Otac Cantalemssa o svršetku svijeta

Svršetak povijesti i slavni povratak Kristov na zemlju: o čemu se govorilo u nedjeljnom misnom evanđelju, čitanom u cijelom svijetu, a o čemu je i Sveti Otac govorio u nagovoru prije molitve Anđeo Gospodnji, dotiče najosjetljiviji živac svih ljudi, a to je svršetak zemaljskog života i svršetak svijeta.

Taj pojam rasplamsava stare strahove, koji se danas često potpiruju medijskom bukom, a koji nemaju ništa zajedničkog s kršćanskim viđenjem svijeta utemeljenog na nadi, kazao je Papa u nedjeljnom nagovoru prije molitve Anđeo Gospodnji.

Osvrnuvši se na Papine riječi u razgovoru za našu radijsku postaju otac Raniero Cantalamessa, propovjednik Papinskog doma, rekao je da je Papa ‘pogodio u sridu’, uostalom kao i uvijek. Isus ne želi odgovoriti na upit kada će se obistiniti svršetak svijeta, nego na upit kako se pripremiti za taj događaj. Kao što je Papa rekao, ne želi potpirivati znatiželju, igrariju s brojevima. Znakovito je to što Isus veli da ni anđeli ne znaju kad će se dogoditi, nazovimo ‘svršetak svijeta’, te što se nasuprot tomu pojavljuju periodični proroci ili vidovnjaci koji najavljuju čak i točan datum. Sada se govori da će to biti 21. prosinca jer prema kalendaru Maja završava jedan ciklus – podsjetio je pater Canatlamessa dodajući:

Kao što je s pravom ustvrdio Papa, Isus želi dati temelj našem životu, a glede toga nedjeljno je evanđelje zaista rječito. Veli nam da za razliku od ateističko-znanstvenoga viđenja, prema kojem svijet nema svojega stvoritelja, nema ni smisla, nema ni svrhe te da će sve završiti ili u vječnom ledu ili u kozmičkoj vatri kad se iscrpe fizičko-kemijski procesi u tijeku, dok je osnovna poruka ovih eshatoloških govora bremenita nadom. Veli nam da idemo prema „Jednom“ koji nam dolazi u susret, koji je već naš suputnik – ustvrdio je propovjednik Papinskoga doma.

Na primjedbu da je izričaj apokalipsa postao istoznačnica katastrofe, rekao je da grčka riječ doslovno znači ‘objava-otkrivenje, a Ivanov spis ne želi objaviti povijesne datume, povijene isteke, nego temeljna načela koja su u osnovi povijesnoga tijeka: zlo će se boriti protiv dobra, a na kraju će Jaganjcu pripasti pobjeda. To je osnovni smisao Apokalipse. Ali zbog govora o padu zvijezda i ognja na zemlju riječ se apokalipsa najčešće poistovjećivala s navještajem nesreća koje nadilaze ljudsku maštu – objasnio je otac Cantalamessa.

Na upit zašto se javljaju ciklički navještaji svršetka svijeta, rekao je da kršćani govore o svršetku svijeta, nakon kojega nastupa vječnost, to nije bio slučaj u starini. Stari su, pa čak i Biblija, govorili o svršetku nekog svijeta, a to znači nekog povijesnog razdoblja. Isus u evanđelju doista veli: „To će se dogoditi prije no što prođe ovaj naraštaj“, doista, nije prošao ni jedan naraštaj a razaranjem je jeruzalemskog hrama nestao židovsko-judejski svijet. Neki su crkveni oci mislili da je pustošenjem Rima 410. godine došao karaj svijeta, jer su rimsko carstvo poistovjećivali sa svijetom. U evanđelju se često isprepleću te dvije razine, svršetak nekog svijeta sa svršetkom svijeta. Uvjeren sam da Isus rabi prvu razinu kao simbol druge, on govori o tim katastrofama stoga jer nas želi upozoriti da se ne lijepimo za zemlju, za prolazno, a to je i Papa jučer istaknuo – kazao je otac Cantalamessa i dodao:
Glupost je mučiti se oko toga kada će biti svršetak svijeta, za svakoga od nas svršetak svijeta može nastupiti u ovom trenutku, sada, sutra, jer sa smrću nastupa svršetak ovoga svijeta. Upravo stoga Isus veli „Bdijte“. Kad bismo točno znali kada će tko umrijeti, počeli bismo odbrojavati dane a tjeskoba bi nas ugušila. Bog je stoga dobro učinio što nam nije objavio naš kraj ni svršetak svijeta – zaključio je propovjednik Papinskoga doma.

Odgovori

Skip to content