Novo-stari Zdravstveni odgoj

Kod sadržaja Zdravstvenog odgoja došlo je tek do promjena kozmetičke prirode, tako da je novi Zdravstveni odgoj isti onaj od prije, upozorava udruga Vigilare. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti 

 

{jathumbnail off}Vigilare

Zagreb, 28. kolovoza 2013.

Danas će ministar znanosti, obrazovanja i sporta g. Željko Jovanović predstaviti „Plan i program Zdravstvenog odgoja, rezultate javne rasprave i Priručnike za Zdravstveni odgoj za osnovne i srednje škole“. Nažalost, od toga očekujemo vrlo malo. Javna rasprava je provedena prinudno i odvijala se u vrlo kontroliranim uvjetima. Sam ministar nije primio ni jednu udrugu ili skupinu roditelja koji imaju drukčije mišljenje od njegova. Ministar se boji čuti drugo mišljenje i boji se otvorenog dijaloga, i to posebno kad je riječ o 4. modulu zvanom „Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje“.

Umjesto toga lansirao je svoje ‘stručnjake’ i sakrio se iza ‘kulta stručnosti’, a ti ‘stručnjaci’ bi kao u neka bivša vremena trebali podučavati roditelje i njihovu djecu što bi trebali misliti i kako se ponašati vezano uz spolnost i „rodnost“. Neke premise ovakvog ponašanja, duboko su iskrivljene.

  • Tko daje pravo nekakvom ‘stručnjaku’ da se miješa u vrlo odgovoran roditeljski posao odgoja djece, ako sami roditelji to ne zatraže?
  • Tko može bolje od roditelja odgojiti vlastitu djecu, naročito kada se radi o vrijednosnim pitanjima, posebno vezanima uz spolnost i spolni život?
  • Zašto je ovaj program ‘odgoj’, a ne ‘program’? Program bi prenosio informacije, a odgoj implicira promjenu ponašanja.
  • Kada je država (i ministarstvo) sebi dala pravo da ‘odgaja’ našu djecu?
  • Čije su to škole, tko ih preko svojih poreza financira, ako ne ti roditelji? Ti isti roditelji imaju pravo (čl. 63 hrvatskog Ustava) i odgovornost zahtijevati programe u skladu sa svojim vrednotama. 

Vigilare je opširno razložio sve nedostatke ovog „zdravstvenog odgoja“ u pisanom formatu prema ministarstvu i na svojoj internetskoj stranici. Pogled na samo nekoliko stvari, dostatan je da se vide štetnosti 4. modula:

  • Uvođenje rodne ideologije i indoktrinacija djece da oni mogu birati svoj „društveni spol“.
  • Govor o spolnosti djeci kao da je to samo još jedna fizička aktivnost, čime se implicitno promiče promiskuitetno ponašanje.
  • Tko će odgovarati za psihičku zbunjenost djece koja biološki i psihički nisu spremni za ovakav ‘odgoj’ u državnim školama?
  • Još nije do kraja rasvijetljena povezanost promicatelja pedofilije u stvaranju ovog modula, naročito onih koji su završili ili imaju kontakt s Kinseyjevim institutom u SAD-u.

 Kako dalje?

  1. Pozivamo ministra da se uskladi s demokratskim ponašanjem i da kao ministar služi roditeljima, a ne nameće svoja rješenja. U tom vidu očekujemo da primi udruge i roditelje koji se ne slažu s ovim i ovakvim zdravstvenim ‘odgojem’.
  2. Tražimo da se ponude dva programa za modul spolnosti, ovaj liberalni (koji ima loše rezultate na Zapadu) i drugi, s konzervativnim vrjednotama, koji podupire i zahtijeva većina hrvatskog stanovništva, napose roditelja.
  3. Ako se ne ostvare prve dvije točke, pozivamo roditelje da se informiraju u školama kada će biti satovi modula „Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje“ te da povuku svoju djecu s tih satova u skladu sa savješću i temeljem članka 63. hrvatskog Ustava.

Dr. sc. Vice John Batarelo

predsjednik

Odgovori

Skip to content