IGRE OKO DRŽAVNE MATURE Preteško ili podmuklo: Maturanti ‘pojma nemaju’; hitno dovedite genijalca Jokića?!

Je li cilj ovakvim pitanjima namjerno rušiti prosjek maturanata kako bi se odbačenu Jokićevu reformu prikazalo hitno potrebnom? – pita se autorica članka na portalu direktno.hr

Maturanti šokirani zbog teške mature: Znate li što je gorivni članak?

U srijedu je pisana državna matura iz Kemije, koja je, kao i prošlogodišnja državna matura iz biologije, ostavila maturante šokirane te otvorila mnoga pitanja. Razgovarali smo s maturanticom koju je šokirala skupina pitanja vezana za parcijalni tlak i gorivni članak. Ukoliko su i vama nepoznati ovi pojmovi samo ćemo reći da gorivni članak nema široku uporabu te se trenutno koristi kao raketno gorivo u raznim svemirskim projetima.

Naša sugovornica, maturantica zagrebačke Gimnazije Tituša Brezovačkog, kao i desetak njezinih kolega izašli su iz učionice u potpunom šoku nakon ispita državne mature iz kemije.

“Kad sam vidjela pitanja, nisam mogla vjerovati. Što je to? Vrtila sam sve moguće znanje, a ono nije malo, no nisam uopće prepoznala materiju. Možda sam čula za pojam parcijalni tlak i gorivni članak, ali tražilo se izračunavanje, što nikada nigdje nije bilo u školskim lekcijama. Najgore od svega je što su bila takva četiri zadatka, a ja nisam prepoznala niti jedan mogući izračun koji se tražio. Ne razumijem, kome je u interesu stavljati ovakva pitanja, kao da nas se pošto poto želi srušiti”, opisuje očajna maturantica te dodaje kako je barem desetak njezinih školskih kolega, redom odlikaša iz kemije, izašlo nakon trosatnog ispita, u potpunom ‘badu’, kako kaže, zbog nikad viđenih pojmova.

Nabildala se dodatnim znanjem

Kako namjerava upisati Prehrambeno-biološki fakultet, roditelji su joj omogućili da pohađa “Trinom”, specijaliziran upravo za pripreme za državnu maturu.

“Nabildala sam se još s dodatnim znanjem upravo s ciljem da se ne bi dogodila nekakva neugodna iznenađenja. Jako sam se ozbiljno spremala, i s odličnim ocjenama u školi, nisam trebala imati problema s materijom. No ova su pitanja na razini znanstvene struke i ne znam kako je to netko mogao dopustiti. Nikada se nisam susrela sa ovim pojmovima niti u školskoj literaturi, na nastavi, a ni na dodatnim pripremama”, komentira potpuno izvan sebe od brige naša sugovornica.

Pitanja su tim više apsurdna, napominje, što u školama nemaju ni običan plamenik za praktičnu nastavu.

“U školi nismo dobili priliku ni raditi pokuse, a na pitanjima su tražili izračun i očitanje volumena, što nikada nisam vidjela a kamoli dobila priliku vježbati”, pojašnjava zagrebačka maturantica.

Njezino mišljenje, ali i šokiranost, tvrdi naša sugovornica, dijeli i profesorica kemije, kojoj su se učenici potužili nakon ispita i zatražili pomoć.

“Nije mogla vjerovati kad smo joj prenijeli sadržaj pitanja. Moja kolegica želi upisati farmaciju, fantastičan obujam znanja ima, luđački se spremala, ipak nije imala pojma o čemu je riječ u pitanjima iz kemije. Pitanja su, u najmanju ruku, kao da smo bili na stručnim laboratorijskim seminarima i vježbama. Ludnica živa! Moji kolege su molili pomoć od profesorice i žele se žaliti”, tvrdi gimnazijalka. Ne želi, kaže, ni razmišljati o mogućnosti da izgubi jednu akademsku godinu zbog nerazumnih pitanja na državnoj maturi.

Kome je cilj izgubiti akademsku godinu?

“Znate li koliko mi znači jedna godina. Pauzirati, zbog čega? To jednostavno nije korektno, da ne kažem glupo. Ne razumijem koji je cilj postavljanja ovakvih nebuloznih pitanja. Svi moji kolege namjeravaju imati ozbiljnu akademsku naobrazbu i napredovati u životu”, pita se maturantica, koja s mukom očekuje rezultate mature oko sredine srpnja. Jedina joj je utjeha i nada, zaključuje, što će svi jednako loše proći maturu.

Na ispitu iz PiG-a situacija teška kao u državi

Treći predmet po broju prijava za ljetni rok državne mature bila je Politika i gospodarstvo, koju je pisalo oko 6.500 kandidata. Kako piše srednja.hr, prema ocjenama dvojice zagrebačkih gimnazijalaca, bilo je teže od očekivanog, jer su ove godine sastavljači u test uključili više pitanja iz opće kulture, koja se dakle nisu mogla naći u literaturi. Za 60 zadataka su imali 90 minuta, no prema iskustvima maturanata koji su nam analizirali situaciju oko ispita, to je bilo i više nego dovoljno vremena. Štoviše, maturant II. gimnazije objašnjava da je test iz PiG-a rješavao svega sat vremena, a da je među zadnjima izašao iz učionice.

PiG se izučava samo jednu školsku godinu, što može zvučati kao olakotna okolnost na testiranju. Međutim, literatura iz dva široka područja, kao i Ustav RH te pitanja iz domene opće informiranosti, mogu dosta zakomplicirati situaciju. Prema sudu gimnazijalaca – to se na kraju i dogodilo.

“Bilo je teže nego prethodnih godina, što zaključujem po tome da sam rješavao testove s prethodnih godina, a i po tome što je bilo puno više pitanja iz opće kulture odnosno politike, koja si ili znao ili nisi. Ja sam kupio Profilov priručnik za državnu maturu iz PiG-a, koji ima 250 stranica i niz pojedinosti. Nisi to mogao proći kroz literaturu”, objašnjava maturant II. gimnazije u Zagrebu.

Zagrebačkim gimnazijalcima inžinjerstvo je šokantno te ostavlja nejasnoću što se time htjelo postići?

Čini se kako iza takvih poteza mora stajati neka dublja priča, osim ispitivača koji je imao cilj postaviti najteža pitanja. Cilj je vrlo jednostavan, rušeći prosjek rezultata na maturama iz prirodoslovnih predmeta (prošle godine biologija, ove kemija) ispitivači se mogu pozvati na argument da maturanti imaju „loše“ znanje te kako je hitno potrebna odbačena Jokićeva reforma. Je li ovakva metoda moralna, prosudite sami.

Autor: Kornelija Arapinac/direktno.hr

 

Odgovori

Skip to content