Zašto nas mediji svakodnevno bombardiraju s gay ‘vjenčanjima’?

 „Cilj ostvarenja “aktivističkog potencijala” je da javni prostor bude toliko “zauzet”, tj. prezasićen Zakonom o životnom partnerstvu da se građani naviknu na njegovo postojanje i pasivno ga prihvate iako trenutno ne odobravaju njegovo donošenje.“ Pokazalo se da LGBT osobe koje su se do nedavno prikazivale kao žrtve i društveni marginalci imaju zastrašujuće jak lobistički utjecaj na političke stranke i financijski utjecaj na medije.

 

AKTIVISTIČKI DESANT NA MEDIJSKI PROSTOR

 

Iako je Zakon o životnom partnerstvu donesen, medijski napisi o njemu sve su češći u posljednjih mjesec dana. Gotovo da ne prođe dan u kojem neki medij ne informira javnost o tome što će raditi homoseksualni parovi nakon što je zakon izglasan:

“Zagrebački matičari: sad napokon možemo obavljati gej vjenčanja” (16. 7.);
– „LGBT zajednico, vjenčavajte se i podižite obitelji“ (20. 7.);
– „Osječanin Igor otkriva zašto bi s partnerom stao pred matičara“ (25. 7.);
– “Gay parovi idući tjedan – parteri će imati pravo na slobodne dane za vjenčanje” (31.7.);
– „Hrvatski matičari otvoreni prema istospolnim zajednicama: Zašto vječno ostati na Balkanu, da nam se svijet ruga?“ (2. 8.);

– „Na Dan pobjede i domovinske zahvalnosti 5. kolovoza na snagu će stupiti Zakon o životnom partnerstvu osoba istog spola“ (2. 8.);
– „Arsen Bauk: Matičari ne smiju odbiti partnerstvo istospolnog para“ (2. 8.);
– „Zakon o životnom partnerstvu od danas na snazi u Hrvatskoj“ (5. 8.)
– „Prvi u Hrvatskoj: Dva muškarca zakazala matičara za gej vjenčanje (7. 8.);
– „Nakon prvog hrvatskog gej vjenčanja, stižu nam parovi iz regije“ (9. 8.);
– „Hrvatsko-srpski gay par – ‘Jedino što želim jest da se dečko i ja vjenčamo i da šokovi prestanu“ (11. 8.);
– “Puno upita za sklapanje životnog parnerstva: Evo koliko se parova do sada prijavilo” (11. 8);
– “Hrvatica i Srpkinja sklapaju gej brak u Zagrebu” (11. 8.);
– “Gay parovi ipak neće žuriti s brakom” (13. 8.);
– “Sudobnosno da – ovako će gay parovi u Zagrebu ozakoniti ljubav” (14. 8.);
– “Bauk: Veseli me legalizacija istospolnih zajednica u RH” (15. 8.);
– “Uskoro u Dubrovniku istospolna vjenčanja, upite već šalju!” (15. 8.);
– “Vrijeme (ni)je za gej svatove – u riječkom Matičnom uredu nema zahtjeva za životno partnerstvo” (16. 8.);
– “Cjenik gay braka – Ako se želite vjenčati na Trgu bana Jelačića iza 16 sati, platit ćete 2378 kuna” (16. 8.);

– “Ivica Propadalo izložbom podržao Zakon o životnom partnerstvu” (17. 8.);

Kao što se vidi iz naslova i teksta, mediji mjesec dana svakodnevno objavljuju isti sadržaj (“zakon je napokon izglasan”, “što kažu matičari”, “kako se osjećaju homoseskualni parovi”, “koliko ih se prijavilo”) i stvaraju umjetnu senzaciju od zakona čije je donošenje – upravo suprotno od senzacije – izazvalo nezadovoljstvo kod građana. Marta Šušak iz “LGBTIQ inicijative AUT” objasnila je smisao ovakvog forsiranog objavljivanja: “Zakon podrazumijeva snažan aktivistički potencijal. (…) Ukoliko će se istospolni parovi javno vjenčavati, imat ćemo priliku zauzeti javni prostor kojeg inače okupiraju heteroseksualni parovi mahanjem barjacima i trubljenjem.” Drugim riječima, cilj ostvarenja “aktivističkog potencijala” je da javni prostor bude toliko “zauzet”, tj. prezasićen Zakonom o životnom partnerstvu da se građani naviknu na njegovo postojanje i pasivno ga prihvate iako trenutno ne odobravaju njegovo donošenje. U naslovima članaka se zato namjerno koristi izraz “gej vjenčanje” ili “gej brak” kako bi se obezvrijedio ustavni članak 62.2. prema kojem je brak životna zajednica žene i muškarca i kako bi se stvorio javni dojam da referendumska odluka nije donesena.

Sličnu strategiju mediji su koristili i u drugim državama, kao i prije referenduma od 1. 12. kada su objavili više od 650 članaka protiv referenduma unutar mjesec dana, što je izazvalo prezasićenje kod građana i apstinenciju dijela biračkog tijela koje nije dobilo cjelovitu informaciju. Sve ovo potvrđuje da LGBT udruge – iako nemaju potporu građana za svoje zahtjeve (redefiniciju braka, posvajanje djece, surogat majčinstvo, liberalni zdravstveni odgoj…) – imaju jak lobistički utjecaj na političke stranke i financijski utjecaj na medije (toliki prostor oglašavanja trebao je netko platiti). Većina zastupnika odlučila je donošenjem Zakona o životnom partnerstvu slijediti partikularne interese LGBT udruga i svojih stranačkih predsjednika, a ne interese građana koji su ih izabrali, što signalizira bitan deficit demokracije u samom izbornom procesu i političkim strankama.

Kako se ovakve zloporabe zastupničkog mandata za donošenje nepravednih zakona i LGBT “zauzimanje javnog prostora” ne bi više događali, hrvatski građani trebat će zaštititi glasove kojima na izborima biraju zastupnike u Hrvatski sabor. Građanska inicijativa “U ime obitelji” predložila je zato građanima izjašnjavanje – od 21. 9. do 5. 10. – o potrebi raspisivanja referenduma za promjenu izbornog sustava, koji će omogućiti da zastupnici s imenom i prezimenom budu više odgovorni biračima, i doprinijeti da svi u Hrvatskoj – pa i LGBT udruge – iako se možda ne slagali, demokratski poštuju referendumsku odluku po kojoj je u Hrvatskoj brak životna zajednica žene i muškarca.

 

Izvor: narod.hr/zdravstveniodgoj.com

Odgovori

Skip to content