i u budućnosti moći zapošljavati osoblje koje podupire to učenje? U drugim zemljama – stoji na kraju dokumenta – gdje se promijenila definicija braka, uočili smo kako je svaka od gore navedenih slobodâ dovedena u pitanje. Prema tome, posljedice promjene definicije braka su stvarne.

MISIJA / VATIKANSKI RADIO

1 comment

Odgovori

Skip to content