OD STIPINIH ‘PATRIA’ DO ANTINIH ‘MIG’-OVA!
‘Hrvatsko nebo je sigurno’ poručuju nam iz MORH-a nakon ove neviđene(korupcionaške) afere s remontiranim ‘letećim kantama’ iz Ukrajine! Jednako kao i danas, 27.veljače 2014. mogli smo pročitati u ‘Večernjaku’ istu takvu za hrvatsku javnost umirujuću vijest:
„Prošla je opasnost da će Hrvatska zbog velikog kašnjenja i povratka svoje borbene eskadrile MiG-ova 21 s remonta u (ratom zahvaćenoj, nap. a.)Ukrajini morati potražiti pomoć neke od članica NATO-a.
Premda smo se doveli u situaciju da smo bili korak do zahtjeva Mađarskoj ili Italiji da nam u čuvanju neba pomognu svojim ratnim zrakoplovima, stvar spašavaju dva zadnja MiG-a 21, koji će i dalje ostati pripravni i spašavati čast HRZ-a i PZO-a, kao i nacionalni suverenitet RH“; a ostali su stoga jer im je ministar obrane na svoju ruku produžio borbenu spremnost za još 3 mjeseca dok stignu remontirane ‘leteće kante’ iz Ukrajine.
Ma, bravo, da nije bilo te genijalne odlučnosti ministra obrane Ante K. ‘rentali’ bi Talijane ili Mađare; kakav bi samo to bio trošak vojnog budžeta!
Dabome, hrvatsko nebo je danas isto tako sigurno kad ga čuvaju svega 2 MIG-a. Vjerojatno je jedan zrakoplov na zemlji u pričuvi a drugi u zraku pa je ovaj u zraku sto-posto SIGURAN da se s onim pričuvnim na zemlji neće i ne može sudariti!
Prije svega navedimo kako su problemi s ‘letećim kantama’ nastali još prije sedam mjeseci ali su tek danas izašli na vidjelo a te probleme su znali, ili, morali znati, i ministar obrane i načelnik glavnog stožera oružanih snaga:
Ugovor koji je Hrvatska potpisala s Ukrajincima (preciznije ‘s Ukrajinom u ratu’) težak je više od 130 milijuna kuna. Uz remont 7 svojih, Hrvatska je kupila još 5 rabljenih ‘letećih kanti’; u vrijeme sklapanja ugovora predsjednik RH i Vrhovnik oružane sile RH bio je Ivo J., vrstan doktor kaznenog prava.
Sasvim precizno:
Ugovor o remontu i kupnji zrakoplova MiG-21, vrijedan 132,9 milijuna kuna, u srpnju 2013. potpisali su tadašnji ministar obrane Ante K. i direktor ukrajinskog zavoda ‘Ukrspecexport’ Dmitri Alekandrovič Peregudov, nakon što je ukrajinska tvrtka na natječaju pobijedila rumunjsku kompaniju Aerostar. Sumnjivo je bilo već od samog početka što je MORH pod ravnanjem Ante K. preuzeo obveze na teret državnog proračuna u iznosu ukrajinske ponude i prije nego što je ta tvrtka odabrana na natječaju.
Bukvalno rečeno platio Ante. K. remont na neviđeno, unaprijed kao što se kur*ve avansom plaćaju u kupleraju.
Taj od samog početka veoma podozrivi ugovor s okusom čiste korupcije morao je biti poznat i tadašnjem vrhovnom zapovjedniku oružanih snaga RH, ZAMP-ovcu i ‘kaznenom’ pravniku po struci, Ivi J.!
I konačno:
Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ) u srpnju 2015. iz Ukrajine je predano sedam remontiranih i pet rabljenih MiG-ova, ali nakon osam mjeseci HRZ raspolaže samo s tri borbena zrakoplova, dok je pet remontiranih povučeno iz uporabe jer su predstavljali opasnost za….vrhunske hrvatske pilote!?.
Kriminalisti Vojne policije su utvrdili da su na avionima koje je Hrvatska (plativši ih, nap. a.) zaprimila od Ukrajine ‘prekucani’ njihovi serijski brojevi koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova niti brojevima navedenima u ugovoru o remontu, kao i da ugrađeni dijelovi zrakoplova ne odgovaraju njihovoj pratećoj dokumentaciji; pravi kriminalni avio-maskenbal.
A kad čovjek pročita slijedeće ne zna bili se zlurado smijao ili bi od muke plakao, pa stog pažljivo pročitajmo:
Dosadašnja istraga Vojne policije pokazuje kako Ukrajina najvjerojatnije ni te avione, kao svoje proizvode, nije prodala Hrvatskoj, već su avioni sklopljeni-skalupljeni od rabljenih dijelova kupljenih na raznim stranama svijeta (s avio-otpada odnosno nekakvog avio-Jakuševca, nap. a.)!
Tako postoje ozbiljne indicije da je trup aviona iz Bugarske, krila su iz Alžira, a na rezervoarima je natpis SSSR (dakle, stariji od 26 godina!).
Najvjerojatnije je riječ o trupovima aviona koje je Bugarska službeno prijavila NATO-u da ih je uništila…a nije!
A sad je pitanje kojim su švercerskim kanalima oni došli u Ukrajinu i koja im je stvarna vrijednost?
Na krilima aviona su oznake na latiničnom pismu i francuskom jeziku, što ukazuje na porijeklo iz Alžira, a na ostalima su ćirilične oznake, možda iz ‘prijateljske’ nam Vučićeve Srbije!?
Osim toga, istraga je pokazala i da su zrakoplovi kupljeni od Ukrajine (njih pet ‘letećih kanti’) stariji nego što piše u dokumentaciji a radi se ustvari o rashodovanim, dakle zastarjelim i po život pilota opasnim letjelicama oružanih snaga Jemena.
Dakle šverc-roba ili figurativno rečeno ‘ciganska posla’; možemo jedino u glas zavapiti:
Bože, oprosti im jer (ne) znaju što čine!
-Sve navedeno ne samo da upućuje nego naprosto zaudara po korupciji i ‘srebroljubstvu’.
Ali, kad već prof. kaznenog prava Ivo J. zgrče pare svojim muzikalnim ZAMP-om, kad naš vječni Stipe M. svoje prihode namiruje PATRIA-rhalnim mitom, zašto i Ante K. ne bi nešto sitno ušićario s ukrajinskim ‘letećim kantama’?
Na koncu pitamo se hoće li itko odgovarati i za ovu, očito koruptivnu rabotu?
-Sigurno, neće nitko kao ni dosad, kao ni Mladen P. za onih po reviziji utvrđenih a ‘zamračenih’ više od 16 milijardi kuna o kojima nitko u ovoj jadnoj nam državi i ne govori niti vodi računa a taj gubitak daleko nadmašuje budžetski deficit!
Usporedimo pa izračunajmo koliko bi se primjerice švedskih ‘Gripen’-a moglo kupiti s tim ‘zamračenim’ novcem Mladenova DUUDI-ja:
JAS 39 Gripen (‘Jakt, Attack och Spaning’ što bi se moglo prevesti kao: lov, napad i izviđanje) borbeni je avion koji je razvila švedska tvrtka SAAB. Trenutno je u sastavu zračnih snaga Švedske, Češke Republike, Mađarske, Južne Afrike i Tajlanda.
Gripeni su već više puta predstavljeni hrvatskoj javnosti, a radi se o modernim višenamjenskim borbenim zrakoplovima koji su među potencijalnim kandidatima za zamjenu remontiranih hrvatskih aviona MIG 21, ‘letećih kanti’.
Sve u svemu, dobro smo i prošli, jer:
-Zamislite da imamo, nedajbože, nekakav nosač zrakoplova na nuklearni pogon vrijedan više od tri milijarde dolara te da ga moramo ‘remontirati’ poput ovih ‘letećih kanti’ iz Ukrajine?
-Pa, naš poduzetni Stipe M. najvjerojatnije bi ugovorio jedan mitološki remont s nekakvim remontnim brodogradilištem u Sjevernoj Koreji pri čemu bi mu svakako pomogli i njegovi romski prijatelji u skupljanju rezervnih dijelova; bio bi to pravi ‘ciganski biznis’…kao i sve što je Stipe M. dosad radio!
Damir Kalafatić/dragovoljac.com