Okrugli stol „Glazbena kritika – potreba ili anakronizam“

Okrugli stol na temu „Glazbena kritika – potreba ili anakronizam“

Prvi koncert iz Ciklusa mladih glazbenika mo. Vinko Lesić
Glazbena mladež Split, udruga koja već 45 godina u kontinuitetu skrbi o glazbenoj kulturi mladih Grada Splita i Županije splitsko-dalmatinske, organizira u glazbenoj sezoni 2014./2015. treće izdanje “Ciklusa koncerata mladih glazbenika „mo. Vinko Lesić“. Projekt se od samog početka organizira u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Splitu i Umjetničkom akademijom Sveučilišta u Splitu, a uz potporu Grada Splita.

Ciklus je pokrenut 2012. godine kako bi se mladim glazbenicima pružila prilika za stjecanje koncertnog iskustva mimo školskih i akademskih priredbi, potaklo mlade glazbenike na kvalitetno umjetničko izražavanje glazbom te doprinijelo njihovoj afirmaciji na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini. Kako bi se vrijedne i nadarene glazbenike potaklo na daljnji rad i usavršavanje Ciklus ima i natjecateljski karakter. Članovi ocjenjivačkog suda najeminentniji su glazbeni pedagozi i umjetnici koji djeluju na području Županije: Nelli Manuilenko, Nataša Karajanov Pačko, Olga Cinkoburova, Wladimir Kossjanenko, Vesna Podrug, Jadranka Garin, Mihovil Karuza, Anđela Jerkunica Milišić, Vladimir Lukas, Ana Domančić Krstulović i Marijo Krnić.

Prvi koncert u sezoni 2014./2015. održat će mladi klavirist Bartolomej Stanković, 10. prosinca u 17.30 sati u Foyeru splitskog HNK, a izvest će dijela autora Krešimira Seletkovića, Asima Horožića, Blagoje Bersa, Samira Fejzića, Frederica Chopina.

Treću sezonu Ciklusa otvorit ćemo posebnim programom – okruglim stolom na temu: Glazbena kritika – potreba ili anakronizam, također 10. prosinca s početkom u 14.00 sati. Na taj će se način po prvi put u nas prodiskutirati teme vezane za suvremenu glazbenu kritiku. Tema okruglog stola nije slučajno odabrana. Naime, unatoč recesiji, općoj društvenoj apatiji i sve manjim potporama kulturnim programima, kulturni život Grada i Županije budi se i jača zahvaljujući inicijativama pojedinaca i udruga. Paralelno s tim događa se i fenomen (re)afirmacije glazbene kritike u lokalnim medijima. Sudionici okruglog stola bit će ugledni glazbeni kritičari sa splitskog područja i Zagreba, glazbeni umjetnici, a otvoren je i za sve zainteresirane građane za ovu temu.

Kritika

Teme o kojima će se raspravljati su:

1. Uloga i položaj glazbene kritike danas u Hrvatskoj, posebice na njenom jugu.

2. Koliki je značaj glazbene kritike danas u podizanju razine glazbene kulture?

3. Treba li glazbena kritika biti „društveno angažirana“?

4. Gdje je granica između subjektivnog stava i objektivne istine (postoji li ona uopće)?

5. Ciljana publika ili kome se suvremena glazbena kritika obraća.

6. Različite škole ili pristupi pisanju glazbene kritike i njihova vrijednost u suvremenom društvu.

7. Opravdanost upotrebe medijskog prostora za objavu glazbenih kritika i recenzija.

8. Koliko je danas (hrvatski) glazbeni kritičar uistinu neovisan i u kojoj je mjeri moguće ostvariti neovisnost u relativno malom hrvatskom društvu (glazbenika)?

9. S obzirom na opće stanje u (hrvatskom) društvu i poziciju umjetničke glazbe u njemu, trebamo li težiti afirmativnoj ili negativnoj kritici?

10. Trebaju li glazbenici različitih profila tijekom studija biti osposobljeni kritički razmišljati o glazbi i izvedbi glazbenog djela?

11. Odnos glazbenih umjetnika i glazbene kritike.

BIOGRAFIJA Bartolomeja Stankovića, prvog natjecatelja u ovosezonskom Ciklusu mladih glazbenika mo. Vinko Lesić:

 BartStan

Bartolomej STANKOVIĆ (Zenica, BiH, 1988) magistrirao je klavir u klasi prof. em. Pavice Gvozdić na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2011. godine te nastavio postdiplomski studij na pijanističkoj akademiji Steinway Academy u Veroni u klasi pijanista Federica Gianella, kod kojeg je uspješno završio pijanistički master studij 2012 godine. Klavir je započeo učiti 1997. godine u klasi prof. Bahrije Šabanović u Školi za osnovno muzičko obrazovanje „Avdo Smajlović“ u Visokom. Nastupao je na koncertima škole i osvojio dvije treće nagrade na Federalnim takmičenjima u Mostaru i Bihaću. U Sarajevu je pohađao i 2006. godine završio Srednju muzičku školu Sarajevo u klasi prof. Angeline Bojović-Pap stekavši pritom znatan broj nagrada na takmičenjima. Među njima ističu se: Prva nagrada na Festivalu glazbe F. Chopina (Tuzla 2004.), specijalna nagrada na Federalnom takmičenju (Tuzla 2005.) i prva nagrada u kategoriji klavirski duo na Federalnom takmičenju 2006. godine. Usavršavao se na seminarima kod eminentnih klavirskih pedagoga kao sto su Andrej Pisarev, Grigory Gruzman, Naum Grubert, Peter Eicher, Jan Jiracek von Armin, Arsen Čarkić, Jelena Pavić, Gregor Vidović, Andrea Dindo i drugi. Na Muzičkoj akademiji u Zagrebu redovito je učestvovao kao student demonstrator, te je održavao predavanja na kolegijima: Glazbeni oblici, Povijest glazbe, Klavirska literatura i Analiza interpretacija, a 2007. i 2011. godine održao je predavanje i na Fakultetu za elektrotehniku i računarstvo u Zagrebu predstavivši studentima i profesorima tog fakulteta spoj glazbe i akustike: KLAVIR – kroz historiju i građu projekt za kojeg je dobio Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu 2011. godine. Osim u Zagrebu je projekt je prezentiran i u Visokom, Zenici, Banja Luci i Sarajevu. Učestvovao je u organizaciji koncerata ciklusa Virtuoso. U 2010/2011. sezoni bio je umjetnički voditelj Udruge Tilia Lipik. Više puta je nastupio na koncertima ciklusa Virtuoso i koncertima zaklade Musik & Jugend iz Liechtensteina u Zagrebu i drugim gradovima Hrvatske, Slovenije, BiH i Italije. Održao je solističke recitale u Italiji (Verona, Negrar, Malcesine), Hrvatskoj (Zagreb, Velika Gorica, Slavonski Brod, Pakrac, Lipik, Novalja Opatija, Slatina i Samobor) i u Bosni i Hercegovini (Sarajevo, Visoko, Zenica), svirao na festivalima Samoborska Glazbena Jesen, Dani Milka Kelemena u Slatini, Novaljsko Glazbeno ljeto, Visočko ljeto Dani Zaima Muzaferije Visoko i dr., a u lipnju 2010. godine kao solist uz Dubrovački simfonijski’orkestar pod pod dirigentskom palicom I. Gaioullinea , u Dubrovniku je izveo Prvi klavirski koncert P.I. Čajkovskog. U akademskoj 2010./201 . godini nastupao je nekoliko puta na koncertima HRProiekta promocije suvrememh hrvatskih kompozitora pod vodstvom prof. Katarine Krpan, uključujući i koncert kod predsjednika drsci. Ive Josipovića. U travnju 2012. godine osvojio Drugu nagradu na Concorso Internazionale „Premio Salieri“ Legnago-Itaaly, u rodnom gradu velikog talijanskog kompozitora Antonija Salierija. U 2012/2013. organizirao je tematske koncerte „Muzičko putovanje kroz stilske epohe“, „Debussy u Visokom“ i „Veličanstveni Bach“ koji su izazvali veliki javni interes u Visokom. U ožujku 2013. održao je prezentaciju „Klavir – kroz histonju i građu“ u Zenici (Srednja muzička škola) i Banja Luci (Banski dvor), a zatim i u Sarajevu (Franjevačka teologija Sarajevo, studeni 2013. U travnju 2013. predstavljao je Bosnu i Hercegovinu s kompozicijom Avde Smajlovića Metamorfoze na 27. Muzičkom biennalu u Zagrebu, u sklopu projekata EU Inside-Outside. U srednjoj Muzičkoj školi u Zenici, održao je predavanje i koncert o djelu Patetična sonata (op 13.) Ludwiga van Beethovena (prosinac 2013.), a u veljači 2014. Održao je koncert Sarajevski debut u prepunoj dvorani Doma oružanih snaga u Sarajevu s djelima Neurosis (Krešimir Seletković) sonata u h-molu (Franz Liszt) Toccata (Samir Fejzić) i slike s izložbe (Modest Petrovič Musorgski) u organizaciji Matice hrvatske Sarajevo. Vrlo često nastupa i na orguljama teje do sada izveo nekoliko tematskih koncerata i Sarajevu (Franjevačka teologija), u Visokom, Kraljevoj Sutjesci, Livnu, Bugojnu i dr. Krajem ožujka ove 2014. godine na Bachov rođendan, održao je koncert „ Priče o Bachovim invencijama i fugama“ na kojem je izveo ciklus 15 dvoglasnih invencija i izbor Preludija i fuga J.S. Bacha, a predstavio je i dvoglasnu invenciju u a-molu kompozitora Samira Fejzića.

 

 

 

Odgovori

Skip to content