Medijskom konferencijom u HNK Split najavljeno je 68. Splitsko ljeto

  • Written by:

Medijskom konferencijom u HNK Split najavljeno je 68. Splitsko ljeto u tradicionalnom vremenu, od 14. srpnja do 14. kolovoza.

Na otvorenim ozračjima pozornica Splita i okolice, svi ansambli splitskog Hrvatskog narodnog kazališta te brojni gostujući ansambli, od 14. srpnja do 14. kolovoza, u 51 izvedbi prikazat će čak 43 naslova opernih, dramskih, baletnih, koncertnih predstava uključujući i nekoliko biranih izložbi i predstavljanja knjiga. U organizaciji splitskog Hrvatskog narodnog kazališta pod ljetnim zvjezdanim nebom, gledateljima će se predstaviti poznata imena kazališne i glazbene umjetnosti.

Festival se održava pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića. Pokrovitelj 68. Splitskog ljeta je OTP banka, a medijski pokrovitelj je dnevni list Slobodna Dalmacija koji dodjeljuje festivalske nagrade Judita za najveća umjetnička postignuća u glazbenom i dramskom programu.

U festivalskoj produkciji bit će praizvedena Verdijeva opera Simon Boccanegra pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića i u režiji Krešimira Dolenčića, dramski će ansambl HNK Split praizvest, u režiji Paola Magellija dramu LizistRATa prema tekstovima Aristofana, Homera, Predraga Lucića i Mate Matišića, a Balet HNK Split praizvest će baletnu predstavu Veliki Gatsby u režiji i koreografiji Lea Mujića.

„Potrudili smo se održati kontinuitet dobrih, kvalitetnih, raznolikih i umjetnički sadržajnih programa“, uvodno je rekao ravnatelj Splitskog ljeta Srećko Šestan. „Nastavili smo plodnu suradnju s drugim splitskim kulturnim institucijama, drugim hrvatskim narodnim kazalištima, ljetnim festivalima drugačije koncepcije. Izuzetno mi je drago što su s nama na konferenciji redatelji svih premijernih naslova Festivala. S posebnom radošću pozdravljam redatelja dramske premijere Paola Magellija koji ponovno režira u Splitu nakon 21 godinu, a isto tako i Krešimira Dolenčića te Lea Mujića.“

„Ove smo se godine odlučili da Festival otvorimo premijerom Verdijeve opere Simon Boccanegra, na Peristil vraćamo Aidu, tradicionalno idemo s Erom s onoga svijeta u Vrliku koju izvedbu će ove godine snimati Hrvatska radiotelevizija tako da će ostati trajni dokument o izvedbi Gotovčeve opere. Puccinijeva Turandot u galeriji Meštrović zaključit će operni dio festivala. To su tri grandiozna naslova uz jedan hrvatski, koji je obišao svjetske pozornice, što je u ovako kratkom razdoblju velik i ambiciozan zalogaj. Moram naglasiti da je s pomlađenim ansamblima orkestra i zbora kvaliteta opernog ansambla kvaliteta značajno porasla. S radošću mogu najaviti da će Krešimir Dolenčić debitirati režijom na Peristilu. Što se tiče koncertnog programa koncentrirali smo se, mahom, na hrvatske izvođače. Kao i prijašnjih godina, trudio sam se da uklopimo što više fahova, pjevača i instrumentalista, raznoraznih ansambala koji će nastupati s raznovrsnim programima u različitim prostorima“, kazao je ravnatelj festivalskog glazbenog programa Jure Bučević.

Ravnatelj baletnog programa Ilir Kerni: „Dva su baletna gostovanja, Baleta riječkog HNK Ivana pl. Zajca s predstavom Čipka i talijansku trupu Baletto di Roma s njihovom predstavom Première. Posebno mi je drago što premijernu predstavu Veliki Gatsby radimo s proslavljenim umjetnikom, jednim od naših najvećih koreografa, Leom Mujićem. Zahvaljujem Leu što je pristao doći, atmosfera na probama je odlična i radujem se spektakularnoj predstavi koja nas očekuje.“

Dramski je program Splitskog ljeta predstavio producent Jasen Boko: „Budući da će o glavnom događaju, o jedinoj dramskoj premijeri LizistRATi govoriti redatelj Paolo Magelli ja ću se usredotočiti na ostatak programa. Posebno sam radostan što prvi put ove godine imamo Radionicu suvremene izvedbene prakse u suradnji s Ivanom Talijančićem, hrvatskim redateljem koji već 30 godina živi u New Yorku. Voditelji su Barney O’Hanlon i Claudia De Serpa Soares iz svjetski reprezentativnih kazališnih trupa, kompanije Sasha Waltz (Njemačka) i SITI Company (SAD). U radionici sudjeluje desetak umjetnika iz Hrvatske i inozemstva. Radionica traje 13 dana a na kraju će na javnoj predstavi 23. srpnja biti prezentirani rezultati. Od naših repriza tu su Smij i suze starega Splita na Sustipanu, koja već postaje zaštitni znak Splitskog ljeta, Zapisi iz nevremena i Francuzica koji će igrati izvan Splita. Nastavljamo suradnju s dramskim kućama u Hrvatsko. Ove se godine predstavlja HNK Osijek s predstavom Udovice Sławomira Mrożeka u režiji velikog poznavatelja poljskog teatra Jasmina Novljakovića. Da sam ptica Nikoline Bogdanović dolazi u produkciji Fiji grupe i ustanove Festum Umag, te Teatar EXIT s predstavom Realisti Jure Karasa. Splitski teatar PlayDrama dolazi s autorskim projektom Sretna ne bila koji uz dramatičarku Ivanu Vuković potpisuje redateljica Helena Petković i glumice  Petra Kovačić Botić, Ana Uršula Najev, Ana Marija Veselčić.

Krešimir Dolenčić, redatelj opere Simon Boccanegra kojom festival započinje 14. srpnja na Peristilu: „Ovaj golemi festivalski program budi radost i nadu da se nešto lijepo može dogoditi. Simon Boccanegra je jedna neobična opera, zreli i čak netipičan Verdi. Glazba je to prepuna leitmotiva, puna mora. Naslovni lik je povijesna figura, bivši gusar i prvi đenoveški dužd. Razapet između osobne tragedije i političke dužnosti poslužio je Verdiju kao simbol Risorgimenta čiji je on bio vatreni pristaša. Priča je izuzetno složena a glazba je, možda jedna od najljepših u cijeloj opernoj literaturi. Ova se opera smatra, u Verdijevom opusu, sasvim nezasluženo ponajviše stavljenom sa strane. Vjerujem da nam ova plovidba sa Simon Boccanegrom na more, s ansamblima i solistima HNK Split i gostima, može dati jednu prekrasnu predstavu.“

Paolo Magelli, redatelj premijerne produkcije LizisRATa, koji u Splitu režira nakon pauze od 21 godinu: „Prije svega moram, bez ikakve zadrške, reći da imam jedan sjajan ansambl koji zaslužuje svu pažnju i maksimalan angažman. Ovo što radimo je LizistRATa, ne samo Aristofan koji je povod, iako je on kao pokretač jedne bezobrazne alinužne utopije sjajan. U jednom trenutku ga mi napustimo i ulazimo u Ilijadu, da bi iz Ilijade ušli u dramu Mate Matišića… To je jedno putovanje koje je svojevrsna reminiscencija mog života. U Ilijadu sam zaljubljen cijeloga života. Putovanje je to kroz 2600 godina neprekidnog i neumornog ratovanja koje Europa ima.“

Koreograf i redatelj posljednje festivalske praizvedbe, plesne predstave Veliki Gatsby, Leo Mujić: „Prvi put radim u Splitu kao koreograf. Ansambl je osvježen, sasvim internacionalan. Veliki Gatsby je velika tema koja obiluje fenomenalnom glazbom i estetikom dvadesetih godina i art deco-a. Čuveni gatsbyjevi party-ji i slomljeni američki san ono je što ćemo na koncu vidjeti u jednoj izuzetno plesnoj predstavi. Ples je na temeljima klasike s nadogradnjom modernog.“

Ravnateljica Gradske knjižnice Marka Marulića u Splitu Grozdana Ribičić predstavila je čak sedam programa koje ta ustanova realizira u suradnji sa Splitskim ljetom, od predstavljanja knjiga, večeri pripovijedanja do poetsko-glazbenih večeri, Nikola Franić iz Galerije 46 predstavio je dvije likovne izložbe.

Dragica Zeljko Selak

Skip to content