AKO IMATE DOBAR ŽELUDAC PROČITAJTE BRDO GLUPOSTI KOJE SU IZREKLI VLASNICI AGNECIJA IPSOS PULS I HENDAL: Sramotno prognozirali, a sad se imbecilnim manipulacijama pokušavaju izvući!

Istraživanje javnoga mnijenja tijekom predizbornog razdoblja za potrebe HRT-a radila je agencija Hendal. Izlazne ankete radila je agencija Ipsos Puls, za potrebe četiriju televizijskih kuća, uključujući i HTV

U Studiju 4 na HTV-u gostovali su Marijana Plovanić iz Hendala i Ante Šalinović iz Ipsosa, složivši se da njihova istraživanja javnog mnijenja uoči i nakon izbora nisu pogriješila, kao što javnost procjenjuje.

Istraživanje javnoga mnijenja tijekom predizbornog razdoblja za potrebe HRT-a radila je agencija Hendal. Izlazne ankete radila je agencija Ipsos Puls, za potrebe četiriju televizijskih kuća, uključujući i HTV. Podsjetimo na rezultate istraživanja: Hendal – predizborne ankete: 61 SDP-ova koalicija, 56 HDZ, 13 Mostovaca, 6 iz opcije oko Živog zida, 3 IDS-ovca, jedan HDDSB-ovac. Ipsos Puls – Izlazne ankete: SDP 57, HDZ 57, Most 12, Živi zid 7, IDS 3, Bandić 2, HDSSB 1, Pametno 1.

Dodajmo i da konačni rezultati odstupaju od ankete Nove TV i Ipsosa u što se možete uvjeriti u članku portala direktno.hr Anketa Nove TV: obrađene sve jedinice, evo kakav je konačan rezultat.

“Radi se o relativno korektnom odstupanju”, kaže Šalinović. Do dva posto je prihvatljivo odstupanje, a ovog je puta bilo bilo 0,58 posto odnosno četiri mandata, dodaje. Ukupno je anketirano oko 30.000 građana diljem Hrvatske, na uzorku od 40 biračkih mjesta po izbornoj jedinici, napominje.

Plovanić se složila i dodala da je “u svakoj izbornoj jedinici bilo oko 20 posto neodlučnih birača”, pa su jednim dijelom oni razlog toj pogrešci u prognozama. Jedina je razlika što su dva mandata iz SDP-ove koalicije otišla HDZ-u. S tim graničnim mandatima ti su rezultati bili blizu ostvarenim rezultatima. Bitno je napomenuti da je istraživanje rađeno od 16. do 30. kolovoza, nakon čega su se mnogi birači predomislili. Tada je onih 20 posto neodlučnih donijelo odluku, dodaje.

Šalinović naglašava da je razlika u dva aspekta: trend zadnjih 10 dana – tu se vidjelo da pada podrška Bandiću i mobilizacija glasača na sam dan izbora – gdje se dobrim pokazao HDZ. Dodaje da prije 5-10 godina konzervativni birači nisu bili skloni izlaznim anketama, ali danas jesu.

“U predizbornim istaživanjima je važan moment da ljudi koji su spremni reći za koga će glasati, možda nisu izašli na izbore”, smatra Plovanić. Očito da lijevi baš nisu izašli i tu je ta razlika. U anketama je 70 posto birača najavilo izlazak na birališta. Postoje primjeri gdje ankete mobiliziraju građane, ili ostanu kod kuće jer misle da će njihovi svakako pobijediti. “Postizbrna istraživanja pokazala su da do 20 posto glasača tek na dan izbora odluči za koga će glasovati”, dodaje Šalinović.

Lijepo vrijeme birače je prije svega odvuklo od izbora, tvrdi Plovanić.

A HDZ-ovima nije bilo sunce?

Šalinović zaključuje da samo glasači SDP-a nisu potvrdili svoju prošlogodišnju odluku. Iako im više izbora nosi više posla, oboje se nadaju da izbora neće biti u skorijoj budućnosti. 

Izvor: ovdje

Odgovori

Skip to content