GAY TERORU U SAD-u NEMA KRAJA

U SAD-u federalni sudovi (ohrabreni izjavama Predsjednika Obame i držanjem njegove administracije) upravo stavljaju izvan snage odredbe ustava saveznih država i nastoje isposlovati priznavanje „gej braka“. Prema tumačenju nekih saveznih sudaca, naime, u suprotnosti su sa federalnim Ustavom SAD-a odredbe državnih ustava donijete u čak 31 saveznoj državi SAD-a na narodnim ustavnim referendumima.

Većinom od 105:18, parlament Slovačke Republike je dana 4. lipnja 2014. godine unio u ustav te članice Europske unije odredbu, kakvu su naši glasači na nedavnom ustavnom referendumu bili unijeli u članak 62. Ustava RH: naime sada i slovački ustav sadržava onakvu definicija braka kakvu stoljećima imamo u zakonima. Vrijedi napomenuti da su se u donošenju takve ustavne odredbe suglasili vladajući slovački socijaldemokrati i oporbeni demokršćani.

Nije donošenje ovakvih ustavnih odredaba lišeno dobrih razloga – kako možemo vidjeti na aktualnom primjeru iz SAD. Ondje federalni sudovi (ohrabreni izjavama Predsjednika Obame i držanjem njegove administracije) upravo stavljaju izvan snage odredbe ustava saveznih država i nastoje isposlovati priznavanje „gej braka“. Prema tumačenju nekih saveznih sudaca, naime, u suprotnosti su sa federalnim Ustavom SAD-a odredbe državnih ustava donijete u čak 31 saveznoj državi SAD-a na narodnim ustavnim referendumima. Naravno da savezni američki ustav ne govori baš ništa o tzv. „gej braku“ – čak smijemo zaključiti da bi svojedobni američki ustavotvorci osobu koja bi takvo umovanje iznijela pred njih smatrali pukim provokatorom koji vrijeđa Republiku – međutim su pravni stručnjaci oboružani najmodernijim pravnim teorijama u stanju tumačiti ustavne odredbe na vrlo neočekivane načine. Američki federalni ustav se, međutim, ne može mijenjati na ustavnom referendumu – a ustavotvornu odluku kakvu je slovačka politička elita donijela u lipnju 2014. godine se, u stanju duhova kakvo trenutačno vlada među američkim političarima, za sada ne može očekivati. Stoga su Obama i suci koje on imenuje u federalne sudove u ovakvoj mogućnosti da „ustav proglašavaju neustavnim“.

Moramo opaziti da baš iz SAD-a, kao zemlje u kojoj su rodna ideologija i LGBT pokret nastali, uvijek dolaze i prvi intelektualni (i kulturalni, i duhovni) odgovori na novotarije dženderističkog tipa.

Ovdje ćemo u cijelosti prenijeti jedan takav tekst katoličkog prelata, koja svojim intelektualnim značajem doista zavrjeđuje prijevod na hrvatski jezik:

Izjava biskupa Roberta C. Morlina (biskupija Madison) povodom odluke okružnog federalnog suda kojom je izvan snage stavljena odredba o braku sadržana u čl. XIII. st. 13. Ustava Wisconsina[1]:

„Na prvom mjestu vrijedi ponoviti da smo dužni poštovati, ljubiti i skrbiti za svaku osobu koju susrećemo, neovisno o tome tko je ona, odakle dolazi ili kako definira samu sebe. To se neće nikada promijeniti. To je u srži onoga što jesmo kao udovi Kristove Crkve. Sam Krist poziva svakoga pojedinca da ga upozna i uzljubi i živi jedan život u odgovoru na Njegovu ljubav. Njegova ljubav i milosrđe mogu izliječiti sve podjele koje staju između nas; moramo međutim priznati postojanje takvih podjele – u prvom redu onih koje mi sami izabiremo svojim djelima. Svi su pozvani k toj ljubavi i k tim milostima koje Krist pruža, posredstvom Njegove Crkve. To se odnosi na sve one koji iskreno teže Istini.

Brak jest, i jedino može biti, jedinstveni odnos isključivo između jednog muškarca i jedne žene, neovisno o odluci nekog suca ili nekog političkog glasovanja. To nije zasnovano na nekom privatnom sektaškom nazoru, nego na prirodnom moralnom zakonu koji univerzalno vrijedi za sve narode, u svakom vremenu, te je urezano u našu ljudsku prirodu kao muškaraca i žena – od početka stvorenja. Pozvani smo da štitimo svetu ekologiju cjelokupne prirode, napose pak naše ljudske prirode.

Ukidajući ustavni amandman u našoj državi (op.: Wisconsinu) sud je, još jednom, uzdrmao jedan od najdragocjenijih i osnovnih gradivih elemenata naše civilizacije. Neupitno je da je najbolji odgoj za djecu onaj u domu njihove biološke majke i biološkog oca, te načelno trebamo uvijek pokazivati veću brigu za nove generacije nego što pokazujemo za same sebe.

Brak, između jednog muškarca i jedne žene sa otvorenošću za djecu, je element koji spada u prva „domina“ civilizacije. Sama priroda braka prirodno rađa život. Kada taj prvi „domino“ pada, sve što je dobro, istinito i lijepo, što je ukorijenjeno u naravnu obitelj, biva ozbiljno ugroženo. To možemo prepoznati, i odveć često, u našoj kulturi koja prečesto bira smrt umjesto života.

Tako, ja ne mogu za sebe reći drugačije, nego da sam duboko ražalošćen. Vjerujemo da će biti istražena svaka mogućnost pravnog lijeka, te da će je nadležna tijela vlasti iskoristiti, uključujući tu i glavnog državnog odvjetnika. Biskupija Madison će sudjelovati na način koji će se pokazati najprikladnijim. Koliko se mene tiče, ja ću nastaviti odlučno govoriti o istini i ljepoti braka i ohrabrivati svoju braću svećenike i đakone, kao i sve vjernike laike, da čine isto.

Neka naša žarka molitva ne popusti u danima koji su pred nama.“

Autor: Dario C./katolik.hr

Odgovori

Skip to content