NEVJEROJATNI POKUŠAJI PRIJEVARE U CARITASU: Glumila da je suprug zlostavlja, krio da vozi skupi auto, imao gomilu novca, a glumio siromaha….

Tisuće ljudi svaki dan jede u pučkim kuhinjama, primaju socijalnu pomoć.

Država se tako, zajedno s Caritasom, brine o najpotrebitijima. Doduše, dobivaju nekakvu mižeriju koja nije dovoljna za život, ali barem ne gladuju.

No, onda im i to malo što dobivaju žele uzeti neki koji imaju redovite plaće, ušteđevine u bankama i voze dobre aute.

Naime, prevarili su djelatnike Caritasa i Centra za socijalnu skrb tvrdeći da su siromašni, a u stvarnosti žive itekako dobro. Neki od varalica nisu imućni, ali ipak lažima žele iskamčiti još više novca od države ili Crkve. Tada molitelji pomoći ne prežu ni od najvećih laži.

Tako je u splitski Caritas došla jedna žena moleći za pomoć jer je, kako je rekla, muž mlati i ona strahuje za život sebe i djece. No, djelatnici Caritasa i njegov ravnatelj Slavko Jerončić utvrdili su da je gospođa, čiji nam je identitet poznat, lagala.

Jerončić je upoznao i župnika kojemu se spomenuta gospođa javila. Evo što je napisao:

“Obavještavamo Vas da smo Vašoj župljanki, gospođi (…), obustavili daljnju pomoć Caritasa.

Gospođa je početkom srpnja nazvala Caritas i fingirala da je doživjela teško fizičko zlostavljanje od supruga i molila da za nju i njenih četvero djece platimo put do Münchena.

Našu ponudu da prihvati boravak u našoj sigurnoj kući odbila je s obrazloženjem da će je muž i tamo naći, pa da od straha to ne može prihvatiti. Pri tome je nabrojila da ima više od dvadeset podljeva krvi (hematoma) na glavi, slomljenu ruku i brojne druge ozljede.

Nadalje, navela je da joj suprug i dalje prijeti da će ubiti nju i cijelu njenu obitelj, te da želi pobjeći što prije, kao i da je čeka posao u Münchenu i boravak kod rodbine, te da zbog upisa djece u školu i opasnosti za život mora otputovati što prije.

Netom po završenom razgovoru, meni kao ravnatelju poslala je na mobitel poruku sljedećeg sadržaja:

‘Molim vas, život mi je u pitanju. Da me vidite, bilo bi vam loše. Samo da imamo za put i gore dok se ne snađem za posa. Župnik Delić mi je reka da se vama javim (poruka poslana s broja 09…..).’

Pozvali smo je da dođe u ured, što je ona i učinila i došla s preporukom Župnog ureda.

Nakon što smo joj platili pet putnih karata za relaciju Split – München, gospođa je, vidjevši da neće dobiti gotovinu (2410,00 kuna), već promijenila mišljenje i rekla da bi mogla otputovati i idući dan.

Dali smo joj i bonova za hranu do odlaska i za putovanje, u vrijednosti od 500,00 kuna. Našom provjerom na Autobusnom kolodvoru Split utvrdili smo da gospođa uopće nije podigla karte na šalteru. Na naše pozive i poruke više se nije javljala.”

Jerončić nam je objasnio i zašto nije podigla karte.

– Mi smo prije sami išli po te karte, platili bismo ih gotovinom i dali ih ljudima koji su molili da im osiguramo prijevoz do željene destinacije.

No, oni bi uzeli karte i došli na kolodvorski šalter, gdje bi rekli da ipak neće putovati, pa bi im službenici vratili iznos koji je plaćen za karte, umanjen za 10 posto.

Znači, lagali su da bi dobili novac. No, mi smo tome doskočili tako da platimo karte preko računa i, ako se osoba predomisli i odustane od puta, taj se novac vrati nama na račun.

To je vjerojatno bio slučaj i s ovom gospođom – objašnjava nam Jerončić, koji je župniku poslao i upozorenje u vezi s navedenom gospođom.

“Ovakvim postupkom gospođa je počinila tešku prijevaru i Caritasu nanijela materijalnu štetu. Stoga joj se ukida svaka daljnja pomoć i izričem joj mjeru zabrane ulaska u Caritasove prostorije.

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja. Zahvaljujemo Vam na suradnji uz iskren pozdrav u Kristu”, navodi ravnatelj Jerončić, te nam je naveo još jedan noviji primjer.

– Kod nas je u Pučku kuhinju dolazio čovjek za kojega smo dobili dojavu da i nije tako siromašan. Stoga sam ga pratio i vidio sam da je parkirao daleko od našeg Caritasa, kako se ne bi vidjelo da dolazi u modernom peugeotu.

Nama dolaze ljudi koji doslovce nemaju što jesti, a taj gospodin vozi automobil koji treba registrirati, ulijevati u njega gorivo, održavati ga. Prišao sam mu, predstavio se i rekao mu da više ne dolazi – odlučan je Jerončić.

No, prijevare su učestale i u centrima za socijalnu skrb.

– Imali smo slučajeva da su ljudi prikazivali lažne podatke kako bi ostvarili pravo na socijalnu pomoć, no provjerama računa i drugim metodama uspjeli smo razotkriti prevarante. Nakon što ih otkrijemo, pozivamo ih u Centar, poništimo rješenje i ukidamo im pomoć.

Potom se s njima načini ugovor po kojem oni u tri godine moraju vratiti novac koji im je nezakonito dodijeljen.

Ako novac ne vrate, onda mi s tim upoznajemo Ministarstvo i ono podiže tužbe ili slučaj predaje Državnom odvjetništvu – kaže nam Tatjana Vukman iz Centra za socijalnu skrb, navodeći da su imali slučajeve kad su ljudi na svojim štednim računima imali zaista mnogo novca, a uredno su primali socijalnu pomoć.

Što na sve kaže Ministarstvo?

– Ministarstvo socijalne politike i mladih postupa po zahtjevima centara za socijalnu skrb, koji nas izvješćuju o potrebi pokretanja postupaka za naknadu štete u slučajevima kad su korisnici u djelatnosti socijalne skrbi ostvarili pravo na osnovi netočnih podataka ili kada ne prijave promijenjene okolnosti zbog kojih bi im pravo trebalo prestati ili umanjiti se.

Sve postupke za priznavanje ili prestanak prava na novčane naknade provode nadležni centri za socijalnu skrb, a Ministarstvo samo rješava postupke po žalbi korisnika kao drugostupanjsko tijelo.

Postupke pred nadležnim sudovima u ime Republike Hrvatske vodi nadležno državno odvjetništvo.

Dakle, Ministarstvo nema saznanja o potrebi pokretanja postupka zbog prijevara građana dok ga o tome ne izvijesti nadležni centar za socijalnu skrb, iako Ministarstvo preko prijava građana, ali i medija, traži postupanje nadležnih centara za socijalnu skrb u konkretnim slučajevima.

Skrećemo pozornost da se informatizacijom sustava socijalne skrbi i umreženosti s drugim nadležnim tijelima broj prijevara znatno smanjio, a zbog nedostatka stručnih radnika u centrima za socijalnu skrb, pomoć građana, ali i medija koji imaju saznanja o prijevarama građana, uvijek je dobrodošla i o tome je potrebno izvijestiti nadležne centre za socijalnu skrb, a po potrebi i Ministarstvo – navodi nam Miroslava Rožanković iz kabineta ministrice Bernardice Juretić.

Izvor: slobodnadalmacija.hr

Odgovori

Skip to content