PREDSTAVI JE KRAJ: Uz Milanovića ostali samo najbliži suradnici!
Može li Milanović ono što nije mogao ni Houdini? – Uz njega su još samo najvjerniji suradnici i zajedno s njim, gledateljima kojih je sve manje, pokušavaju ponuditi novu iluziju. Pokušavaju i ne vide da je predstavi kraj.
Kažu agencije za istraživanje političkog raspoloženja građana da Zoran Milanović može ono što veliki iluzionist Houdini nikad nije mogao. Navodno više od milijun ljudi vjeruje da se u Hrvatskoj vodi dobra gospodarska i socijalna politika i spremni su Milanoviću ponuditi novi mandat. Houdini nikad nije uspio da toliki broj ljudi vjeruje u njegove iluzije. Čini mi se da se Hrvati bude iz transa, a da su samo Milanović i njegovi uvjereni da narod mogu podvrgnuti još jednoj velikoj iluziji.
Svjetla u hrvatskom političkom cirkusu polako se gase. Šef cirkusa ostaje zadnji u areni pokušavajući gledatelje uvjeriti u iluziju. Njih je sve manje. Članovi ovog tužnog ansambla već traže nove angažmane. Odbijaju ponudu klauna koji nikom nije donio osmijeh na lice otkad je kao šef ovog cirkusa prije nepune četiri godine počeo svoju predstavu u areni koja je trebala usrećiti gledatelje. On im poručuje da se pridruže onima koji njemu plješću i koji žele da njegov cirkus ostane u gradu. Opijen vlastitom iluzijom on ne vidi da su tribine prazne. Pljesak odzvanja još samo u njegovoj glavi.
Nadajući se još ponekom bačenom novčiću dio njegovih najtvrdoglavijih suradnika pravi se da također čuje taj pljesak neuspješnoj predstavi. Oni tvrde da su nabrojali čak trećinu gledatelja koji još uživaju u predstavi. Kad bi hrvatski jezik bio toliko bogat ili kad bih ja bio toliko dobar pisac onda bih možda na neki drugi način pokušao opisati ovu smijuriju koju rade agencije za istraživanje raspoloženja birača. Tvrdnja da je skoro 30 posto birača spremno podržati politiku Zorana Milanovića uvreda je za mentalno zdravlje nacije.
Pogledajmo malo što bi to skoro trećina biračkog tijela bila spreman opet trpjeti četiri godine na vlasti.
Pokušaj rješavanja dužničkog ropstva za korisnike kredita u švicarskim francima, zbog čega je očito sazvana izvanredna sjednica Sabora potez je koji će sasvim razotkriti prijevaru birača. Konverziju tih kredita u eure Milanović je mogao napraviti i godinu dana prije izbora, ali on to nije htio. Pustio je da banke uzimaju građanima sve što im je ostalo samo da bi sačuvao primamljivo rješenje za razdoblje neposredno prije izbora.
Socijalni program oprosta dugova završio je toliko neslavno da Vlada nije održala niti simboličnu presicu na kraju razdoblja u kojem su se te mjere provodile. Bili su Milanović i suradnici sretni što novinari nisu previše inzistirali na tim pitanjima. Sad su se dosjetili slične prijevare. Kažu da će siromašnima darovati vaučere od 200 kuna za plaćanje struje. A onda su donijeli odluku da će uvesti namet na cijenu struje iz kojeg će se plaćati vaučeri. Drugim riječima, sami ćemo plaćati ono za što su rekli da nam daruju.
Nekom vrstom socijalne prijevare možemo smatrati i ovo suludo snižavanje cijena goriva iz tjedna u tjedan. U vrijeme kad je u Hrvatskoj bilo više vozača iz inozemstva nego domaćih, cijene goriva na benzinskim pumpama su padale. Nas su istovremeno pumpali optimističnim vijestima o nikad uspješnijoj turističkoj sezoni. Možda je i bila zahvaljujući dragom Bogu koji je poslao puno toplih i sunčanih dana. Nitko još nije izračunao koliko smo u toj turističkoj sezoni izgubili zato što su cijene goriva padale dok ga je plaćalo više stranaca nego hrvatskih građana.
Ova priča s cijenom goriva nije jedino što u Vladi nisu izračunali niti isplanirali. Oni nas pokušavaju uvjeriti da smo izašli iz recesije. Kažu da BDP raste već dva kvartala za redom. Istovremeno su nam zaboravili reći da raste i zaduženost države. Drugim riječima, povećanje BDP-a izazvano je povećanjem potrošnje koje nije posljedica oporavka gospodarstva nego je taj porast potrošnje izazvan povećanjem državnog zaduženja.
Kad su građani primjetili da nešto ne valja i da je priča o čak trećini birača koji bi ovu Vladu htjeli još četiri godine tek obična iluzija, oglasio se direktor agencije koja već godinama nije dala dobre rezultate istraživanja biračkog raspoloženja. Kaže da je dokaz kvalitete njihovog rada niz poslova koje imaju u Austriji, Njemačkoj i još nekim državama. Zaboravio je spomenuti razlike u političkim sustavima, načinu provođenja izbora i kakvu metodologije primjenjuju tamo, a kakvu u Hrvatskoj.
Ostao je tužni klaun u središtu arene ovog političkog cirkusa. Uz njega su još samo najvjerniji suradnici i zajedno s njim, gledateljima kojih je sve manje, pokušavaju ponuditi novu iluziju. Pokušavaju i ne vide da je predstavi kraj. Neće tu pomoći ni nova točka koja je u program uvrštena prije planiranog vremena.
Autor: Ante Gugo/politikaplus.com