Sumrak obrazovanja i destrukcija odgoja

Da Željko Jovanović svojim postupcima unosi potpuni kaos u području odgoja i obrazovanja zdravom razumu je očigledno što onda ne treba dokazivati. Očigledno se ne dokazuje. Ustavni je sud Jovanovićeve odluke o kriterijima upisa u srednje škole proglasio jednostavno nepostojećima. To znači da on nije bio sposoban donijeti kriterije upisa , pa makar i pogrešne. I da potvrdi svoju nesposobnost, njegova je javna reakcija bila kako se i Ustavni sud uključio u javnu raspravu. Takve je pojave Tonči Matulić, dekan zagrebačkoga KBF-a, u nedavnom pismu papi Franji pronicljivo nazvao sotonskom prevrtljivošću, dočim je rektor Zagrebačkoga sveučilišta Aleksa Bjeliš sve Jovanovićeve podložnike, blagi izraz za ono što je Jovanović napravio od prosvjetara, pozvao da umanjuju štetu koju on svojim kratkovidnim postupcima čini. Sada bi svi oni koji nisu upisani u željenu školu mogli podnijeti sudsku tužbu zbog diskriminacije. Drugi su primljeni, a oni ne. Bez kriterija! Diskriminacija na djelu.

Bezrazložnim nametanjem obveze kupnje novih udžbenika za predstojeću nastavnu godinu, mada se u nastavnome programu ništa nije mijenjalo, upućuje na moguću korupciju. Što sugerira korupciju? Sama činjenica da ne postoji niti jedan opravdan razlog za uvođenje novih udžbenika, a besparica roditelja trebala je biti dostatna za prolongiranje novih udžbenika sve da su oni prije četiri godine bili propisani. A nisu. Dapače, tada je propisano da se udžbenici moraju koristiti najmanje četiri godine. Takva sintagma semantički implicira: dulje je poželjno. Jovanoviće je poželjno ignorirao za volju ne znam kome i time život djece i roditelja otežao. No, netko ima koristi od toga, a to su izdavači. Zato je Jovanović pisao ukaze nastavnicima kako ne smiju ni kavu popiti s akviziterima izdavača. On sam je dozvolio izdavačakoj kući Školska knjiga da njihovi predstavnici na učiteljskim vijećima po školama drže predavanja pedagozima o odgoju djece. Jedna od tih podobnih je Dinka Juričić, koja na takvim svojim seansama govori o odgoju djece koristeći termine manipulacija i ucjenjivanje! Sigurno bi to jovanovićevska bratija obrazlagala usvajanjem znanja da se ne koristi, kao što su sramotno, kod nametanja zdravstvenoga odgoja, trubili o preporučenoj literaturi kao onoj koju nastavnici upoznaju da je ne rabe?! Ljudski je um tada nepovratno povrijeđen, a svaki prosvjetni djelatnik beskrajno ponižen.

Sve ono što Jovanović dotakne na štetu je hrvatskih učenika. Tako je krajnje perfidno i maliciozno, kao profesionalni manipulator, prvo ukinuo zaključivanje ocjena na polugodištu. Takva odluka potpuno je pogrešna, i on je to znao i zna, ali je time kupio jeftinu naklonost jeftinih roditelja. Djeci je cijela nastavna godina predugo razdoblje bez povratne informacije u vidu zaključne ocjene. Do sredine 70-ih ocjene se zaključivalo četiri puta u nastavnoj godini, pa su učenici uvijek bili u tonusu. A nisu bili pod stresom. Ni depresivni. Ovakvom odlukom naši su učenici dezorijentirani i demotivirani. Druga je odluka bila ukidanje vrednovanja ocjene iz ponašanja pri upisu u srednju školu. To je bilo bestidno obezvrjeđivanje odgojnoga rada učitelja, a s druge strane podilaženje raspuštenosti učenika. Umjesto toga trebalo je, uz postojeće ocjene za ponašanje: uzorno, dobro, loše, uvesti dodatne dvije, kao možda pristojno i zadovoljavajuće. Takva ocjena iz ponašanja onda mora biti, brojčano izražena, ravnopravna ocjeni iz bilo kojega predmeta. To bi bila odluka za dobrobit hrvatskih učenika.

Diranje u srednjoškolsku maturu i blasfemično uplitanje u maturalna pitanja bila je nevjerojatna pljuska svim stručnjacima koji su na tom projektu vrijedno radili. O njegovoj aroganciji izlišno je govoriti. Kolika je, ne može biti izrečena. Cilj svega toga je pokušaj manipulacije s upisima na fakultete, jer je to pitanje s uvođenjem mature tako briljantno riješeno da se pošten i pametan čovjek u to neće dirati. Lupeži, dapače, vrlo rado. Klasična fatamorgana su takozvane javne rasprave, a koje to nisu. To je samo iluzija, privid. Jer s kime vi raspravljate kad ničije očitovanje ne vidite?!? A svoje morate upisati u jednoobrazni formular. Prije je morao biti isti sadržaj, a sada forma. Sve drugo samo da ne budete slobodni.

Do sada nije bilo javne rasprave koja bi ispunjavala uvjete da to bude. Mi imamo, dakle, iluziju javne rasprave. Kolektivna fatamorgana. Radi se o običnim nakaradnim manipulacijama. Različiti sudionici su ukazali da MZOS krši svrhu javnih rasprava, dovodi u sumnju sudionike o predmetu rasprave i moguće čini kazneno djelo. Internetska javna rasprava može biti samo u obliku foruma. Sve drugo je bacanje ispunjenih formulara u virtualni bezdan.

Jedino Ustavni sud spašava što se spasiti dade. Do sada je poništio šest Jovanovićevih odluka, a neki tvrde da će ih uskoro biti stotinu. Nadati je se da će se Ustavni sud dosjetiti kako ukinuti Jovanovića. Inače će morati početi raditi prekovremeno, a onda će stići i dežurstva. Sve to kao posljedica Jovanovićevoga obrušavanja na hrvatski odgojno-obrazovni sustav.

Uz sve to Jovanović svako malo izjavi kako bi on ukinuo vjeronauk u školama. I bi da može. Nekima je to uspjelo prije njega. Na toj su listi: Lenjin, Hitler, Broz…

Antun Budimir

Odgovori

Skip to content