Marja Čolak: Na žalost politike, medija i dama, Thompson je totalni mainstream, tu podjele nema

Čitamo ovih dana kod svakojakih komentatora kako je ‘ultradesnica’ ukrala navijački show i kako je s Thompsonovim nastupom na dočeku Vatrenih oteto nekakvo srednje domoljublje (kao da se domovinu može srednje voljeti).

Rekle su i neke gospođe da Thompson falša pa su ih ljudi izvrijeđali, pa su se pak druge gospođe zgrozile kako netko može vrijeđati ove prve gospođe, a zaboraviše pritom da jednu, rekla bih nultu gospođu – gospođu predsjednicu – u medijima vrijeđaju već godinama, a malo tko joj staje u obranu.

Srećom, dame su ovoga puta obranjene, a Thompson je od ”fašista” postao i ”falšist”, (dok je Grdović ostao tek ”flašist”). No šalu na stranu. 

Vlasnik najprodavanijeg albuma s vojskom pratitelja na Facebooku i krcatim stadionima

Istina je takva da je prozvani Thompson, na žalost ‘izvređanih’ dama, medija i politike, zapravo više ultrapopularan, nego što je ultradesno. Evo barem četiri fakta tomu u prilog.

1. Marko Perković Thompson vlasnik je najprodavanijeg albuma 2013. u Hrvatskoj. Njegov album Ora et labora bio je te godine ispred svih, pa čak i ispred dva velika hrvatska glazbena imena – drugi najprodavaniji je bio ‘Tišina mora’ Olivera Dragojevića, a treći Severinin ‘Dobrodošao u klub’.

2. Ako se popularnost umjetnika mjeri brojem pratitelja na Facebooku, onda možemo ustvrditi da je Thompson ovdje popularniji i od legendarnog Prljavog kazališta, i više nego dvostruko popularniji od Hladnog piva predvođenog Milom Kekinom. Thompsona na Fejsu lajka 255.417 ljudi (toliko pratitelja zajedno nemaju gospođe s početka priče), Prljavce 207.324 ljudi, a Hladno pivo 115.905 ljudi. Ne ulazimo, dakako, u pitanje plaćaju li svi navedeni i u kojoj mjeri promociju svojih stranica.

3. Ako se popularnost mjeri brojem pregleda na YouTubeu, onda možemo primijetiti kako Thompson stoji bolje od većine hrvatskih izvođača. A ako ponovno usporedimo s Prljavcima i Kekinom, stvari stoje ovako. Prljavo kazalište s pjesmom Tu noć kad si se udavala bilježi 23 milijuna pregleda, a s Ne zovi, mama, doktora 17 milijuna. Thompsonov pojedinačni najgledaniji video je Samo je ljubav tajna dvaju svjetova, s 10 i pol milijuna pregleda, dok se Bojna Čavoglave, kad se zbroji više ponuđenih videa, penje do gotovo 15 milijuna pregleda. Usporedbe radi, najgledaniji video Hladnog piva je onaj za pjesmu Nije svetako sivo s 6,3 milijuna. Mladen Grdović s Evo mene moji ljudi bilježi 4,3 milijuna pregleda.

A koliko je oportuno surađivati s ”regioniom” i koliko je teško othrvati se tom sirenskom zovu, svjedoči ”regionski” pjesmuljak Uno momento Severine s Ministarkama koji ima čak 103 milijuna pregleda.

4. Ako se gleda popunjenost koncerata, možemo primijetiti kako je Thompson jedini hrvatski izvođač koji je u novijoj povijesti dva puta napunio splitski Poljud i jednom zagrebački Maksimir.

Pa neka sada netko kaže kako je Thompson ekstremist i marginalac, a ne općeprihvaćeni hrvatski mainstream. I da je eto baš on u trenutku neviđenog zajedništva podijelio Hrvatsku. Podijelio je samo šačicu dušobrižnika. I s lijevog i s desnog spektra. Čije postojanje ne bi bilo opravdano da se nisu oglasili.

Ali oni nisu čuli nježniju verziju pjesme Samo je ljubav tajna dvaju svjetova.

Izvor: Marja Čolak/direktno.hr

1 comment

Odgovori

Skip to content