Dođite dječice, barba ima kond…, pardon bombone

Nakon nedavnog predstavljanja novog-starog ZO, dobili smo više reakcija čitatelja potaknutih novim Jovanovićevim “ispadima”. Jednu od tih reakcija objavljujemo u nastavku

{jathumbnail off}Gledajući TV izvještaj o ponovnom uvođenju 4. modula ZO-a u škole, ne mogu se oteti dojmu kako Ministar pokazuje znakove kompleksa „spasitelja svijeta“. Naime, očito je sebi postavio zadaću spasenja našega društva od svih bolesti modernog vremena obećavajući novijeg, boljeg i zdravijeg čovjeka, a on sam predvodeći tu zadaću, sebe očito doživljava kao svojevrsnog mesiju. Doduše, dok pojam mesije označava „pomazanika“, prikladniji naziv za Ministra bi bio „premazanik“ jer je premazan svim mastima.

Naime, Ministar uporno ponavlja tvrdnju kako su oni koji su protiv ovakvog ZO-a, zapravo protiv zdravstvenog odgoja. I to je tvrdnja koju Ministar ponavlja od samoga početka, a evo čuli smo je iznova i sada. I ako je možda bilo sumnje da se iza ovakvih izjava skriva neznanje, sada je očito da se radi o primjeru čiste zlobe. Jer, koji je značaj ovakve izjave? Što ona poručuje? Ona poručuje dvije stvari!

Prije svega, Ministar uzima za pravo da sebe uzdigne i poistovjeti sa zdravstvenim odgojem i kaže: „zdravstveni odgoj – to sam ja“. Ne radi se samo o tome da se Ministar poistovjećuje s ovim dotičnim programom ZO-a, već se poistovjećuje sa samim idealom ili idejom zdravstvenog odgoja. Jer kada netko kaže, „tko je protiv ovakvog ZO-a taj je protiv ZO-a općenito,“ onda ispada da izvan Ministrovog ZO-a uopće ne postoji ZO. To je slično kad bi netko rekao, „Hrvatska – to sam ja! Tko je protiv mene, taj je protiv Hrvatske“. I baš kao što bi bilo prepotentno da netko sebi uzme za pravo poistovjetiti se sa čitavim hrvatskim narodom, a neistomišljenike proglasiti protivnicima Hrvatske, jednako je tako prepotentno i od strane Ministra poistovjećivati svoj ZO sa zdravstvenim odgojem općenito, a neistomišljenike proglašavati protivnicima zdravstvenog odgoja. Stoga je još jednom potrebno reći: nitko se ne protivi ideji zdravstvenog odgoja. Protivimo se ovakvom programu zdravstvenog odgoja (točnije, 4. modulu). Točka!

Drugo, ovakva izjava sugerira da je Ministar taj kome je spolna dobrobit tuđe djece važnija nego roditeljima, i time opetovano roditelje prikazuje kao negativce koji žele nauditi svojoj djeci, a sebe ističe kao njihovog spasitelja od tih istih zatucanih roditelja. Kako nepristojno! Štoviše, u ovoj čitavoj halabuci oko ZO-a iznova se pokazuje kako su roditelji koji imaju određene vrijednosti drugačije od onih koje propagira ovakav 4. modul zapravo smetnja i prepreka tom istom 4. modulu. Što to govori?

To govori da se u ime „znanosti“ i „objektivnosti“ djeci nastoje zajedno s informacijama nametnuti i određene vrijednosti. Iz prvog pokušaja uvođenja ZO-a bilo je vidljivo iz zrakoplova da je cilj 4. modula senzibilizacija javnosti prema homoseksualnosti, i to je trebao biti još jedan kamenčić više u otvaranju puta prema legalizaciji istospolnih brakova. Naime, preporučena literatura je dobrano dolazila iz pera aktivista homoseksualnih udruga, a sam program je bio tako osmišljen da djecu učini otvorenom i nekritički nastrojenom prema homoseksualnosti. Drugim riječima, djeca bi danas-sutra trebala reći „biti gay je okay“ i tu se više nema o čemu razgovarati.

Kao što je već bilo ranije govora, djeca su i do sada u školama učila o mnogim temama koja Ministrov 4. modul donosi. Dakle, Ministar ovim programom nije otkrio „toplu vodu“. No ono što je nedostajalo bio je afirmativni govor o ljepoti istospolnih obitelji, istospolnog seksa i životnog stila. I to je potrebno jasno reći! Ministar i ova Vlada žele iskoristiti prostor javnih škola da bi u ime „znanosti“ i „objektivnosti“ našu djecu poučavali i afirmirali za toleranciju, prihvaćanje i moguću otvorenost prema istospolnom načinu života. Jer, ne dao Bog da u nama čuči neki latentni homoseksualac, a mi ga zbog neznanja ili straha sputavamo. I napravivši puni krug vraćamo se na početak tvrdnje o našem Ministru kao spasitelju svijeta: „bolji i zdraviji svijet“ kojeg ministar obećava je svijet koji je primarno otvoren za homoseksualnost i svijet u kojem se djeca potiču i ohrabruju na seksualnu aktivnost i istraživanje svoje spolnosti što je moguće ranije.

Spolnost, iako je predmet znanstvenog istraživanja, nije egzaktna znanost, već je ona u velikoj mjeri stvar ljudske intime i osobnih vrijednosti. Jednako tako informacijama, čak i da su one objektivne, može se manipulirati u svrhu ostvarivanja određenih ciljeva. Uzevši ove dvije tvrdnje u obzir, možemo zaključiti da se ovakvim 4. modulom današnjoj djeci u određenoj mjeri želi oduzeti njihova intima, ljudsku spolnost se želi svesti na „tehnicizam“ i ujedno se kroz informacije podmuklo i prikriveno želi (pre)oblikovati nečiji sustav vrijednosti. Narodski rečeno, Ministar nam želi prodati „muda pod bubrege“. Nudeći djeci „bolje sutra“, Ministar im zapravo nudi „gorka jutra“, a on sam u hrvatskoj povijesti neće ostati zapamćen kao „spasitelj spolnosti hrvatske djece“, već kao vjerojatno najgori ministar obrazovanja do sada. Onog trenutka kada dječja spolnost postane vlasništvo države, Ministar može bez pardona uvesti ovakav ZO i sebe proglasiti njezinim „prosvjetiteljem“. Dok se to ne zbude, dječja spolnost je primarno stvar roditeljskog odgoja, i kao takva, ona će tu i ostati.

Autor: Ervin Budiselic/Zdravstveniodgoj.com

Odgovori

Skip to content