Dr. sc. Beata Halassy: U razrješenju Borisa Jokića nema ništa spornog

KOORDINATORICA UKLJUČIVANJA UIO U RASPRAVU O CKR-U – “Dr. sc. Boris Jokić i njegova radna skupina razriješeni su na vlastiti zahtjev i tu nema ništa spornog.

Tvrde da su zahtjevom za razrješenje htjeli ukazati na nedostatak podrške ministarstva Cjelovitoj kurikularnoj reformi. Ministar je cijelo vrijeme pokazivao dobru volju i namjeru zadržavanja postojeće Ekspertne radne skupine s eventualnim proširenjem novim članovima. Ako unatoč tomu ERS inzistira na razrješenju, to je njihova odluka i treba je poštovati.”, jasno je za narod.hr poručila dr. sc. Beata Halassy, koordinatorica uključivanja udruge U ime obitelji u stručnu i javnu raspravu o cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Boris Jokić održao je konferenciju za novinare zajedno s nekoliko članova bivše ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme, tijekom koje je rekao je da skupina prihvaća razrješenje ministra Predraga Šustara te da ovo obraćanje nema veze ni sa kakvim razračunavanjem.

“Najpozitivnije u dosadašnjem procesu Cjelovite kurikularne reforme, kojeg je vodio dr. Jokić, jest što se o obrazovanju počelo intenzivno razgovarati na svim razinama društva. Potrebno je osigurati da se takav intenzitet promišljanja o obrazovanju nastavi, ali i da se poduzimaju konkretni pomaci prema unapređenju sustava uz adekvatnu institucionalnu i financijsku podršku.e”, istaknula je.

“Najnegativnije u procesu Cjelovite kurikularne reforme jest njezina naglost. Dokumenti – prijedlozi novih kurikula, od kojih su neki korjenito drugačiji od postojećih, izrađeni su unutar 4 mjeseca, od strane vrlo malog broja stručnjaka za pojedino područje (od kojih mnogi nisu razumjeli metodologiju koja im je nametnuta, prema vlastitim izjavama) i kad su stigle kritike na izrađene dokumente od velikog broja različitih stručnjaka, to se doživjelo napadom na obrazovanje. Također, prije pristupanja reformi trebalo je detaljno analizirati postojeće stanje u obrazovanju. Imamo nekoliko institucija koje se bave vanjskim vrednovanjem obrazovanja i njih treba uključiti u analizu postojećeg stanja i to treba biti temelj za pokretanje reforme”, dodala je.

Jokić prihvaća razrješenje: Nismo imali podršku, prijetili su nam, ali spremni smo pomoći

“Unaprjeđenje odgoja/školstva/obrazovanja treba biti trajno stanje. Treba stalno, u manjoj ili većoj mjeri, poboljšavati, mijenjati i dorađivati sustav. Nagle promjene posebno u tako velikim i tromim sustavima kao što je obrazovanje, ne dovode do uspjeha nego do nazadovanja. Ovaj započeti proces trebalo bi nastaviti primarno osmišljavanjem, uvođenjem i provedbom vrednovanja učeničkih postignuća, nastavničkih postignuća, nastavnih planova i programa. Na temelju rezultata vrednovanja onda prionuti poboljšanjima, rasterećenjima, reorganizacijama, u onoj mjeri u kojoj su ona realna i provediva u zemlji u kojoj živimo, sa svim njezinim posebnostima”, dodala je.

“Treba naravno iskoristiti sve ono dobro što je nastalo u posljednjih godinu dana. Postoje dokumenti iz nekih nastavnih predmeta, koji predstavljaju napredak u odnosu na postojeće kurikule, oko kojih je struka suglasna, i nema razloga da se oni ne implementiraju u praksi. Nema razloga da se ne poboljša ono što je već sada moguće poboljšati. Što se tiče međupredmetnih tema, potrebno je napraviti široku javnu raspravu zašto su odabrane upravo te teme, a ne neke druge, i dobro razmisliti treba li svim tim temama pretrpavati ionako pretrpane nastavne sadržaje i nepotrebno birokratizirati nastavni proces, posebno ako su ti sadržaji već zastupljeni u postojećim nastavnim predmetima.”, zaključila je.

Izvor: narod.hr

Odgovori

Skip to content