Veliki sponzori financiraju samo velike klubove

Veliki sponzori sve više novca ulažu samo u nogometne klubove koji osvajaju naslove. Oni manji, kako kažu, samo beru mrvice. Međutim, najveći dio zajedničkog kolača pripada Njemačkom nogometnom savezu (DFB).

{jathumbnail off}Dok se nogometaši Bayera iz Leverkusena u portugalskom Lagosu pripremaju za proljetni dio Bundeslige, dotle Wolfgang Holzhäuser, direktor kluba, marljivo traži nove sponzore. Bez obzira na drugo mjesto na ljestvici i nade u Ligu prvaka, Holzhäuser ima problem. Naime, postavlja se pitanje: čije će ime na dresovima nositi Bayer nakon što bude ostvaren najavljeni prekid ugovora sa „SunPowerom“?

Holzhäuser kaže da je tržište postalo „vrlo teško“. U intervjuu za list „Express“ iz Kölna on krivicu predbacuje Njemačkom nogometnom savezu. „Njemačka nogometna reprezentacija je uzela sve velike sponzore. Mi moramo uzeti ono što je ostalo“, izjavio je Holzhäuser.

U posljednjih nekoliko godina su veliki sportski sponzori investirali milijune eura samo u ekipe koje osvajaju medalje. Njemačka nogometna reprezentacija od sponzora kao što su Adidas ili Mercedes godišnje zaradi preko 50 milijuna eura. „Veći dio onog što je ostalo ide na račune Bayerna, Dortmunda ili Schalkea. Mi dobivamo mrvice od velikog kolača“, žali se Holzhäuser.

I kladionice su sve češći sponzori sportskih klubova

DFB pliva u novcu

Međutim, Bayern, Dortmund ili Schalke su to zaslužili. Holzhäuser ne želi pokretati raspravu o tome, ali dodaje: „Mi angažiramo igrače na kojima DFB zarađuje. To je glupost.“ U ovoj priči se ipak ne smije prešutjeti da je Bayer, za razliku od ostalih klubova, u vrlo dobroj poziciji. Koncern Bayer u klub godišnje ulaže 20 milijuna eura. Holzhäuser kaže da ovom prilikom ne govori o Bayeru „nego o manjim klubovima koji imaju sve veći problem pronalaska sponzora“.

Sportski magazin Kicker piše da DFB u rezervi ima 110 milijuna eura. Nije ni čudo jer samo od sponzora dobije preko 50 milijuna eura (Adidas 25 milijuna, Mercedes 12 milijuna). Tu su i firme Bitburger, Commerzbank, Deutsche Post i Telekom koje su sponzori s po tri milijuna eura. Allianz, McDonald´s, Nivea i Rewe su sponzori s po milijun eura. Svaka utakmica (osim prijateljske) njemačke nogometne reprezentacije blagajnu DFB-a napuni s 4,1 milijun eura.

Međutim, klubovi također profitiraju od uspjeha njemačke nogometne reprezentacije. 50 posto DFB-ove zarade sa svjetskih i europskih prvenstava kao i prijateljskih utakmica njemačkog „Elfa“ odlazi u Bundesligu.
Svaki klub u kojem igra jedan njemački reprezentativac po odigranoj utakmici svog pulena dobije 45.000 eura. Isto tako svakim igranjem u dresu njemačke reprezentacije raste i cijena nogometaša od čega opet profitiraju i klubovi.
DW.DE | benedikt

Odgovori

Skip to content