Čekamo odgovor vlade: Koliko ste ”uštedjeli” kupovinom 1581 auta?!?

BAHATOST

Dok se ministrica Opačić hvali da se ponašaju kao građani na minimalcu, troše 270 milijuna kuna na nove makine!

Vlada naručuje 1581 vozilo vrijedno 271 milijun kuna, od toga devet Audija A6 3,0 TDI quattro S-tronic! Vijest koja zvuči apsurdno čak i za države poput Hrvatske za koje se već udomaćio naziv ”Apsurdistan”.
Vijest je dospjela na naslovnice tijekom vikenda u kojem nam SDP-ovi ministri pokušavaju dokazati da tri put prevrću svaku kunu kako bi održali proračun, samo par dana nakon što je objavljeno da se rezanjem dodataka na plaću javnih i državnih službenika planira uštedjeti 500 milijuna kuna. Dok se oni zaklinju da se i oni sami ponašaju kao bilo koji hrvatski građanin na minimalcu, saznajemo da u isto vrijeme premijer s obitelji i osiguranjem uživa na skijanju u inozemstvu, a vlada naručuje 1500+ automobila.

Za Zorana Milanovića ostanak u Hrvatskoj i rezanje troškova ministarstva bila bi demagogija. Kao i smanjivanje plaća ministrima. Za njega je demagogija pojaviti se na mjestu događaja prije no što se prašina slegne. A nakon što se sebi usprkos pojavio u Mostaru nakon prosvjeda i obišao poplavljena područja, Milanović je bio toliko shrvan tim izvanrednim naporom da je odmah otišao na odmor. Ne, njega nećete vidjeti da se slika tamo gdje premijer treba biti, tamo gdje se rješava problem. Jer on mrzi demagoge, moš’ ga ubit.

Ivica Račan u vrijeme dok je love bilo na bacanje vozio se u volkswagenu passatu generacije 5,5, dok se Zoran Milanović vozi u dva broja većem i 3-4 puta skupljem A8 (nakon što se vozio u mercedesu S500), baš kao i Angela Merkel. Je li Račan bio demagog zato što se vozio u klasi u kakvoj se danas voze službenici srednjeg ranga? Ne, njegov passat sasvim je dobro služio svrsi.

Nema sumnje, dužnosnicima su potrebni dobri automobili. No, čime Milanovićeva pozicija ili njegovi rezultati opravdavaju tu potrebu za raskoši usred najgore krize od rata?

S kojim pravom mogu on i njegovi ministri mogu zahtijevati takve automobile? Valjda da mogu brže pobjeći iz vidokruga 380.000 nezaposlenih i nekoliko puta više onih koji ne mogu dočekati kraj svakog mjeseca. Ne shvaćaju da je to kao pokušati pobjeći kapima kiše. Da, tamna stakla nesumnjivo pomažu, ali jednako tako efikasna bila bi i da se voze, recimo, u škodi superb ili fordu mondeo. Superb sasvim zadovoljava češkog predsjednika (dobro, istina, on ima i neke druge razloge), po dimenzijama je blizu A6, ali s početnim cijenama ispod 200 tisuća kuna. Takvi automobili bili bi im sasvim dovoljni. Državna uprava bi možda trebala imati i blindirane automobile, koje bi koristili šefovi države po potrebi. No, u normalnim okolnostima, premijeru bi, ako mu je baš stalo do statusa, eventualno mogli ostaviti jedan A6. Ali luksuznu opremu nek zaboravi.

Taj automobil je inače mjera koju standardom smatraju svi hrvatski političari koji drže do sebe ili se iz nekog razloga sebe smatraju višim dužnosnicima’. A i neki pravilnici im pritom daju za pravo. I to bez obzira je li proračun amdministrativne jedinice ili institucije kojom upravljaju bogat ili skroman.

Županicu Marinu Lovrić-Merzel, koja dolazi iz Siska, grada u kojem je gospodarstvo na koljenima, nedavno je pritisak javnosti i medija natjerao da odustane od natječaja koji je tako namješten da je bilo očito da ona želi ništa više ni manje od Audija A6 s hrpom dodatne opreme. Sastavljači natječaja bili su toliko prozirni da nisu ostavili mjesta dvojbi. Precizirali su međuosovinski razmak, čak nisu htjeli prepustiti slučaju da u automobilu bude 8 umjesto 10 zvučnika. O koži i ostaloj dodatnoj opremi da i ne govorimo.

No, ta politička korektnost što se tiče vladajuće stranke nije bila dugog vijeka (naravno, ne želim time reći da su oni prije njih bili imalo bolji). Ministrica Milanka Opačić u petak nas je počastila izjavom da ona sebe vidi “otprilike kao i svaki građanin koji živi na minimalcu”. Bez obzira na to je li mislila na sebe privatno ili sebe kao ministricu, ta izjava zasigurno je bila melem na dušu onih koji ne znaju kako izdržati do kraja mjeseca. A skromna i socijalno osviještena ministrica u svojoj dizajnerskoj odjeći i cipelama nakon toga je prekrižila noge na stražnem sjedalu svoje ministarske limuzine i puna razumijevanja naredila vozaču da je vozi doma.

Gospođica ministarka dala nam je svoju verziju ‘nek jedu kolače’. No, ima i bahatijih od nje. Zna se tko je šampion demagogije u ovoj vladi.

“Hoćete da dođem kočijom u Ministarstvo”, odgovorio je pak ministar Željko Jovanović na pitanje je li mu neugodno što u doba krize uzima automobil audi A6 quattro, vrijedan 641.000 kuna. Kao da ne postoji ništa između. Il’ kočija s četiri konjske noge il’ A6 quattro s 245 konjskih snaga posloženih u V6. Ali, treba imati razumijevanja, nije lako živjeti na minimalcu, čovjek puno putuje, treba obići sve te škole, a mi ne bismo htjeli da njega nešto nažulja.

Mislim da ću poslati pitanje u vladu koliko su ovaj put uštedjeli kupovinom novih automobila. Baš kao što je i Marina Lovrić Merzel tvrdila da je kupnjom novog A6 zapravo uštedjela građanima na održavanju starog auta. Ali joj vjerojatno ni za trenutak prije toga nije pala na pamet svetogrdna misao da možda može poslati pravu poruku i uštedjeti još malo – kupovinom skromnijeg auta.
Odgovor iz vlade sigurno će biti pun dragocjenih podataka. Stisnutih palčeva očekujem odgovor koji će me, uvjeren sam, prosvijetliti.

U međuvremenu, evo što Wikipedia kaže u čemu se voze velike face. Letimičan pogled daje do znanja da hrvatski premijer i predsjednici ‘samo’ traže status kao i njihovi europski vrsnici: Predsjednici i kraljevi najčešće se voze u Mercedesu S klase, premijeri u A8. No, grčki premijer merdžu je zamijenio za Toyotu Prius. Princ od Monaca ima kolekciju vozila na hibridni pogon.

AMERIČKI PREDSJEDNIK: blindirani Cadillac One
AZERBAJDŽANSKI PREDSJEDNIK: blinidrani Maybach 62, Mercedes-Benz W221 S600 Guard Pullman
KANADSKI PREMIJER: Cadillac DTS, Chevrolet Suburban
RUSKI PREDSJEDNIK: produljeni blindirani Mercedes S
LATVISKI PREDSJEDNIK: Mercedes-Benz S500
BELGIJSKI KRALJ: Mercedes S
HRVATSKI PREDSJEDNIK: Mercedes S
IRSKI PREMIEJER: Mercedes S
MOLDAVSKI PREMIJER: Mercedes Benz S500s
BUGARSKI PREMIJER: Toyota Land Cruiser, BMW X5, Mercedes S600 Guard
BRITANSKI PREMIJER: Jaguar XJ Sentinel
NORVEŠKI KRALJ: Lexus LS 600h, Audi A8
NORVEŠKI PREMIJER: BMW 750Li
TALIJANSKI PREDSJEDNIK: Lancia Thesis Stola S85, Lancia Flaminia 355 Presidenziale za svečane prilike
ŠVEDSKI KRALJ: produljeni Volvo S80
UKRAJINSKI PREDSJEDNIK: blindirani Mercedes-Benz S, blindirani Volkswagen Phaeton L
LATVIJSKI PREDSJEDNIK: Mercedes-Benz S, BMW 7 (F01)
PORTUGALSKI PREDSJEDNIK: Mercedes S600
PORTUGALSKI PREMIJER: Mercedes-Benz S350 BlueTec
RUMUNJSKI PREDSJEDNIK: Mercedes S, Dacia Duster
SRBIJANSKI PREDSJEDNIK: blindirani Mercedes-Benz S600
ŠVEDSKI PREMIJER: blindirani BMW 7, Mercedes-Benz S
KINESKI PREDSJEDNIK: BMW F01 750is
TURSKI PREDSJEDNIK: Mercedes-Benz S
ARGENTINSKI PREDSJEDNIK: blindirani Audi A8
SLOVAČKI PREDSJEDNIK: Audi A8, Mercedes-Benz S
MAĐARSKI PREMIJER: Audi A8 L
SLOVENSKI PREDSJEDNIK: Audi A8L
SLOVENSKI PREMIJER: Audi A8L
ŠPANJOLSKI PREMIJER: Audi A8L
FRANCUSKI PREDSJEDNIK: blindirani Citroën C6
NIZOZEMSKI PREMIJER: Mercedes-Benz S, Audi A6
NJEMAČKA KANCELARKA: Audi A8
HRVATSKI PREMIJER: Audi A8, Mercedes S, Mercedes G
CRNOGORSKI PREMIJER: Audi A8
IZRAELSKI PREMIJER: Toyota Land Cruiser, Lexus IS 250, Audi A8, Volvo S80
ESTONSKI PREMIJER: blindirani Audi A8
LUKSEMBURŠKI VOJVODA: Audi A8
DANSKI PREMIJER: Audi A8
ISLANDSKI PREDSJEDNIK: Lexus LS600hL
PRINC OD MONAKA: Lexus LS 600h L Landaulet hybrid sedan, Toyota Prius, Fisker Karma, Tesla Roadster,
AUSTRALSKI PREMIJER: Holden Caprice
BELGIJSKI PREMIJER: Audi A6
NOVOZELANDSKI PREMIJER: Holden Statesman/Caprice, Ford Fairlane
ČEŠKI PREMIJER: Škoda Superb
GRČKI PREMIJER: blindirani Mercedes-Benz S600 zamijenjen Toyotom Prius
URUGVAJSKI PREDSJEDNIK: nema službenog automobila. Jose Mujica vozi vlastitu VW Bubu

P.S.Naravno, još bi zanimljivija usporedba bila u kakvim automobilima se voze ministri i drugi dužnosnici te koliko neka administracija ima ukupno službenih automobila. No, to ostavljamo za neku drugu priliku…

Autor: PolitikaPlus

Odgovori

Skip to content