Zabranjuje li Google pro-life reklame?

Na internetu se vodi žestoka kampanja protiv kriznih centara za trudnice koji nude alternativu abortusu. Kampanju su pokrenule vodeće pro-abortivne organizacije koje vrše pritisak na Google i druge popularne tražilice da blokiraju oglašavanje takvih centara i tako onemoguće da trudnice koje se nalaze u teškim životnim situacijama pronađu adekvatnu pomoć. Jesu li u tome uspjeli ili nisu, nije još sasvim jasno, no bilo kako bilo, korisno je potpisati peticiju koja je pokrenuta prema Google-u kako bi se zaštitio rad pro-life centara, njihove korisnice i nerođene bebe. Peticiju možete potpisati ovdje. Peticiju je u kratkom vremenu već potpisalo oko 25 000 osoba.

 Američka pro-choice organizacija NARAL mjesecima je vršila pritisak na Google da ukloni navodno „obmanjujuće” reklame koje na tražilicu plasiraju pro-life krizni centri za pružanje pomoći trudnicama koje razmišljaju o abortusu. U ponedjeljak je ova grupacija koja promiče abortuse izvojevala pobjedu: prema podacima koje u javnost plasira NARAL izgleda da je Google izbacio iz svojih rezultata pretraživanja više od dvije trećine reklama koje postavljaju pro-life krizni centri jer reklame navodno krše njihovu politiku koja zabranjuje „obmanjujuće, netočne i lažne reklame” koje „štete drugima.”

Ilyse Hogue, predsjednik NARAL-a, nazvao je reklame „namjernom dezinformacijskom kampanjom“ i „manipulacijama“ čija su ciljna publika žene koje na internetu pretražuju informacije o uslugama abortusa. Washington Post je objavio NARAL-ovu analizu prema kojoj 79 posto reklama pro-life kriznih centara „upućuje na obmanjujuće informacije o tome da takvi centri pružaju usluge abortusa dok su ustvari fokusirane na pružanje usluga savjetovanja i informacija o tome koje su alternative abortusu.”

Zastupnici NARAL-a žele uvjeriti javnost da se u većini reklama pro-life kriznih centara bezočno laže o uslugama koje nude te da se takvi centri oglašavaju na način da glume da pružaju usluge abortusa. I mnogi su čitatelji članka objavljenog u Washington Postu stekli takav dojam. Međutim, u nijednom od primjera „obmanjujućih reklama“ koje je NARAL istaknuo u analizina svojim internetskim stranicama ne navodi se da oglašivač nudi usluge abortusa. Reklame koje iskaču kada se u tražilicu ubace ključne riječi „klinike za abortuse hartford ct” imaju poruke poput ovih: „Informacije o abortusu—Je li abortus siguran? Koliko košta?”

Debi Harvey, ravnateljica klinike za trudnice Otvorene ruke u Northridgeu u Kaliforniji tvrdi da se „vrlo rijetko“ događa da pro-life krizni centri neetično postupaju u oglašavanju, literaturi koju objavljuju ili prilikom savjetovanja. Svi su pro-life krizni centri za koje zna povezani s nacionalnim organizacijama i „drže se striktno etičkih standarda,” rekla je. „Žalosti me što ‘pro-choice’ ljudi tako neukusno i klevetnički napadaju krizne centre za trudnice. … Možda od svih postojećih centara mogu pronaći jedan, dva ili najviše tri centra koji nešto krivo rade i onda o tome objavljuju izvješće koje se navodno odnosi na sve pro-life krizne centre i način na koji pružaju svoje usluge..”

Izgleda da je temeljni prigovor NARAL-ove kampanje samo postojanje pro-life kriznih centara za trudnice—i to je ono što ova grupacija niti ne pokušava sakriti. U svojoj kampanji NARAL se služi podlim etiketiranjem ovakvih centara koje označava kao „lažne klinike“ ili „predatore“.

Brian Fisher, suosnivač i predsjednik pro-life centra Online for Life (čija internetska stranica nije pretrpila nikakve negativne posljedice zbog NARAL-ove kampanje), rekao je kako tehnologija igra „izrazito važnu“ ulogu u pokretu za život. Oko 2 milijuna itnernetskih pretraga u SAD-u koristi termine vezane uz abortus, a Google je još uvijek daleko najčešće korištena tražilica u svijetu. „Mislim da se radi o tome da ljudi moraju razumjeti politiku oglašavanja na Google-u i toga se pridržavati,” rekao je Fisher. „Prema onome što pratimo, ogroman broj pro-life udruga oglašava jedino poruke o tome da za žene postoje i druge opcije osim abortusa i da ih trebaju razmotriti.”

Uklanjanje određenih reklama ne znači da je Google u potpunosti zabranio reklame pro-life kriznih centara. Ukoliko se reklame prerade u skladu sa standardima koji vrijede na Google-u, biti će objavljene. Glasnogovornik Google-a rekao je kako njihova kompanija „stalno pregledava reklame kako bi se ustanovilo da li udovoljavaju AdWords politici oglašavanja, koja ima čvrste smjernice koje se odnose na relevantnost oglasa, jasnoću i točnost informacija.” Google nije dao nikakve konkretne primjere reklama koje su povukli s tražilice.

Iako je Google prva internetska tražilica koja je popustila pred pritiscima proabortivnih aktivista, vjerojatno neće biti i posljednja. Hogue je za Washington Post izjavio kako NARAL pritišće i druge internetske tražilice da učine isto. Glavni konkurenti Google-u su Yahoo! i Bing. U međuvremenu, kao dio kontinuiranog rata koji vode protiv pro-life kriznih centara, NARAL je na svoju internetsku stranicu postavio kratki kviz koji pomaže korisnicima „kako nikada slučajno ne posjetiti” stranicu nekog pro-life kriznog centra te isto tako potiču korisnike da ostavljaju negativne komentare o pro-life kriznim centrima za trudnice na Yelp-u, popularnoj rating stranici za recenziju poslovanja prisutnih na internetu, što će automatski dovesti do još lošijeg pozicioniranja reklama pro-life kriznih centara.

Većina pro-life kriznih centara tvrdi da nisu pretrpjeli nikakve negativne posljedice zbog žestoke NARAL-ove kampanje te navode da mediji prenose netočne podatke koji pristižu iz samog NARAL-a. Međutim, umjesto da se fokusiraju samo na plasman oglasa, ravnatelj pro-life kriznog centra CompassCare Pregnancy Services iz New Yorka James Harden izjavio je za LifeSiteNews kako oni potiču druge krizne centre da poboljšaju sadržaj svojih internetskih stranica te tako povise rating na internetskim tražilicama: „Ukoliko je Google pokrenuo ideološku cenzuru – a u tako nešto uopće ne vjerujem – tada bismo trebali iskoristiti ovu priliku i redovito kreirati relevantan i bogat sadržaj koristeći se društvenim mrežama, blogovima, internetskim stranicama, pozitivnim recenzijama čitatelja i video materijalima kako bi se na ratingu tražilica pozicionirali iznad reklama i sadržaja neetičnih centara za abortuse.”

Debi Harvey je rekla kako uvijek kada se stvari zahuktaju na pro-choice strani to znači da su se zapravo stvari vrlo zahuktale na pro-life strani. „U konačnici to znači da smo negativno utjecali na profite koje je industrija abortusa navikla ostvarivati,” rekla je. „Prema tome, ovo je dobar znak. Jedino je sve to jako tužno pošto znam da smo svim srcem angažirani oko toga da služimo ženama i muškarcima kroz ljubav, milosrđe, istinu i poštenje. Svatko tko je istinski na strani žena ne može imati ništa protiv onoga što mi radimo.”

No, to nije sve. Portal LifeSiteNews izvješćuje kako Planned Parenthood, najveći pružatelj usluga abortusa u Americi, koristi u svojim oglasima ključne riječi “crisis pregnancy center” te tako izbija na treće mjesto reklama koje prikazuje tražilica kada se na internetu potraže informacije o kriznim centrima za trudnoću. Nejasno je zašto bi organizacija čiji se profiti izražavaju u milijardama dolara, koja je u 2012. godini izvršila 327 166 abortusa, željela da ju se zamijeni za neku od skromnih organizacija ili kriznih centara koje većinom vode volonteri koji ne žele obavljati ili upućivati žene na prekid trudnoće.

Glasnogovornik Google-a nije odgovorio na upit portala LifeSiteNews o tome da li kompanija smatra reklamu Planned Parenthood-a „obmanjujućom“ i da li je slučaj usporediv s reklamama pro-life kriznih centara za trudnice koje je Google navodno blokirao.

Izvor: Worldmag.com/Lifesitenews.com/zdravstveniodgoj.com

Odgovori

Skip to content