ZAGREB: Egzorcizam usred bijela dana

Društvo Istaknuto

Hod za život zapalio antifa vampire na proljetnom suncu

Tristotinjak ih se skupilo, navuklo na sebe crno, žuto, ošišano, ofarbano, izbušenih usana, ušiju, noseva, kao vračevi u afričkim plemenima, uspaljeno za parenje s kim stigne i spremno na – ugrize. Da nije bilo policije, tko zna što bismo vidjeli. A još se čudim da hodaju!?

Nekako je očekivano da živi ljudi hodaju. Ali, mrtvi? To se samo može dogoditi ljeta Gospodnjega 2016. godine, uoči Maršalova „rođendana“ kad i onako svake godine tisuće vukodlaka i vampira izbije ispod zemlje pa nahrli na Zagorje. Ali, Zagorje to nekako preživi.

Može li i Zagreb?

Zagreb se nagledao svašta. Kako i treba, jer i život je uputnik odnosno – kurikul, kako bi rekao mlađahni antifa umnik Jokić. Međutim, malo se kad dogodilo da mrtvaci navale hodati i to Zrinjevcem.

Oni iz Jokićeva kurikula, slikom i prilikom.

Tristotinjak ih se skupilo, navuklo na sebe crno, žuto, ošišano, ofarbano, izbušenih usana, ušiju, noseva, kao vračevi u afričkim plemenima, uspaljeno za parenje s kim stigne i spremno na – ugrize. Da nije bilo policije, tko zna što bismo vidjeli. A još se čudim da hodaju!?

Sastalo se tu svašta.

Povod?

Ubiti život.

Zaustaviti – hod za život.

Dok je posve obično, ljudski, Zagrebom hodila kolona od desetak, petnaest tisuća ljudi, običnih, plavokosih, crnokosih, ćelavih, mladih i starijih, jednostavno odjevenih, s djecom i unučićima u naručjima, prilično tiho i nenametljivo, s druge strane, na Zrinjevcu je – ustala smrt.

Baš tako je izgledala ta gomila.

I pošla Hodu za život u susret.

Ubiti, zaustaviti, tolerirati.

Antifašizirati i popupovčiti.

Smrt životu – odjekivalo je s bubnjeva nekolicine napaljenih ritmičara profesionalne bubnjarske grupe, koja za par sto kuna bubnja malo Lekoviću i njegovima, malo Sarnavkinim, malo Radničkoj fronti, malo Platformi 112, a ponajviše Kulturnjacima. Poduzetni ljudi koji su zavrtili Marasovu ideju, sastavili bubnjarsku grupu i samozaposlili se u ovoj recesiji. Konjunktura antifa prosvjeda je buknula smjenom vlasti.

Melodija s bubnjeva je – pravo na izbor.

K’o kod Ludog Konja uz logorske vatre, sa svezanim kaubojem na drvetu za mučenje, kome bubanj najvaljuje – izbor, a napušeni Indijanci u transu mašu nožinama i sjekirama.

Koji izbor?

Čega?

Zna li netko u povijesti da je normalan čovjek, netko tko pripada ljudskom društvu, smrt držao izborom? Pogotovo pravom na izbor – ubiti drugoga čovjeka. Koji se ne može obraniti.

Nikada nitko.

Pa i križ na prsima ljudi hoda za život, simbolizira pobjedu nad smrću, koju obilježava današnja civilizacija kao – hod u život. Jer tek je smrt dobila smisao i svrhu – Uskrsnućem. Raspisali se antifa mediji, telegrami i telegrafi, alternativci i anti-bilo- čega ljudskog o „radikalnoj kršćanskoj desnici“.

Cilja se dakle – križ. I, život onih koji ga štuju i nose.

Točno se za izbor smrti toga Uskrnuća zalaže gomila na Zrinjevcu. Tako piše na njihovim transparentima.

Imaju li pravo na to, na takav izbor?

Imaju.

I treba im ga se omogućiti, naravno, otvorenih očiju. Valja to vidjeti. I iz etstetskih i iz odgojnih razloga. Sve što čovjek može propitkivati o nastranosti u sebi, tu se moglo naći.

Dovoljno je čak i bez riječi pogledati samo slike s jučerašnjih prosvjeda. Hoda za život i prosvjeda za – pravo na izbor?

Što možemo vidjeti?

Ništa usporedivo.

S jedne strane uspaljena aktivistkinja se otima policiji i hoće se tući jer mentori gledaju, a to je zadnji test za posao ili za trajniji profesionalni ugovor. Ne možeš bez javne inicijacije i demonstracije militantizma i, zašto ne reći, banalne mržnje, postati – profesionalni antifa. Vrišti cura, društvo joj daje potporu, arlauču, buču, belje se, plaze jezike. Svako kršćansko dijete je te slike moglo prepoznati u ilustracijama pakla u katekizmu, s prvih godina pučkoškolskog vjeronauka.Te slike u svijesti svakoga kršćanina znače vrlo jasnu poruku.

Bilo mi je žao te djece, tih mladića i djevojaka, tih ljudi.

A nekako se sažali čovjeku i nad ljudima koje predvodi ili zastupa Bero od Zagreba, a pogotovo nad iščašenom zbiljom u kojoj je prvi put u povijesti na čelo nečega što ima veze s hrvatskim selom – dospio parapolitička seljačina. Krešo Beljak.

Koga on predstavlja, što misli postići, kakvu poruku šalje, čemu li se nada?

Aktivizmu, poslu u antifama, mrtvome selu, ili mrtvome Zagrebu?

Kako je moguće da netko tko ima više od deset godina ne vidi da to zamire, jer mora zamrijeti upravo u trenutku kad izgleda najmoćnije i najžilavije. Kad najviše udara o bubnjeve, zviždi, kad najviše urla sa strane i plazi jezike normalnim ljudima. Kolona za život je jučer provela čisti egzorcizam onima štu su za – izbor. Zato i jesu tako sumanuto izgledali i još se gore ponašali.

A ocjenjivači gledaju sa strane i najnapaljenije i najagresivnije – zapisuju u teke, kao nove uzdanice. Zna Zelić i Bosanac kako je njima bilo. Ne ugrizeš li nekoga na ulici, eventulano nenarodnog policajca, ne odnesu li te kao kakvu živinu raskrčenog specijalci u maricu, ne možeš biti antifa. To je Kregarov i Matulin svijetli primjer. Ne daj Bože da su Radu Borić tako nosili s nogama naprijed. Kako bi to izgledalo, tko bi ostao živ, jel tako? Televizija bi morala naznačiti da je zabranjeno za mlađe od 70 godina.

Uzornica.

S jedne strane slika mlade žene ugodne vanjštine, s križem na prsima i djetešcom u naručju.

A s druge strane razularena gomila nečega što je sličilo na ljudska bića. I viču da žele – izbor.

Pa imaju ga.

Mlada žena nosi svoj izbor pod rukom, smije se i hoda. Ona je izabrala. A što je izabrala ona nesretnica s gitarom kojoj su rekli da „misli“ da je izbor – ubiti?

Nikada također nitko u ime riječi, pojma, sintagme i ideje sela nije zagovarao – izbor smrti.

Nikada.

Do Kreše Beljaka.

Jer selo je oduvijek bilo sinonim za sjetvu i žetvu, rast i stvaranje, mir i obitelj.

I to je vrlo poučno.

Pogotovo za ozbiljne ljude u ostatcima nekada slavne stranke. Marijani Petir recimo.

Sreća je da je Zagreb i ovaj put, kao i svaki put kad su istinske vrijednosti u pitanju rekao – čime se rukovodi i prema čemu hoda. Zbog toga i jest onakva – dreka na Zrinjevcu. Čisti egzorcizam na ulicama Grada.

A ponosna kolona živih – hoda. I hodat će uvijek.

Autor: Marko Ljubić/dnevno.hr

Odgovori