Vjeroučitelji Hvarske biskupije o cjelovitoj kurikularnoj reformi

Prema reakcijama vjeroučitelja, brojni su upiti i nejasnoće koje sa sobom donosi Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije koju je donio Hrvatski sabor. Mišljenja su da projekti i programi koje se uvodi u odgojno-obrazovni sustav, ulaze u učionice bez prethodnoga prikladnoga opremanja učionica za njihovu provedbu

Split, (IKA) – Pod nazivom “Cjelovita kurikularna reforma”, u organizaciji biskupijskoga Katehetskoga ureda i Agencije za odgoj i obrazovanje održan je u srijedu 1. srpnja posljednji stručni skup vjeroučitelja Hvarske biskupije u školskoj 2014./2015. godini u Bogoslovnom sjemeništu u Splitu. Uz okupljene vjeroučitelje u radu toga skupa sudjelovao je pročelnik Katehetskoga ureda Mili Plenković u suradnji s voditeljicom stručnih skupova prof. Majom Dumančić.

Skup je otvoren analizom rada stručnog vijeća u protekloj školskoj godini. Vjeroučitelji su sudjelovali na prvomu stručnom skupu u listopadu protekle godine kada su u pedagoškoj radionici izrađivali radne listove za primjenu u vjeronaučnoj nastavi. Sudjelovali su, zatim, na županijskom stručnom skupu koji je s temom “Temelji vjeronaučne metodike” održan 22. studenoga protekle godine u Splitu. Vjeroučitelji su imali mogućnost sudjelovati i na duhovnoj obnovi koja je održana 28. ožujka u svetištu Gospe Lurdske u Vepricu s učiteljima vjeronauka Splitsko-makarske nadbiskupije.

Osvrnuvši se na sudjelovanje vjeroučitelja na stručnim usavršavanjima, podsjetila je da u biskupiji s 21 vjeroučiteljem na sva tri otoka, na stručnim skupovima sudjeluje od 12 do 13 vjeroučitelja, što je 57% od ukupnoga broja. Upozorila je kako se i nadalje na stručne skupove ne odazivaju svećenici – vjeroučitelji. Od vjeroučitelja se očekuje aktivnije sudjelovanje, posebno na onim skupovima koji će biti usredotočeni na strategiju odgoja i obrazovanja, rekla je prof. Dumančić, najavivši ujedno temu stručnog skupa.

Kurikularna reforma jedna je od prvih mjera kojom započinje realizacija Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije na kojoj će raditi veliki broj stručnjaka i radnih skupina. Kako bi predložene promjene mogle odgovoriti na stvarne potrebe obrazovnoga sustava, na kurikularnoj reformi očekuje se ključan doprinos učitelja, nastavnika, odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja odgojno-obrazovnih ustanova, rekla je voditeljica stručnoga skupa, ustvrdivši kako će se promjene koje predviđa kurikularna reforma u školske ustanove uvoditi stupnjevito.

Na početku će se, poručila je, izraditi kurikulum svih razina i vrsta odgoja i obrazovanja temeljenih na odgojno-obrazovnih ishodima, a zatim će se predložiti novi sustav vrednovanja učenika i sustavno osposobljavanje učitelja za primjenu novih kurikuluma i promjene u procesu poučavanja i učenja. Prema reakcijama vjeroučitelja, brojni su upiti i nejasnoće koje sa sobom donosi Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije koju je donio Hrvatski sabor. Mišljenja su da projekti i programi koje se uvodi u odgojno-obrazovni sustav, ulaze u učionice bez prethodnog prikladnog opremanja učionica za njihovu provedbu. Spomenuta je, pritom, i stvarna provedba Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda i rezultati istraživanja stvarne provedbe HNOS-a u hrvatskih školama. Na kraju se razvila rasprava o nužnosti navedenih promjena, pri čemu je istaknuto kako su postojeći nastavni programi usmjereni na informacije i na prenošenje velikih količina informacija, dok se kod učenika ne potiče razvoj vještina, niti kritičkoga mišljenja i kreativnosti. Vjeroučitelji su pozvani da se uključe u stručne radne skupine, dok će cjelokupna kurikularna reforma okupiti oko 300 stručnjaka iz škola, vrtića, visokih učilišta, instituta, agencija, privatnoga sektora i državne uprave.

Poslije pedagoške radionice kojoj je za cilj bio pobliže upoznavanje sudionika sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, vjeroučitelji su sudjelovali na misi koju je u kapeli Bogoslovnog sjemeništa slavio predstojnik Ureda vlč. Plenković. U prigodnoj misli potaknuo je vjeroučitelje da se osim na kurikularne reforme u svome radu oslone na Isusovo Srce koje jedino istinski može mijenjati čovjeka i oblikovati ga prema Evanđelju.

IKA

Odgovori

Skip to content