Osvrt na predstavljanje knjige ”Memoari” Zdravka Tomca

U srijedu 05. prosinca, u organizaciji Hrvatska udruge Benedikt u Splitu je predstavljena knjiga ”Memoari” prof. dr. sc. Zdravka Tomca.

Dvorana Nadbiskupskog sjemeništa bila je premala za sve one koji su željeli čuti izlaganje autora koji je kao svjedok i protagonist obilježio ključne događaje suvremene hrvatske povijesti. Knjigu su predstavili mons. dr. sc. Drago Šimundža, za kojega je Zdravko Tomac istaknuo kako su mu njegovi eseji i knjiga ”Bog u djelima hrvatskih pisaca” pomogli na putu obraćenja, zatim prof. dr. sc. Slobodan Lang i prof. dr. sc. Goran Dodig.

U ”Memoarima” prof. Tomac kritički progovara o suradnji i sukobima s najvažnijim ličnostima hrvatske javne i političke scene. Jedan od razloga koji je autora potaknuo na pisanje memoara je suprotstavljanje brojnim krivotvorinama o hrvatskoj novijoj povijesti u razdoblju od sedamdesetih godina do danas. Krivotvorenje povijesti najviše dolazi od krive percepcije, kad se jedne ljude previše idealizira, a druge samo sotonizira. Profesor Tomac ne gleda svijet u crno-bijeloj tehnici. Ne boji se priznati svoje greške i zastranjenja u čemu se ogleda njegova veličina. ”Moja životna nit – nije bila ni crvena, ni crna, nego domoljubna”- naglasio je.

Nove generacije će pamtiti Zdravka Tomca kao jedinog hrvatskog političara koji je otvoreno pisao i svjedočio o svom obraćenju iz ateizma na kršćanstvo. U ”Memoarima” detaljno opisuje svoj odnos s Edvardom Kardeljom i dr. Franjom Tuđmanom kojega je u početku kritizirao a kasnije sve više cijenio. U razdoblju od 1960. do 1990. je bio kardeljevac, od devedesetih  do danas priznaje da je postao iskreni tuđmanovac. Na promociji knjige je rekao nekoliko riječi o Titu i lažima koje mu se podmeću u nekim detaljima oko suradnje s Jakovom Blaževićem. Naglasio je kako je upravo Tito bio čovjek koji je želio osuditi kardinala Alojzija Stepinca. Pisao je o suradnji i sukobima s Miloradom Pupovcem, te upozorio na teške pogreške aktualne vlasti koja vodi Hrvatsku u pogrešnom smjeru. U vrlo emotivnom obraćanju publici prof. dr. sc. Slobodan Lang je naglasio da se danas vodi antihrvatska politika.

U Hrvatskoj je i sad nakon oslobađajuće presude generalima Gotovini i Markaču aktivna peta haaška kolona – rekao je Tomac. ”Odgovorni smo pred Bogom i narodom, zato se moramo svi uhvatiti posla. Onaj tko ne može ponuditi program za svega četiri i pol milijuna ljudi – taj se treba maknuti sa vlasti”, kazao je profesor Lang, nazvavši Tomčeve Memoare ”istinom i doprinosom dobru”.

”Posebno je opasno”, rekao je prof. Tomac što se javnost pokušava uvjeriti da je ”domoljublje štetno i konzervativno, jer se na taj način obnavlja komunistički mentalitet”.

Silvana Dragun/HUB

Odgovori