NEVJEROJATNO: Nakon novih auta sada kupuju i 50 tisuća autoguma, jesu li oni normalni?

 

Nakon 1581 novog automobila država sada nabavlja i 50 tisuća guma za koje mora pronaći i hotel u kojima će ih držati. Ne zna se za koliko točno službenih automobila, jer je taj podatak u Hrvatskoj tajna, ali što je previše – previše je. Ako oduzmemo nove aute koji će valjda doći s gumama, ispada da uz njih hrvatska država ima još pet do šest tisuća “starih” službenih auta koji će trebati svi odjednom nove ljetne i zimske gume.
Iako bi hrvatski porezni obveznici trebali znati koliko što plaćaju, već godinama javnost ne može doznati koliko zaista ima službenih automobila u Hrvatskoj. Kada se zbroje Ured Predsjednika, Vlada, Sabor, svih 20 ministarstava, strana diplomatska i konzularna predstavništva, vojska, policija, te 20 županija, 128 gradova i 428 općina, dakle ukupno 556 jedinica lokalne samouprave (među kojima i one najsiromašnije, koje ne mogu od lokalnih poreza prikupiti ni novac za dužnosničke plaće, ali imaju službena vozila) grubom računicom dolazi se do brojke od najmanje pet pa čak do sedam tisuća vozila u kojima se vozikaju razno-razni dužnosnici na trošak hrvatskih građana.

Najnovija afera s nabavom čak 1.581 novog službenog automobila, senzibilizirala je hrvatsku javnost i stvorila klimu za konačno raščiščavanje mulja koji se nataložio u državi. I baš kada smo pomislili kako će doći do revolucionarnih promjena, barem kada je u pitanju upotreba službenih vozila (što je vlada i najavila) stigao je novi šok! Naime, Milanovićeva vlada je danas otvorila ponude za nabavu ukupno 49.944 guma za službene automobile, motocikle, terenska vozila, strojeve, ali i autobuse.

Dakle, Državni ured za središnju javnu nabavu krajem prošle godine raspisao je natječaj kojim je tražio najpovoljnije ponuđače za nove gume, a vrijednost nabave procijenjena je na 41,5 milijun kuna bez PDV-a. Ispalo je da se otvaranje ponuda poklopilo s dolaskom 1500 novih vozila, a kada se ovom doda podatak da država traži i hotel u kojem će držati gume kao i najboljeg ponuđača koji će im (jasno uz dodatnu naplatu) dva puta godišnje mijenjati gume – onda je cirkus kompletan.

U vrijeme najteže gospodarske i socijalne krize u Hrvatskoj, vlada Zorana Milanovića nastavlja sa svojom bahatošću i bezobrazlukom. No ono što upada u oči je činjenica da toliki broj guma znači da Hrvatska osim novih službenih automobila, još uvijek ima nekoliko tisuća starih koji mijenjaju gume svako malo, jer prema službenim podacima, vozila u kojima se voze državni i lokalni dužnosnici godišnje u prosjeku prijeđu “samo” 23 tisuće kilometara, a stručnjaci tvrde da bi se kvalitetnije gume uz normalnu (a ne divljačku vožnju) mogle mijenjati i svakih 40-tak tisuća kilometara.

Točno ime sretnog ponuđača koji će svaku gumu naplatiti 1.050 kuna (S PDV-om) javnost će doznati tek kada prođe cijeli postupak nabave (prigovori, žalbe i ostalo).

Kako bilo, hrvatski građani će morati platiti i taj trošak, bez obzira radi li se o novim ili starim autima, a sve kako bi se svi ti silni paraziti mogli sigurnije voziti. Jer za to očito mora biti novca. Ne mora biti za zdravstvo, socijalu, plaće prosvjetarima, prijevoz učenika, ali za njihov luksuz mora. Naime, pomnoži li se (okvirna) brojka službenih auta sa 350-400 tisuća kuna koliko košta automobil s održavanjem, ispada da država na vozni park potroši između 500 i 600 milijuna kuna godišnje što i nije neka pretjerana cifra ako se usporedi s troškovima voznog parka u državnom vlasništvu, primjerice, u SAD-u?!!?
Autor: Dražen Boroš/dnevno.hr

Odgovori

Skip to content