ROBERT BOSAK: Sinčić je dobio jednak broj glasova desnice i ljevice

Istraživanje koje je o glasovanju pristalica Živog zida prezentirao Josipovićev stožer je nemoguća misija, kaže vlasnik agencije ‘2×1 komunikacije’

Izjava Mladenke Šarić, glasnogovornice Josipovićeve kampanje, o tome da raspolaže istraživanjem Ipsos Pulsa koje govori da će 61% Sinčićevih pristalica u drugom krugu glasovati za aktualnog predsjednika, izazvala je veliku pozornost javnosti i analitičara. Tajming izjave je sasvim neobičan – niti jedan puni dan nakon izbora, pa se moglo pomisliti da je Ipsos u pola dana proveo adekvatno istraživanje na Sinčićevim pristalicama.

“To je nemoguća misija. Kako bi takva izjava bila pouzdana, trebalo bi napraviti interview sa bar dvije tisuće njegovih glasača, i tako bi nastala neka mogućnost procjene – bez toga, stožer Ive Josipovića samo radi kontrolu štete, ali ujedno i pobija same sebe. Oni žele reći da su Sinčićevi glasovi rezultat nezadovoljstva unutar SDP-a. Ali pogledajte kartu Hrvatske. Sinčić je dobio skoro jednak broj glasova i u “lijevim” i u “desnim” županijama. Po mom mišljenju, mladi su se identificirali s njim onog trenutka kad ga je Kujundžić počeo napadati” – tvrdi Robert Bosak, vlasnik agencije ‘2×1 komunikacije’, jedine koja je ispravno predvidjela rezultat glasovanja u prvom krugu predsjedničkih izbora 2014/2015 u Hrvatskoj.

Na pitanje kako komentira činjenicu da je jedini precizno “izmjerio” puls nacije, Bosak odgovara:

“Bitna je profesionalnost i pristup. Ako ciljano ideš na to da favoriziraš jednu određenu skupinu, kao što to mnogi rade, onda je to loše. Ako izbacujem rezultate van i iza toga stoji ime moje agencije, onda moram biti realan. Ipsos na tržištu postoji već niz godina, samo mijenja ime, i oni rade vrlo loš posao. Ako u zadnjih 6-8 godina imamo fulanje od 15-20%, kakva je to objektivnost, kakav profesionalizam i kakav je to posao. U ovom zadnjem istraživanju, mi smo od 21 županije ispravno prognozirali 21 županiju.” – kaže Robert Bosak o medijski najeksponiranijoj agenciji za istraživanja.

Bosak se sedam godina bavi istraživanjem tržišta, i vlasnik je tri tvtke koje se bave tim poslom, u Slatini, Vinkovcima i Zagrebu.

Ipsos puls: istraživanje je napravljeno u sredini kampanje

Na pitanje postavljeno agenciji Ipsos puls o metodi i opsegu istraživanja koje je prezentirala Mladenka Šarić, odgovorio nam je jedan od direktora te tvrtke, Srđan Dumičić.

“Spomenuto istraživanje napravljeno je u sredini kampanje. Na uzorku od 800 do 1000 ispitanika, koji nisu bili svi Sinčićevi glasači, nego glasači svih kandidata, postavljeno je pitanje za koga bi glasali ako njihov kandidat ne prođe. Moguće da se situacija od tada promijenila jer je Sinčić najviše narastao u toku same kampanje”, objašnjava Dumičić.

Iz njegovog odgovora zapravo proizlazi da je uzorak Sinčićevih pristalica na kojima je obavljena anketa bio manji od 100.

Izvor: direktno.hr

Odgovori

Skip to content