Direktor DM-a u RH o visokim plaćama koje dobivaju njihove blagajnice

Foto: Dragan Matić / CROPIX

Drogerie Markt slavi 20. rođendan u Hrvatskoj. Preživjeli su i rat i krizu, a cijelo to vrijeme poslovni rezultati išli su im uzlaznom putanjom. Kako im to polazi za rukom i što novoga spremaju za 2017. godinu vezano za asortiman na policama i potencijalne akvizicije s obzirom na pretumbavanja u sektoru trgovine, otkrio nam je direktor Mirko Mrakužić.

Otkrijte tajnu kompanijama kojima rezultat poput vašeg nije pošao za rukom.

– Tajna je da nema tajne. Samo rad, rad i rad. On vuče rezultate. Ogromna količina posla je iza svega toga. Vlasnik dm-a je rekao jednu zgodnu stvar, a to je da u trgovini slažete svaki dan robu i nadate se da će kupci doći i tu robu kupiti. Nemate dogovorene kupce koji će doći taj dan nego morate složiti robu ljepše, drugačije, bolje, atraktivnije, povoljnije i nadati se. Tako i kod nas. Velika količina posla stoji iza jedne kreme na polici, suradnja unutar tvrtke, s partnerima, a to se sve vidi na rezultatima. Prihodi u Hrvatskoj su gotovo dvije milijarde kuna, a u koncernu su veći od devet milijardi eura. To je, okvirno, prihod Hrvatske od turizma, a mi to radimo s pelenama, kremicama i pastama za zube. Dakle, jedan dio je rad, drugi ogromna sreća, a treći svakako hrabrost.

Bili ste cijelo to vrijeme aktivni, širili asortiman, popustima i drugim pogodnostima zadržavali kupce. Pretpostavljam, prvenstveno žene. Možda je jedan dio i u tome.

– Nastojimo napraviti odmak od kratkoročnih akcija i popusta tako da povoljnije proizvode nudimo tijekom cijele godine uz trajno dobru cijenu. Treba li vama danas 10 pasti za zube? Ne treba, ali ćete ih kupiti jer ste vidjeli da su na popustu. Na kraju od svog doma radite skladište. Kupac treba izabrati treba li mu deset paketa toalet papira ili ne treba. Tu je dvostruka korist. Kupci sami odlučuju kad će kupovati i što, a u cijelom lancu opskrbe nema velikih skokova. Konstantna fer cijena tijekom cijele godine mnogo je bolji izbor i za kupce i za proizvođače i za trgovce.

Poznato je da je dm među najčešćim preferiranim prodavaonicama bio hrane, godinama najpoželjniji poslodavac, pa i da su plaće trgovaca u dm-u od osam tisuća kuna visoke u odnosu na prosjek u trgovini. Kada bi bile koliko su prosječno u trgovini, kakvi bi vam onda bili rezultati?

– Plaća nije nikakvo čudo, ali omogućava ljudima da žive od nje. Osim toga, kolegice i kolege na blagajni su vizitkarta naše tvrtke i temelj ugleda i uspjeha dm-a. Neizmjerno sam ponosan što smo ove godine šesti put proglašen najboljim poslodavcem u Hrvatskoj u kategoriji velikih tvrtki prema nezavisnom istraživanju portala Moj Posao. Mi se igramo, njegujemo ambijent u kojem se i ugodno družimo. Imamo kafić, prostor za masažu i odmor. Osobama s teškoćama omogućujemo da zauzmu zasluženo mjesto na tržištu rada kroz dugogodišnju suradnju s centrima za inkluziju. Uložili smo više od 1,5 milijuna kuna u realizaciju 40 projekata. U dm-u je sve rezultat zajedničkog rada.

No, bi li dm zaradio više kad bi plaće bile drugačije?

– To je upitno. Ostalo bi možda više dobiti na kraju, ali kod dm-a je specifična situacija. Nismo fokusirani isključivo na dobit nego na izgradnju kvalitetnog i dugoročnog odnosa s kupcima, djelatnicima i partnerima. U ovom miksu, u kojem u prvom redu zarađuju kupci, profitiraju i svi zaposleni u dm-u i naši partneri i država u čiji je proračun tijekom 20 godina dm uplatio 2,8 milijardi kuna.

Svugdje je kod vaših konkurenata vidljiv utjecaj trenda zdravog života i zdrave hrane. U dm-u bio segment pokazuje od svih kategorija najveći rast. S obzirom na potencijal, kakvi su vam tu planovi?

– Kao prodavaonica bio hrane, dm je ostvario rast prepoznatljivosti od sedam posto, a prva vlastita marka u kategoriji osviještene prehrane dmBio ostvarila je rast prometa viši od 500 posto u odnosu na drugu polovicu poslovne godine 2014./2015. Vidjeli smo što se događa u sektoru prehrane i mislim da će bio segment u budućnosti biti još važniji. To je velika šansa za domaće proizvođače da u okviru trgovačkih lanaca, ali i u okviru turizma, plasiraju sve što proizvedu.

Cijeli intervju možete pročitati ovdje.

1 comment

Odgovori

Skip to content