Krenuli novi prometni propisi: Autoškole u Splitu i Šibeniku poskupljuju za 700 kuna?
Liberalizacija cijena autoškola koja donosi ukidanje minimalne cijene nastavnog sata (do sada 143,75 kn za vožnju minimalno 35 sati i 22,12 kn po satu za teoretsku nastavu) očekivano bi trebala donijeti tržišnu utakmicu
Od Nove godine na snagu su stupile mnogobrojne promjene prometnih propisa vezanih uz izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, ali i Zakona o PDV-u, koja se odnose na ponovno uvođenje mogućnosti odbitka 50% PDV-a na kupnju i korištenje automobila za poduzetnike, javlja Večernji list.
A od te mjere se očekuje najviše u smislu prodaje novih vozila putem obnova voznih parkova tvrtki i obrtnika. Primjerice, za auto od 150.000 kuna, pravne osobe moći će odbiti 15.000 kuna PDV-a. Liberalizacija cijena autoškola koja donosi ukidanje minimalne cijene nastavnog sata (do sada 143,75 kn za vožnju minimalno 35 sati i 22,12 kn po satu za teoretsku nastavu) očekivano bi trebala donijeti tržišnu utakmicu, a građani očekuju i pojeftinjenje polaganja vozačkog ispita. Do sada je minimalna cijena autoškola za polaganje B kategorije iznosila 5700 kuna, a sa svim davanjima poput liječničkog pregleda i ispita, vozački se mogao položiti za minimalno 7200 kuna. U Zagrebu najjeftinije ali, prema najavi dalmatinskih autoškola, od sutra bi šibenske i splitske autoškole trebale poskupjeti za 700 kuna, a ne pojeftiniti kako se očekivalo. Zadarske autoškole već su poskupjele.
Manje trošarine
Od nove je godine konačno ukinut prvi tehnički pregled za potpuno novi automobil. Tako će se na prvoj registraciji novog automobila – koju će za kupca, jednostavnije nego do sada, u stanici za tehnički pregled, a ne više u policiji, moći obaviti i autokuća koja auto prodaje – uštedjeti oko 250 kuna. Zbog ukidanja poreza na stjecanje rabljenog automobila od 5% vrijednosti automobila koju zamjenjuje upravna pristojba koja se plaća prema snazi automobila u kilovatima i starosti vozila, štedjet će i kupci rabljenog vozila. I to u prosjeku za 50% od dosadašnjeg nameta, koji se u prosjeku plaćao 1000 kuna (za auto vrijedan 20.000 kn), dok će se sada plaćati prosječno oko 500 kuna. Ali, sve ovisi o snazi motora automobila i starosti, pa će namet za novija vozila pojeftiniti manje, a za starija više.
Cijeli članak možete pročitati ovdje.
Izvor: dalmacijadanas.hr/Večernji list