DR. MARKO JUKIĆ: Hoće li novi gradonačelnik i nova gradska uprava nešto napraviti u Splitu?
Šetajući Splitom možemo se uvjeriti da grad nema razvojnu strategiju, da se i dalje vrši betonizacija grada i devastacija prostora.
Hoće li nova gradska uprava zaustaviti betonizaciju Splita, hoće li povesti računa o prostornom uređenju grada jer postojeće stanje je katastrofalno (vidi fotografije)? Grad se prostorno uništava izgradnjom zgrada koje se ne uklapaju u prostor. Tko daje dozvole za izgradnju većih zgrada bez okućnica u dijelu grada gdje su obiteljske zgrade s okućnicama? Zgrade zauzimaju 90% građevinske čestice u zoni obiteljskih zgrada! Tko izdaje dozvole za uništavanje zelenih okućnica i zelenih površina u gradu Splitu. Tko daje građevinske dozvole za višekatnice s 8 stanova bez da je osigurao infrastruktura (cesta, voda, struja, parkirališta)?
Split je uistinu turistička atrakcija jer pored Dioklecijanove palače, Marmontove ulice, Rive i Zapadne obale ima betonizirane gradske četvrti s neuređenim okućnicama, šikaru na Žnjanu, lift u Duilovu, prometnice koje su gore od seoskih putova.
Zgrada na mjestu nekadašnjeg bolničkog parkirališta
Na površini nekadašnjeg bolničkog parkirališta nikla je ogromna zgrada. Na tom prostoru je trebalo biti višeetažno parkiralište za građanstvo i iznad toga bolnički hotel gdje bi bili smješteni bolesnici koji su bili u programu jednodnevne kirurgije a nisu za odlazak kući. Nestalo je javno bolničko parkiralište i svi se, bez izuzetka, parkiraju u bolničkom krugu! Rijetko možete naći bolnicu koja ne ograničava pristup vozilima u bolnički krug. Unutar kruga KBC-a Split svatko se može parkirati, može ostaviti vozilo gdje se sjeti, može onemogućiti normalno odvijanjhe prometa, može danima ostaviti vozilo unutar bolničkog kruga i nitko ne će ništa poduzeti.
Sada se gradi zgrada ispred bolnice koja svojom visinom dolazi u razinu bolnice. Je li bilo nužno da ta zgrada bude u visini bolničke zgrade? Je li nužno da se KBC Split dodatno stisne, zatvori tako da se više ne može širiti unatoč potrebama, a da se na javno bolničko parkiralište ni ne pomišlja?
Nova zgrada ispred KBC-a Split
Na Žnjana imamo šikaru više godina. Zar se tamo ne može ništa korisno napraviti?
Ispod Hotela Zagreb je devastirani lift kojega bi uistinu trebalo pokazati turistima jer takvih bisera nema mnogo.
Šikara na Žnjanu
Lift (Duilovo)
Betonizacija na Pazdigradu, Žnjanu, Bačvicama, Mejama itd.
Betonizacija na Žnjanu
Pazdigrad
Nova zgrada na Bačvicama
Meje su slijepo crijevo grada. Sav promet ide preko tunela. Kada se zatvori tunel mora se ići oko Marjana, stvore se dvije kolone i ako nastane zastoj ne može se ni naprijed niti nazad. Ako dođe do požara, nedaj Bože, hoće li vatrogasna vozila moći doći do mjesta požara? Sada se u Mejama grade zgrade s 8 stanova koje zauzimaju skoro cijelu građevinsku česticu. Pristupna cesta je uska, nema mjesta za parkiranje pa se postravlja pitanje gdje će novi stanari parkirati svoja vozila. Zelene površine oko kuća se smanjuju ili nestaju pa se treba zapitati tko to planira, tko to projektira i tko daje dozvole za dodatnu devastaciju prostora?
Betonizacija na Mejama
Pristupna cesta pod Marjanom
Autobusni i željeznički kolodvor su primjer nebrige i nesposobnosti gradske uprave.
Željeznički kolodvor
Autobusni kolodvor
Nered i nebriga se mogu vidjeti u svakoj četvrti Splita.
Kupalište Ježinac
Nebriga na Zapadnoj obali
Nažalost, niti jedan dio grada nije sređen, nema konkretnih planova niti najava da će se započeti sa sređivanjem gradskih četvrti.
Hoće li novi gradonačelnik i nova gradska uprava donijeti razumne planove razvoja grada tako da grad bude ugodno mjesto življenja a ne novi geto. Hoće li započeti sa sređivanjem prostornog nereda u gradskim četvrtima? Krajnje je vrijeme za odgovore na postavljena pitanja i na niz onih koja nisu postavljena a tiču se razvoja grada Splita.
Dr. Marko Jukić