Kukurikavci pred pad pretrpavaju državni aparat svojim uhljebima

A iako se od Ive Sanadera očekivalo kako će pročistiti sustav od kadrova Ivice Račana koji su se brutalno obračunali sa ljudima Franje Tuđmana to se nije dogodilo, štoviše, Sanader se obračunao sa ostacima kadrova Franje Tuđmana, koji su preživjeli trećesječanjsku vlast, a da ni sami ne znaju kako. 

Sve političke opcije javno ističu kako državni aparat treba reducirati, racionalizirati ili bitno smanjiti. On je za sve političare u javnim nastupima glomazan i neučinkovit. Mudro naši političari zaključuju kako je tako neučinkovit i trom državni aparat izvor gospodarske stagnacije i ne konkurentnosti gospodarstva. Pa ipak, svakoj vlasti taj isti državni aparat omiljena je igračka za uhljebljivanje stranačkih kadrova, trgovinu i potkusurivanje. Situacija je jednostavna, smjenom vlasti svaki put u sustav dolaze novi kadrovi, dok se dio starog kadra otpušta, a dio, zahvaljujući raznim kombinacijama, ostaje u sustavu. Tako sustav od izbornog do izbornog ciklusa buja i raste da bi nakon nekoliko izbornih ciklusa postao čudovište koje nesmiljeno guta državni proračun, a učinkovitost mu je ravna nuli.

Nekako je u toj sječi kadrova iz starog sustava HDZ bio mnogo umjereniji. Dapače, Franjo Tuđman gotovo da nije otpustio niti jednog činovnika iz starog sustava. A iako se od Ive Sanadera očekivalo kako će pročistiti sustav od kadrova Ivice Račana koji su se brutalno obračunali sa ljudima Franje Tuđmana to se nije dogodilo, štoviše, Sanader se obračunao sa ostacima kadrova Franje Tuđmana, koji su preživjeli trećesječanjsku vlast, a da ni sami ne znaju kako. Ako HDZ nije znao kako se obračunati sa političkim neistomišljenicima u sustavu državnog aparata neka pomno uči od aktualne vladajuće koalicije predvođene SDP-om. Prema nekim podacima Kukuriku koalicija je iz sustava državnog aparata najurila gotovo 8000 ”kadrova” stare vlasti. Međutim, ukoliko mislite da se radilo samo o političarima grdno se varate. U navedenoj brojci od 8000 ljudi najmanje je političara, onih koji bi i zahvaljujući prirodi svog posla trebali prihvatiti rotacije od izbora do izbora. Političko-kadrovska metla zahvatila je najviše onaj obični puk, ljude koji su zaista simpatizeri jedne od političkih opcija, ali s politikom imaju veze kao i Mujo s NASA-om. Dakle, čistka državnog aparata nije u tolikoj mjeri zahvatila politički aktivne osobe već je oštrica čistki bila usmjerena na obične ljude, koji žive od svog rada i plaće. Uništavana je tzv. baza u državnom aparatu.

Jednom prilikom u ruke mi je, zahvaljujući dobronamjernom voditelju jedne šumarije, koji nije mogao vjerovati vlastitim očima što mu je poslano kao nalog na adresu, došao dopis s imenima i prezimenima ljudi koje dotična šumarija treba primiti na rad kao protupožarnu, sezonsku, zaštitu. Radilo su uglavnom o lokalnoj SDP-ovoj mladeži. Nikako mi nije bilo jasno kako se resorno ministarstvo ima vremena baviti kadroviranjem u nekoj lokalnoj šumariji u Dalmaciji. Spomenuti voditelj kazao mi je kako u dvadeset godina kako vodi šumariju na njegovu adresu nikada nije došao dopis iz ministarstva koga i kada treba zaposliti. Obično su, kaže, zapošljavali razvojačene branitelje bez posla i ljude kojima je posao zaista bio potreban. I nikada s tim nije bilo problema. Sada me je dopis još više zainteresirao pa sam odlučio istražiti tokove kadroviranja. Korak po korak utvrdio sam kako lokalne organizacije SDP-a imaju preporuke od stranačkih kolega iz ministarstava da paze na sve natječaje na svojim područjima. Nakon što se na određenom području raspiše neki natječaj nadležna partijska organizacija sa terena u nadležno ministarstvo šalje preporuku s već raspravljenim i „provjerenim” imenima. Ministarstvo potom na službeni memorandum tek prepisuje ime ili imena koja su stigla iz nadležnog komiteta i slučaj ili natječaj je završen.

To je gotovo savršen sustav u kojem se znaju nadležnosti, zaduženja i ovlasti. Sustav iz nekih davnih vremena za koji smo mislili kako je iza nas. Međutim, ne shvaća samo SDP državni aparat kao vlastito leno preko kojeg se stvara moćna i široka stranačka organizacija. Ni HNS-u nije mrsko cirkularnim mailovima obavijestiti članstvo kako je otvoren natječaj u tom i tom resoru te kako treba animirati prije svega sve HNS-ove kadrove da se prijave na natječaj, a ako o rezultatima odlučuje neki dužnosnik iz redova HNS-a ne treba sumnjati kako će natječaj ”pozitivno” završiti.

Ono što se događa ovih dana u gotovo svim ministarstvima, agencijama i državnim uredima zaslužuje ne samo osudu javnosti već i policijsku istragu, naravno, neovisnu ukoliko je to ikako moguće. Naime, od kada je Kukurikavcima postalo jasno kako su njihovi dani na čelu države odbrojeni, pogotovo im je svanulo nakon razlaza na relaciji Linić-Milanović, traje bjesomučna utrka s vremenom kako bi Kukurikavci ugurali što više vlastitog kadra u državni aparat. Preko noći se u svim resorima otvaraju stotine natječaja za stranačke mladeži. Iz ministarstva obrane, unutarnjih poslova, poljoprivrede i šumarstva, vanjskih poslova i stotina državnih agencija i ureda stižu vijesti o bjesomučnom uhljebljivanju Kukurikavaca.

Opasnost leži u činjenici što se cijele legije nekompetentnih Kukurikavaca primaju redovitim putem preko ugovora na neodređeno vrijeme pa će država imati dosta problema za razvrgnuti dotične ugovore, a prijete i milijunske tužbe ukoliko se problemu uhljeba ne pristupi oprezno nakon konačnog pada kukurikavaca.

Prema stratezima Kukuriku koalicije legije uhljeba koje ovih dana napadaju državni aparat trebaju poslužiti kao mina novoj vlasti koja bi trebala svrgnuti Kukuriku koaliciju. Oni bi trebali maksimalno otežati sve reforme sustava, ali i stranačke centrale na vrijeme upozoravati o svim potezima nove, neprijateljske, vlasti. Oni su neka vrsta spavača koji bi trebali prikupljati sve informacije potrebne partiji i njenom aparatu.

Ne nađe li nova vlast načina za rješavanje problema zvanog legija uhljeba mogla bi se suočiti sa plutajućom minom na svakom koraku.

Autor: 7Dnevno

Odgovori

Skip to content