ANĐELI: INTERVJU S W. PILZOM, TEOLOGOM I STRUČNJAKOM ZA PITANJA O ANĐELIMA

Poznati njemački katolički internetski portal katholisch.de je objavio intervju s Winfriedom Pilzom, teologom i stručnjakom za pitanja o anđelima. Prenosimo s Portala Raskrižje isti na hrvatskom jeziku. Stari mit o Luciferu ili sotoni pokušava dati odgovor kako se zlo odnosi

naspram dobroga Boga. Lucifer je, kako piše, najveći od anđela. Njegovo ime znači nositelj svjetla ili jutarnja zvijezda. Ova „zvijezda“ je htjela biti kao Bog, zauzeti njegovo mjesto – Istočni grijeh! No, ovo mu donese pakao. S mnoštvom svojih pristaša on pade. Arkanđeo Mihael je zauzeo njegovo mjesto i postao vrhovni anđeo. Ime Miha-el na hebrejskom znači: „Tko je kao Bog?“. Ovo je pitanje opomena: Tko se ogriješi o Tajnu Boga, past će.

Intervju s Winfriedom Pilzom, teologom i stručnjakom za pitanja o anđelima

Poznati njemački katolički internetski portal katholisch.de je objavio intervju s Winfriedom Pilzom, teologom i stručnjakom za pitanja o anđelima. Internetski Portal Raskrižje (IPR) objavljuje isti na hrvatskom jeziku.

katholisch.de: Mons. Pilz, što je zapravo anđeo?

Pilz: Grčka riječ za anđeo, „angelos“, označava nekoga tko donosi poruku. „Anđeli“ su, dakle, Božji izaslanici. Tamo gdje nam je Bog blizu i dodiruje nas ljudski, Sveto Pismo već govori o anđelima. Anđeli su signali koje Bog šalje nama ljudima. Kao prenositelji poruke, njihovo djelovanje je prilično jasno prepoznatljivo, a opet ostaju u pozadini. Nekada se anđele doživljava kao ljudska bića, nekada u snu ili kao događaj.

katholisch.de: Zašto anđeoska bića imaju krila?

Pilz: Anđeli u stvari nemaju krila. Ona samo simboliziraju lakoću kojom anđeli mogu prevladati daljinu između Božjeg nevidljivog svijeta i ljudi. Osim toga, u kršćanska se promišljanja uvijek nanovo upliću slike iz antičkog doba. Tada su postojala mistična bića kao što su zmije, lavovi, bikovi, ali i ljudi s krilima.

katholisch.de: Zašto se u Svetom Pismu često koriste ratnički izrazi kao „vojske“, ako se govori o anđelima?

Pilz: U Starom Zavjetu je Bog itekao bio doživljavan kao vojskovođa koji je ratovao za svoj izraelski narod. Iraelci su tada mislili da prema poretku nebeskih zvijezda prepoznaju vlastiti oblik bitke koju vode. U katoličkoj teologiji srednjega vijeka „anđeoske vojske“ bile su uvrštene u pravi „sustav“, u jednu vrstu hijerarhije „moći i sila“ s određenim zadacima. No, svi su ipak bili podređeni jednom Bogu.

katholisch.de: Među anđelima Svetoga Pisma jedan se na vrlo neslavan način istakao…

Pilz: Stari mit o Luciferu ili sotoni pokušava dati odgovor kako se zlo odnosi naspram dobroga Boga. Lucifer je, kako piše, najveći od anđela. Njegovo ime znači nositelj svjetla ili jutarnja zvijezda. Ova „zvijezda“ je htjela biti kao Bog, zauzeti njegovo mjesto – Istočni grijeh! No, ovo mu donese pakao. S mnoštvom svojih pristaša on pade. Arkanđeo Mihael je zauzeo njegovo mjesto i postao vrhovni anđeo. Ime Miha-el na hebrejskom znači: „Tko je kao Bog?“. Ovo je pitanje opomena: Tko se ogriješi o Tajnu Boga, past će.

katholisch.de: Kako uskladiti silne vojske i pale anđele s omiljenim prikazima ljubaznih anđela?

Pilz: To je uvelike proširen ukus našega vremena. Jedni ga dijele i prodaju, drugi ga smatraju kičem. Vedri prikazi iz baroknog vremena potječu od genijalaca iz Rimskoga carstva, dječica s krilima koja označavaju radost i glazbu i često se mogu naći na nadgrobnim spomenicima i prikazima neba. Ali zašto to ne bi stvarno bila djeca koja obitavaju u našim Crkvama? Pored toga, prikaz anđela čuvara je često naivan. Primjerice, poznata slika s dva slatka djeteta koja hodaju po klimavom mostu preko opasnog potoka: Štiti ih biće s kovrđavom kosom u noćnoj haljini, koje lebdi iza njih.

katholisch.de: Vjerovanje u anđele čuvare je danas uvelike prošireno…

Pilz: Da, mi kažemo često: „Tu sam imao dobrog anđela čuvara“. Nedavno sam na autocesti vidio tešku prometnu nesreću i pomislio: „Bože, hvala što si me štitio! Prije dvije minute bih se našao u ovoj nesreći“. Ljudi tako nešto ne opažaju često. Jednom sam zimi hodao ulicom, a dvadeset metara ispred mene jedan drugi čovjek. Odjednom je s krova pala snježna lavina, točno na onom mjestu kraj kojeg je on upravo prošao. Mogla ga je ubiti. Taj se je čovjek samo kratko okrenuo i nastavio dalje. Nije primijetio od čega je u ovom slučaju bio zaštićen. Koje poruke od Boga i koje anđele opažamo, stvar je budnosti i tumačenja vjere.

katholisch de: Upravo u ezoterici ljudi pokušavaju prizvati doživljaje s anđelima. Kako to ocijenjujete?

Pilz: Mnogi ljudi žele znati više nego što možemo znati. Oni pokušavaju određenim tehnikama uspostaviti kontakt s nevidljivim silama. Ova spiritualna radoznalost je razumljiva, no ja osobno ju promatram skeptično. Ipak,  može se dogoditi da čovjek prilikom meditacija doživi neku viziju. Ta, mi smo okruženi nevidljivom stvarnošću koja nas oblikuje i koju ponekad osjetimo u nama. Tada se ne radi o rezultatu neke tehnike, nego o poklonu. U trenutku kada čovjek vlastitim snagama pokušava dosegnuti Tajnu Boga, on upada u iluziju. Trebali bismo se ograničiti na ono što možemo vidjeti i ne ulaziti u  prostor koji nas sada još nadilazi. Ali mi možemo naša osjetila držati budnim za trenutke u kojima nas anđeo dodiruje.

Izvor: katholisch.de/raskrizje.com

Odgovori

Skip to content