Okultno u glazbi: Jay-Z i Beyonce
U prošlom tekstu smo se dotaknuli Crowleya, eona Horusa i njegovih holivudskih redateljskih sljedbenika, a ovim uratkom ulazimo u svijet pop glazbe. Kako njime danas vlada jedan krovni producent i najpoznatiji ‘implementator’ okultnih simbola, nameće nam se potreba da ga spomenemo.
Jay-Z
Jay-Z, rođen kao Shawn Corey Carter, američki je reper, producent i zabavljač težak pola milijarde dolara. U karijeri je prodao preko 75 milijuna albuma uz sedamnaest Grammyja, te je po MTV-u najbolji reper u povijesti, ispred veličina poput 2Paca i Notorious B.I.G.-a. Već s dvanaest godina sudjeluje u pucnjavi kada ranjava brata zbog kućne krađe, a kasnije prodaje crack i biva ranjen u tri navrata. Umjetničko ime mu je inače stilizirani nadimak ‘Jazzy’. Spomenuti regrutni centar odigrava se pod etiketom ‘Roc-A-Fella’. Za sve ‘teoretičare zavjere’ – nije riječ o Rockefelleru nego o bruklinskom dileru s jedinstvenim imenom ‘Rocafella’ koji je umro od side, ili tako barem glasi opravdavanje Jay-Zija. Po tom dileru nazvao je ‘Roc Nation’, ‘RocaWear’ i ‘Roc Nation Sports’, a sva simbolika koju koristi sasvim je slučajno ista kao Crowleyeva te je riječ o simbolima koje je viđao kod dilera.
Novinari danas svakoga tko se drzne sumnjati u ovakve navode odmah etiketiraju kao ‘paranoika’ i ‘teoretičara zavjere’, no treba biti realan i samo paralelno postaviti sve ‘slučajnosti’. Osim naziva njegovog ‘labela’, tu je i logotip piramide sa svevidjećim okom, signalizacija na koncertima identična Hitler Jugendu, majice s Crowleyevom simbolikom i citatima, spotovi sa subliminalnim i pjesme s reverzibilnim porukama, produkcija brojnim glazbenim zvijezdama sa sličnim simbolima itd. Fascinantan mi je podatak da su ga mediji pohvalili kao ‘filantropa’ jer je protekle godine donirao 6.000 dolara (?!) u humanitarne svrhe. To čak ne treba niti komentirati.
Velika kontroverza koja ga okružuje rezultirala je ipak pomakom da ga se više ne vidi kao žrtve niza slučajnosti, nego kao uspješnog samopromotora koji okultno koristi radi karijere. Tijekom posljednjih Grammyja očigledno isprovociran tijekom pjesme je ustvrdio da ‘teoretičari zavjere pričaju o Illuminatima i ne mogu shvatiti da je ovolika vještina u nekom ljudskom tijelu’. Nakon toga još je više rasprave došlo na naslovne stranice, a uočena je i simbolička suradnja odjevne linije ‘RocaWear’ s Ordo Templi Orientis pokretom u kojem je jaku ulogu igrao i toliko spominjani Crowley. Kada se sve zbroji i oduzme, čak nije niti bitan motiv promocije, bitno je da se priča promovira. A reklamu vrše njegovi najbliži suradnici i talenti.
Najpoznatija od njih njegova je supruga Beyoncé Giselle Knowles-Carter, skraćeno Beyoncé. Izrazite vokalne sposobnosti povezala je s najboljom prijateljicom Kelly Rowland te su kasnije osnovale popularnu grupu ‘Destiny’s Child’. Nama naravno nije ključna njezina biografija već simbolika u video uradcima. Ulazak u vezu s Carterom ohrabrio ju je na solo angažman te se već prvi album ‘Dangerously in Love’ može razmatrati kao simbolički iskorak. Prvi singl ‘Work It Out’ osim par sporadičnih fraktala nije ponudio neki angažman, no već je suradnja s budućim suprugom u ‘Crazy in Love’ označila seksepil kao strateški cilj uz suradnju s Jakeom Navom. Prvi album nije dao uvid u ono što će se kasnije prezentirati, a tek je drugi singl s drugog albuma ‘B’Day’ ponudio zanimljive stvari. Nakon što je u prethodnim spotovima pokazivala škare (kasnije ćemo vidjeti što one označavaju, op.a.), u spotu ‘Ring the Alarm’ počela je s fragmentiranjem ličnosti i piramidalnom signalizacijom, tipičnom za MK ULTRA program.
Što se tiče lirike, tu se bazirala na tipične ženske probleme i situacije čime se vrlo brzo kristalizirala kao uzor ženama diljem svijeta. Ključna promjena događa se tijekom live izvedbe pjesme ‘Get Me Bodied’ gdje napušta transhumanističku kukuljicu i postaje ‘druga osoba’, te otvara vrata za promjenu u Sasha Fierce (kasnije ćemo se pozabaviti i alterima pop zvijezda, op.a.). Minimalistički niz završava simboličkim vrhuncem i pjesmom ‘Sweet Dreams’. Osim čitavog niza reverzibilnih poruka vidimo astralne projekcije, golubicu (kao simbol prelaska) i alegorijski prikaz kontrole uma. Riječi pjesme su isto tako usklađene s tematikom, dugom kao jednim od simbola MK programa i konstantnim prelijevanjem, kombinacijom alter osobnosti (podvojenih ličnosti) i Vitruvijevog čovjeka. Ogledala su u programu predstavljala poimanje ličnosti dok je pretvorba u robota zapravo klasično kondicioniranje u ‘agenta spavača’. Iako se možda na prvi pogled ovakva analiza čini pretjeranom, vidjet ćemo da postoji veliki broj spotova s identičnom pričom i simbolikom. Redateljica spota je Adria Petty.
Subliminalna ‘igranka’ nastavlja se u spotu ‘Video Phone’ sada upotpunjena Lady Gagom i čitavim nizom paralelnih ‘svemira’ i osobnosti uz transhumanističko-okultne simbole. Album ’4′ nakon tri godine otvara se s ništa manje zanimljivim singlom ‘Run the World (Girls)’ jednog od četvorice spomenutih redatelja, Lawrencea. Aluzije na apokalipsu, policijsku državu i hijene. Pjevačica je u više različitih uloga ‘odglumila’ čitav niz povijesno emancipiranih uloga. Nakon toga nešto simbolike je viđeno u ‘Countdown’ singlu dok je značajnije promocije ostavila za koncertne nastupe gdje promovira transhumanizam uz muževu ikonografiju. Tekući album je doduše predstavio ‘Partition’ u svojevrsnom ‘Oči širom zatvorene’ kabare pristupu, no kontroverzu trenutno izaziva singl ‘XO’ gdje je pjevačica u čak tri navrata stavila subliminalnu sliku vraga što je izazvalo uvijek napetu kršćansku zajednicu – taj postupak nije pojasnila u medijima.
Izvor: Ratko Martinović/blog.vecernji.hr