DOGODILO SE NA DANAŠNJI DAN: 11.5.1947. – Prvi trkaći nastup nove talijanske tvornice Ferrari
Ime Scuderia Ferrari postalo je poznato diljem Europe još tijekom tridesetih godina prošlog stoljeća, a propeti konjić na štitu u žutim bojama grada Modene nalazio se na trkaćim automobilima Alfa Romea. Uistinu, ime je bilo toliko poznato da je jedan od uvjeta koje je milanska tvrtka prigodom razlaza puteva postavila Enzu Ferrariju bio da ne smije koristiti vlastito ime određeni broj godina. Stoga je Ferrari nastupio na Velikoj nagradi Brescie 1940. godine automobilima pitoresknog naziva Auto Avio Costruzioni, a potom je nastupio rat i prekinuo sve trkaće aktivnosti i u Italiji. Po njegovom završetku nije bilo prepreke da Ferrari napokon počne koristiti svoje ime, pa je pokrenut razvoj prvo V12 motora, a potom i automobila u kojeg će biti ugrađen.
U proljeće 1947. novi je automobil napokon bio spreman, a za trkaći debi odabrana je utrka u Piacenzi, koja se održavala točno na današnji datum. Malu crvenu barchettu oznake Ferrari 125 Sport vozio je Franco Cortese (poznat nam i kao pobjednik Velike nagrade Jadrana na našem Preluku 1956., također u Ferrariju). Cortese je poveo utrku i dominantno vodio kada je u dvadeset i sedmom krugu morao odustati zbog kvara pumpe za gorivo. To ipak nije spriječilo slavlje u Ferrarijevom timu, radnici iz tvornice došli su na utrku u kamionu u kojeg su postavljene stolice iz tvorničke kantine. Pokazanu brzinu proslavili su nazdravljajući čašama lambrusca, uvjereni da će uskoro stići i željena pobjeda. I stigla je, u drugom nastupu Ferrarija uopće, dva tjedna kasnije u Rimu, zahvaljujući Corteseu. A nakon nje uslijediti će još poneka tisuća pobjeda u raznim kategorijama, a mala manufaktura postat će zacijelo najpoznatija svjetska tvornica trkaćih automobila.
Izvor: autoportal.hr