Povratak vrijednostima solidarnosti i humanosti
Čim su mediji u javnost pustili roditeljski vapaj za prikupljanjem novca za liječenje njihovog djeteta, najprije koncem prošle godine za šestogodišnju Stephanie Mildu, a potom i za petogodišnju Noru Šitum, hrvatski su se građani u rekordnom roku odazvali humanitarnoj akciji.
{jathumbnail off}Pomoći nekome znači pomoći sebe izgraditi. Svaki čovjek koji je barem jednom nekome pomogao zasigurno je osjetio ponos, samopoštovanje, ispunjenost, sreću….
U kratkom vremenu dvije humanitarne akcije za dvije djevojčice, koje osim teških bolesti spaja i približno ista životna dob, otkrile su jednu posve drukčiju sliku Hrvatske, suprotnu prevladavajućem društvenom ozračju pesimizma i beznadnosti. Čim su mediji u javnost pustili roditeljski vapaj za prikupljanjem novca za liječenje njihovog djeteta, najprije koncem prošle godine za šestogodišnju Stephanie Mildu, a potom i za petogodišnju Noru Šitum, hrvatski su se građani u rekordnom roku odazvali humanitarnoj akciji, prikupili potrebne iznose za skupa liječenja u Sjedinjenim Državama i pokazali rijetko viđen duh plemenitosti i solidarnosti.
Humanost i društveno okruženje
Ovako masovan humani angažman osiromašenih hrvatskih građana, iako pomalo iznenađujući, posvjedočio je o postojanju drugog, pozitivnog lica Hrvatske. Prikupljanje novčane pomoći za Stephanie i Noru predivna je gesta koju vidim kao vraćanje onome što se činilo izgubljenim, povratku vrijednosti solidarnosti. S obzirom da je u kratkom vremenu prikupljen veliki novčani iznos jasno je da su u akciji sudjelovali mnogi koji žive više nego skromno i koji su se za liječenje djevojčica odrekli novca koji im je i samima neophodan. Ove dvije posljednje humanitarne akcije pokazale su da ima nade za nas.
Bacile su jednu drugu pozitivnu sliku o tome da se može biti prisutan u medijima i po pozitivnim primjerima, u kojima za promjenu, do izražaja dolaze i prevladavaju vrijednosti solidarnosti, altruizma i solidarnosti, toliko marginalizirane u našem društvu. Do ovih dviju akcija društveno i medijsko okruženje u Hrvatskoj bilo je “bombardirano” lošim vijestima, spletkarenjem, “žutim” i “crnim kronikama”. Mediji, koji inače žive po načelu “loša vijest je dobra vijest”, pokazali su ovoga puta svoje drugo, pozitivno lice. Bilo je, naime, i ranije nekoliko sporadičnih akcija, kao i poticajnih i pozitivnih primjera. Vrijednosti solidarnosti i odricanja u korist nemoćnih i siromašnih trebaju biti dominantne za izgradnju bolje budućnosti hrvatskog društva i zdravo stanje nacije.
Suočavanje sa sobom i sa životom nastaje s pitanjem: Koliko se dajemo drugima, a ne koliko očekujemo od drugih? Darivanjem (sebe) ništa ne gubimo. Da bismo preživjeli moramo puno toga primiti, “no da bismo živjeli trebamo darivati”(Wilson Churcill). Čovjek ne treba biti poznat niti priznat po tome koliko ima ili dobiva, već koliko (sebe) daje. Dalaj Lama daje snažnu poruku: „U najvećim nedaćama postoji najveći potencijal koji nam omogućuje da činimo dobro, kako za sebe, tako i za druge“.
Da bi čovjek pobijedio svoj egoizam mora uvidjeti vrijednost u drugima „kako bi slavio kad drugi postignu uspjeh“ (L. Campbell Williams). Loša nas vremena mogu usmjeravati na dobre stvari, koje nismo primjećivali kada smo živjeli u prividu mira. Poznata je misao: „ČINI DOBRO – VRATIT ĆE TI SE“! Dodao bih tome: „ČINI ZLO, NADAJ MU SE!“
Zlatko Miliša/dnevno.hr