Udruga OPGH Život: Ministarstvo poljoprivrede radi zakone, pravilnike i natječaje prema definiciji veličine poduzeća, a ne zna koliko kojih poduzeća ima

Sada sa sigurnošću možemo napisati da se poljoprivredna politika radi bez stvarnog uvida u stanje u poljoprivredi. U zakonima (o poljoprivrednom zemljištu i drugi), pravilnicima i natječajima uvjeti se definiranju prema definiciji poduzeća, a zato je bitna informacija: broj zaposlenih i godišnji promet. Ministarstvo nema te informacije i ne zna koliko ima mikro, malih, srednjih i velikih poduzeća.

Tu se onda postavlja pitanje kako se može voditi kvalitetna poljoprivredna politika, kako i za koga se rade zakoni, pravilnici i natječaji kad se ne zna struktura koja je osnova za planiranje – razvoj ruralnih krajeva i poljoprivrede te opstanka sela.

Zato se i može manipulirati definicijom malog poljoprivrednika i koristiti kad god im odgovara.

Ono što je također sada vidljivo da se Mjera 4 ruralnog razvoja u natječaju iz 2017. g.  podijelila na 2 natječaja do SO 250.000 € i iznad 250.000 €, što znači da za njih 400 poljoprivrednih gospodarstava koji imaju SO  iznad 250.000 €  raspisan poseban natječaj i imaju na raspolaganju 80.000.000 Kn, a svi ostali, 100.000 gospodarstava, ima na raspolaganju 120.000.000 Kn a slično i kod poticaja, toliko o brizi za male poljoprivrednike.

Sve je jasnije zašto imamo 27 godina elementarne nepogode u poljoprivredi i ruralnim krajevima

Udruga OPGH Život

Odgovori

Skip to content