Opća audijencija 5. veljače 2014. god.

 

Unatoč kišnom vremenu danas se na općoj audijenciji na Trgu Svetoga Petra okupilo više od dvadeset pet tisuća hodočasnika. Nastavljajući niz kateheza o sakramentima, Papa je govorio o sakramentu Euharistije, koja je u središtu kršćanske inicijacije, zajedno s Krštenjem i Krizmom, odnosno Potvrdom, a izvor je života Crkve. Iz ovoga sakramenta ljubavi potječe istinski hod vjere, zajedništva i svjedočenja – istaknuo je Sveti Otac.

Po onome što vidimo okupljajući se na slavlju Euharistije, Svete Mise, naslućujemo u čemu ćemo sudjelovati. U središtu slavljeničkoga prostora nalazi se oltar, gozbeni stol, prekriven stolnjakom, a to nas podsjeća na gozbu. Na oltaru je križ, koji označava da se na oltaru prikazuje Kristova žrtva: On je duhovna hrana koja se prima pod prilikama kruha i vina. Kraj oltara je ambon (govornica), mjesto za proglas Božje riječi, gdje se sluša Gospodina koji govori u Svetom pismu. I Riječ je dakle hrana koja se prima – objasnio je papa Franjo.

Riječ i Kruh u Svetoj Misi postaju Jedno, kao na Posljednjoj večeri, kada su se sve Isusove riječi i geste, koje je činio, sažele u gesti lomljenja kruha i prikazanju kaleža, navještaja žrtve na križu, ovim riječima: ‘Uzmite, jedite, ovo je tijelo moje… Uzmite, pijte, ovo je krv moja’. Isusova je gesta na Posljednjoj večeri najuzvišenije zahvaljivanje Bogu Ocu na njegovoj ljubavi i milosrđu. Zahvaljivanje se na grčkom jeziku kaže ‘euharistia’. Stoga se i sakrament naziva ‘Euharistija’: to je najuzvišenije zahvaljivanje Bogu Ocu, koji nas je toliko ljubio da nam je dao svoga Sina – kazao je Sveti Otac.
Stoga, nastavio je Papa, izraz Euharistija objedinjuje cjelokupnu gestu, Božju i čovječju, gestu Isusa Krista, pravoga Boga i pravoga čovjeka. Euharistijsko je dakle slavlje puno više od jednostavne gozbe: ono je spomen-čin Isusove Pashe, središnjega otajstva spasenja – ustvrdio je Papa dodajući:

Spomen-čin nije samo jednostavan spomen, nego svaki put kad slavimo ovaj sakrament znači da sudjelujemo u otajstvu Kristove muke, smrti i uskrsnuća. Euharistija je vrhunac Božjega spasonosna djelovanja: Isus Krist, postajući kruhom razlomljenim za nas, na nas doista izlijeva sve svoje milosrđe i ljubav, tako da obnavlja naše srce, naš život i naš odnos s Njime i s braćom. Stoga se govori, kad se pristupa ovomu sakramentu, primiti pričest, pričestiti se – podsjetio je Papa te nastavio:

To znači da nas po snazi Duha Svetoga sudjelovanje u euharistijskoj gozbi na jedinstven način suobličuje Kristu, da već sada kušamo potpuno zajedništvo s Bogom Ocem, što je obilježje nebeske gozbe, gdje ćemo sa svim Svetima uživati u neizrecivoj radosti gledanja Boga licem u lice – objasnio je Papa.

Zaključujući katehezu Sveti je Otac rekao: Dragi prijatelji, za dar Euharistije Gospodinu nikada ne ćemo moći dovoljno zahvaliti. To je tako veliki dar i stoga je važno sudjelovati na nedjeljnoj Misi; ići na Misu ne samo zato da molimo, nego i primimo Pričest; Kruh koji je tijelo Isusa Krista i koje nas spašava, čisti i ujedinjuje s Bogom Ocem. Lijepo je ići na nedjeljnu Misu – istaknuo je Papa potičući:

Svake nedjelje hodimo na Misu jer je to dan uskrsnuća Gospodnjeg. Stoga je nedjelja za nas vrlo važna. Po Euharistiji osjećamo pripadnost Crkvi, Božjem narodu, tijelu Božjemu, Isusu Kristu. Nikad nećemo u potpunosti shvatiti vrijednost i bogatstvo ovoga sakramenta. Molimo Boga da ovaj sakrament u Crkvi i nadalje čuva Njegovu živu prisutnost te da, prema srcu Boga Oca, u ljubavi i zajedništvu oblikuje naše zajednice. To se čini tijekom cijeloga života, a započinje danom Prve pričesti. Važno je da se djeca dobro pripreme i obave Prvu pričest, jer je to prvi značajan korak pripadnosti Isusu Kristu, nakon krštenja i Krizme – zaključio je papa Franjo.

 

Izvor: Radio Vatikana

Odgovori

Skip to content