U Hrvatskoj vlada jednoumlje kao u Jugoslaviji

Kako kaže Ladislav Ilčić, jedan od članova GROZD-a, i sam naziv “Rodna ravnopravnost” je sporan jer je to nametanje ideologije, a mogao se jednostavno nazvati “Spolna ravnopravnost”. “Na te udruge troši se ogroman novac, a usmjeren je na nametanje ideologije”, uvjeren je gospodin Ilčić

 

{jathumbnail off}Nadalje, kaže kako je skandalozno to što će se djeci prikazivati slike kojekakvih pjevačica koje su oskudno odjevene kako bi im se i to nametalo kao nešto normalno. “Ljudi koji nisu reprezentativni proglašavaju se predstavnicima naroda”, govori Ilčić te pojašnjava da se nametanjem ovakvih ideologija ignorira činjenica da ima ljudi koji misle drugačije.

Proteklih mjeseci naslušali smo se burnih rasprava o Zdravstvenom odgoju u školama, a javnost bi ovih dana mogao zabavljati još jedan novi predmet, Građanski odgoj i obrazovanje. Na njemu bi, između ostalog, djeca trebala raspravljati o odnosima muškaraca i žena, rodnim ulogama kroz povijest te društvenim predrasudama i stereotipima.

Ženska udruga B.a.B.e. nedavno je na okruglom stolu “Obrazovanjem do rodne ravnopravnosti” predstavila modul “Rodna ravnopravnost” koji je proizašao iz pera njihove čelnice Sanje Sarnavke. Sarnavka je predstavljajući svoj modul govorila o tome kako je ne zanimaju ideologije već rodna ravnopravnost, a cilj modula je osvijestiti činjenicu da nas ima različitih te da nemamo pravo nikoga zlostavljati jer smo većina.

Autorici modula sporno je što djeca još uvijek misle da je ženama mjesto u kuhinji i da je još uvijek normalno udariti ženu. Sve to doznala je nakon provedenog istraživanja u školama Vukovarsko-srijemske županije, stoga, pojasnila je čelnica ove ženske udruge obrazovnom sustavu nedostaje rodna dimenzija.

Zbog toga u svom modulu Sarnavka razlaže ideje pa bi se učenici petih razreda susreli s pitanjima poput primjerice onoga zašto djevojčice nose ružičasto, a dječaci plavo. Uz to, dječaci bi za zadaću pisali o barbikama, a djevojčice o nekim muškim crtanim junacima. Uz svaku lekciju djeci će se pokazivati i fotografije, a jedna od zamisli je i ta da im se pokazuju slike oskudno odjevene pjevačice Jelene Rozge, a šestaše će se poticati da razgovaraju o medijima, kulturi kao i prikazu žena u medijima. Govoriti će se i o Bradu Pittu koji nije manje mačo muškarac jer se nježno skrbi o svojoj djeci. Tema će biti i ženske kroz povijest, a u srednjim školama učenici bi detaljno učili o rodnom i spolnom identitetu te se upoznali s pojmovima poput hermafrodita.

Učenicima će biti prikazane fotografije, primjerice, Tonyja Briffa iz Hobson Baya u Australiji, prvoga gradonačelnika koji je rekao da je interseksualna osoba ili Andreja Pejića, androginog top-modela.

Međutim, oni koji su bili najveći protivnici zdravstvenog odgoja, nisu suglasni niti s ovim novim predmetom, a posebno ne s ovim Sarnavkinim prijedlogom. Naime, kako kaže Ladislav Ilčić, jedan od članova GROZD-a, i sami naziv “Rodna ravnopravnost” je sporan jer je to nametanje ideologije, a mogao se jednostavno nazvati predlaže Iličić Spolna ravnopravnost. “Na te udruge troši se ogorman novac, a usmjeren je na nametanje ideologije”, uvjeren je naš sugovornik. Nadalje, kaže kako je skandalozno to što će se djeci prikazivati slike kojekakvih pjevačica koje su oskudno odjevene kako bi im se i to nametalo kao nešto normalno. “Ljudi koji nisu reprezentativni proglašavaju se predstavnicima naroda”, govori Ilčić te pojašnjava da se nametanjem ovakvih ideologija ignorira činjenica da ima ljudi koji misle drugačije. “Vlada jednoumlje kao u Jugoslaviji”, naglašava član GROZD-a. Dok se u jednu ruku priča o borbi za demokraciju, u drugu ruku ono što radi ova vlast je nametanje njihove ideologije.

Ogorčeni Ilčić osvrnuo se još jednom i na Zdravstveni odgoj te ističe kako ga je Ustavni sud ukinuo, ali ministar je potom promijenio Zakon o obrazovanju i onemogućio roditeljima da kažu svoje mišljenje. “Ako se netko ne slaže, ne daju mu da govori”, misli Ilčić te kaže kako se trenutno vodi borba za demokraciju bez puški. Sarnavkine tvrdnje da ona nema ideologiju usporedio je s komunizmom pa kaže kako su i oni govorili da se bore za bratstvo i jedinstvo. “Oni koji kažu da nemaju ideologije, zapravo su tvrdo zakopani u svojoj ideologiji”, zaključak je našeg sugovornika.
O ovoj temi razgovarali smo i sa sociologom Slavenom Leticom. On vjeruje kako je škola zadnja institucija koja dobiva takav tip informacija. “Stvoren je naraštaj dodirivača ekrana koji imaju druge načine razmišljanja”, priča Letica te dodaje kako se današnju generaciju naziva 9 m jer su multifunkcionalni, govore više jezika nego mi, hrane su u Mc’Donaldsu i tako dalje. Stoga vjeruje da niti Sarnavka, ali ni on sam nisu dovoljno sposobni uhvatiti se u koštac s tako teškim zadatkom. Također, naglašava da djeci ne treba prati mozak. “Djeca moraju sama usvojiti vrednote i zaključivati što je za njih normalno i prihvatljivo”, kaže Letica. Također pojašnjava da su današnja djeca u pubertetu već s devet godina kada još uvijek nemaju artikulirane ideje.

Podsjetimo, Vijeće za socijalnu pravdu nedavno je na Pantovčaku također organiziralo raspravu o nastavi građanskog odgoja. Iza ove inicijative stajao je predsjednik Josipović u želji da čuje različita mišljenja. Aktivisti poput Vice Baterela ili don Damira Stojića tada su imali priliku oči u oči susresti se i ući u polemiku sa Zoranom Pusićem, Antunom Zorislavom Petrovićem i Mirjanom Krizmanić.

“Građanski odgoj nije loša ideja, ali mora uzeti u obzir cijelo društvo. Nama slijedi još jedna godina eksperimentalnog građanskog odgoja u školama, no mi i dalje nismo zadovoljni kurikulumom . Ipak, bitno je istaknuti da konzervativna većina više ne šuti. I to je predsjednik s ovim sastankom uvažio”, komentirao je tada raspravu Vice Batarelo.
Međutim, Batarelu je u ovom predmetu bilo sporno to što se u njemu nalazi puno ideološki obojenih pojmova u kojima se često jedno mišljenje uzima kao ispravno. Tako se pojasnio je Batarelo stvara civilna religija u što je ubrojio rodu ideologiju, nedostatno pojmovanje ljudskih prava bez prava na život i utjecanje na društvo pomoću različitih pseudoznanosti.
Don Damir Stojić također je sudjelovao u raspravi, a zanimljiva je bila njegova polemika sa Zoranom Pusićem. Naime, Pusić je u raspravi kontrirao don Stojiću s tezama da se u Hrvatskoj patriotizam ističe na pogrešan način te da je uloga Katoličke crkve “daleko od toga da je jednoznačno pozitivna”.

“S druge strane su iznenađeni da netko misli drugačije od njih, opet dolazi do jednoumlja. Oni su otvoreno rekli da su u svojim istraživanjima zaključili da većina djece u Hrvatskoj imaju konzervativna stajališta i to moraju promijeniti. Kad sam spomenuo da se u nastavi građanskog odgoja ne spominje Katolička crkva, počeli su spominjati pojam inkvizicije i govoriti da je Crkva bila protiv napretka u društvu”, izjavio je don Stojić. Kaže da ga je zaprepastila reakcija druge strane kad je rekao da kurikulum mora sadržavati pojmove poput patriotizma ili Domovinskog rata. Ne samo da se nisu složili s njim, već su i postali verbalno agresivni.

Autor: Iva M./Dnevno.hr

Odgovori

Skip to content