TwitterFacebookPinterestGoogle+

Marijana Petir protivi se zakonskim rješenjima kojima se prijevoznike centralne i istočne Europe marginalizira i svrstava u kategoriju “građana drugog reda”

  • Written by:

Prijedlog da se povuče „paket za mobilnost“ s Plenarne sjednice u Strasbourgu i s glasovanja prije izbora za novi saziv Europskog parlamenta u ponedjeljak, prilikom utvrđivanja dnevnog reda nije prošao za svega 2 glasa razlike te se očekivalo da će se danas glasovati pojedinačno o više od 1600 amandmana podnesenih na 3 zakonska akta koji bi trebali odlučiti o budućnosti prijevoza tereta u cestovnom prometu.

No glasovanje je danas ipak odgođeno nakon uspješne intervencije grupe zastupnika među kojima je bila i hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir. „Paket za mobilnost“, kojeg popularno zovu i „Macronov paket“ jer se optužuje francuskog predsjednika da je štiteći francuske prijevoznike prouzročio podjelu u Europi, mogao bi se naći na glasovanju slijedećeg tjedna na mini plenarnoj sjednici u Bruxellesu. Stav je zastupnika koji se protive njegovom donošenju da usvajanje tog paketa treba odgoditi za novi saziv Europskog parlamenta i pripremiti ga tako da bude prihvatljiv svim državama članicama. 

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir protivi se zakonskim rješenjima, kojima se prijevoznike centralne i istočne Europe marginalizira i svrstava u kategoriju “građana drugog reda”. Zastupnica smatra da predloženi akti ne donose potrebne promjene sukladno stanju i potrebama na terenu, niti odgovaraju prijevozničkom sektoru, a kamoli gospodarstvu općenito. Time je zastupnica podržala stavove Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, neprofitne nevladine organizacije koja se bori za stvaranje zdrave tržišne klime i pravednih uvjeta rada.

Problem za hrvatske prijevoznike je njihovo svrstavanje među upućene radnike te stoga imaju problem s obračunavanjem i prikazivanjem radnog vremena provedenog izvan Hrvatske za što ih se već u nekim državama članicama počelo kažnjavati, a da je riječ o ozbiljnom problemu govori i činjenica da gotovo 90% aktivnih prijevozničkih tvrtki registriranih u Hrvatskoj radi i u inozemstvu. Uz to,  države članice poput Francuske, Njemačke ili Belgije nastoje zaštiti svoje prijevoznike time što se prijedlogom određuje obavezan povratak vozača u svoje matične države na „mjesečni odmor.“ Iako se naizgled to čini prihvatljivim, takav prijedlog stvara dodatne troškove za vozače i prijevozničke tvrtke u rubnim dijelovima Unije i mogao bi dovesti do njihovog propadanja i do otpuštanja radnika. Protiv takvih uvjeta danas pred Europskim parlamentom u Strasbourgu prosvjeduju rumunjski i bugarski vozači.

Paket za mobilnost obuhvaća Prijedlog Direktive u vezi sa zahtjevima za provedbu i o utvrđivanju posebnih pravila vezanih za upućivanje vozača u sektoru cestovnog prometa, Prijedlog Uredbe s obzirom na minimalne zahtjeve u pogledu maksimalnih dnevnih i tjednih vremena vožnje, minimalnih stanki te dnevnih i tjednih razdoblja odmora te pozicioniranje s pomoću tahografa te Prijedlog Uredbe vezanom uz prilagođavanja kretanjima u sektoru.

Komentari