Zašto je “H-Alter” napao udrugu “Judita”?

H-Alter seksistički napao udrugu ‘Judita’ i nazvao pro-life liječnike teroristima!

Nedavno je u Zagrebu pokrenuta inicijativa za osnivanje udruge žena ‘Judita – glas žena’, koja namjerava promovirati ravnopravnost žena u društvu, ali bez nametanja imperativa jednakosti. To je prouzročilo ozbiljan izljev žuči od države najizdašnije financiranog portala, H-altera.

‘Bit će gadno, ako se žene počupaju! Ne zbog nekog “jakog” razloga – dečka primjerice, ljubavnika, muža koji ljubaka sa susjedom ili zavodljivom kolegicom s posla – nego zbog svjetonazora, (ne)vjerskih uvjerenja i neke slične banalne izlike. Malo tko nije, makar letimično, u meksičkoj sapunici, vidio kako leti perje kad se žene počupaju tako nekim smiješnim povodom. Sva je prilika da se ovih dana stječu pretpostavke za obračun kaubojki kratkog fitilja’, piše na samom početku nesuvislog i poetski intorinanog teksta Marijana Vogrineca ‘Holofern u Rodinom pinklecu”.

Zanimljivo je kad najradikalniji promotori nekih (pomno odabranih) ženskih prava već u uvodu žene primitivno seksistički prezentiraju kao bezumna stvorenja koja se sukobljavaju samo zbog muškaraca – jer što bi u vizuri progresivne ljevice ženi moglo biti važnije od muškarca, kakav posao, svjetonazor, ili nešto takvo, i čime bi se uopće ta bezumna stvorenja trebala baviti osim gledanjem meksičkih sapunica? Histeričnim tonom pisan tekst, pun ničim i nigdje argumentiranih optužbi na račun rečene udruge, osim što razotkriva autorov osobni hejterski issue koji ima spram crkve i žena koje to žele i ostati, koje ne žele svoju emancipiranost dokazivati brojem pobačaja ili radom u rudniku, već žele biti majke, supruge, i sve ono što po prirodi stvari jesu, a pritom biti posve ravnopravne muškarcima u društvu i poštovane kao takve, bez da izigravaju neki srednji spol, zaintrigirao nas je da porazgovaramo s Nikolinom Nakić, jednom od osnivačica udruge.

“Katolička je crkva odmah gurnula pred novinare skupinu vjernica, predstavljajući inicijativu za osnivanje udruge Judita – glas žena. Parirajući time i Rodi i ostalim građanskim pobornicima ljudskih prava i sloboda, dostojanstva žene i njihove ravnopravnosti u društvu”; kaže se u H-Alterovom tekstu, u kojem nam autor na nekoliko kartica daje svoje poetsko viđenje biblijskog sukoba Judite i vojskovođe Holoferna, začinjeno klišeiziranim usporedbama žena iz ‘Judite’ sa srednjevjekovnom inkvizicijom, jasno uz obilno korištenje stranih izraza i naziva koji bi trebali impresionirati čitateljstvo naobrazbom autora, karakteristično za kompleksaše koji ne pišu da bi ih netko i razumio, nego više onako za bildanje svog pravovjernog, rodno osvješetenog hipertrofiranog ega. Naime osnovni je modus operandi današnjih NGO-a revolucionarni vangardizam, odnosno dokazivanje njihovog Bogom danog prava da sude o moralnoj ispravnosti tuđih postupaka i svjetonazora temeljem vlastite superiornosti koja proizlazi iz prihvaćanja naprednih ideja. Lenjin je često avangardu partijskih aktivista uspoređoivao s Isusovcima , najagilnijim redom katoličkog prozelitizma, govoreći “Mi smo mladoturci komunističke revolucije s nečim jezuitskim u sebi.” Isto bi važilo za H-Alter, samo riječ “komunističke” treba zamijeniti s “gender”. I aktivisti nisu partijski nego “građanski”, no agresivnost i isključivost su ostale iste.

U tom tekstu se kaže: “Kad već neopravdano tolerira rašireno pomodarstvo ginekološkog “prigovora savjesti”, antisekularno se ulizujući Katoličkoj crkvi, država je dužna spriječiti i sankcionirati nasilje nad ženama. To nasilje nema opravdanja ni u kakvim privatnim, vjerskim stajalištima medicinara u javnim bolnicama niti s elementarnom zaštitom ljudskog dostojanstva žena. Liječnicima koji čine nasilje ili odbijaju pružiti određene usluge (pobačaj) iz djelatnosti za koju su osposobljeni nema mjesta u javnom zdravstvu. I poreznom obvezniku “prigovara savjest” kad plaća liječniku uslugu, koju mu ovaj ne želi pružiti, jer se – boji boga. Neka onda ide u svećenike, a ne za ginekološki stol. I mirna Bosna!”.

Patetika teksta je ispod svake razine: “Kome to kani “sjeći glave” kaptolska Judita? Vide li sljedbenice betulijske udovice (nema povijesno relevantnih dokaza da je Judita postojala) tek rođene holoferniće u Rodinim pinklecima?”, pita autor izvrćući teze. Judita je naime pro-life organizacija, dakle ne kani sjeći glave nikom, a teško je nači ikakvog smisla u tvrdnji da se “Judita se ustobočila pred Rodom! Judita na prijevaru, ali s Božjim blagoslovom, odsijeca ljudske glave, usmrćuje, a Roda donosi bebe presretnim mladim obiteljima!”. U tekstu se naime sugerira da je ‘Judita’ na strani zla, crkve, katoličanstva, i protiv ljudskih prava i obitelji, dok je udruga ‘Roda’, po tom tekstu, njihov žestoki ideološki protivnik. Sve je začinjeno standardnim floskulama i istresanjem na “Materijalno nezajažljivu Crkvu koja je snažno metastazirala napasnim, grubim nametanjem svoje volje i dogme u škole, vrtiće, bolnice, vojarne, kulturne centre, čak na estradu i sada sve agresivnije na područja ljudskih prava i građanskih sloboda žena”.

Divno je kad tako piše jedna materijalno nezajažljiva građanska organizacija koja izvlači milijune kuna iz proračuna, a pritom, za razliku od Crkve, ne predstavlja zapravo nikog osim vlastitog NGO-klera koji o trošku poreznih obveznika putuje po Mongoliji i radi na LGBTQ-prosvjećivanju jakova, ždralova, i malih Mongola. I koja smatra da ima isključivo pravo nametnuti svoju volju i svoju ideologiju svima, a naročito ženama! Demokracija im je očito jednako strana kao i njihovim davnim precima boljševicima: prava žena su ono što oni kažu da moraju biti, i žena koja misli drukčije i ne prihvaća njihovu vodeću ulogu i moralni autoritet je katolibanska vještica koju treba spaliti na lomači, otprilike.

Zamolili smo Nikolinu Nakić da nam komenitra optužbe na njihov račun iz tog teksta, koji je školska definicija onog što se inače zove “govor mržnje” i što bi, po mišljenju građanskih aktivista (ne i autora ovog teksta), trebalo biti strogo kažnjivo (ali samo u slučaju da je “govor mržnje”, odnosno i najbenignija kritika, uperen protiv grupa za koje se oni zalažu, primjerice homoseksualaca, u protivnom je čak i poželjan). Bijes spram Kaptola je kod h-altera i ostalih NGO-a iz ladice s donjim vešem razumljiv, jer oni žele monopol na tumačenje javnog morala, a i monopol na novac poreznih obveznika. Crkva smeta. S tim da je prihvaćanje katoličkog morala i svjetonazora opcionalno, dok oni smatraju da bi prihvaćanje njihovog morala i svjetonazora moralo biti obvezujuće za sve građane. Oni koji se tome protive i koji imaju vlastiti moralni kompas i svjetonazor su po njima sluge Velikog Sotone, odnosno Vatikana.

“To je nergumentirana hrpa gluposti, teško je za nešto se uopće uhvatiti u tom tekstu pa da bi ga se moglo prokomentirati”, kaže nam Nikolina Nakić.

“Optuženi ste da ste produžena ruka Kaptola, kako to kaže autor tog vrlo milinatnog portala u tom vrlo militantnim tonom napisanom tekstu “militanata pod mitrama i u habitima, kakav je vaš odnos s Kaptolom, a kakav s udrugom Vigilare?” .

“Vigilare je osjetio da o nekim stvarima najargumentiranije mogu govoriti žene i tako su pozvali dvije žene, mene i gospođu Pölhe. U osnivanju su sudjelovale i Dinka Vuković, Nina Baršić, i Marija Škrtić-Mihaljević. Zanimljivo da nam je h-alter ukonio akademske titule, magistricu znanosti su bacili u ekonomisticu…

Mi nismo isključivo katolička udruga, odlučili smo se registrirati kao građanska udruga. Zainteresirane smo za prirodne vrijednosti, ne želimo se ograničiti na čisti katolicizam. Javlja nam se veliki broj muslimanki, pa i žene koje su ireligiozne ili neke druge vjere, jer ono za što se mi borimo su opće civilizacijske vrednote, i prirodna moralna načela. Ako se to podudara s katolicizmom dobro. Mnoge žene koje nisu tog lijevo-liberalnog uvjerenja se pronalaze u onom što mi zastupamo, stabilnom braku žene i muškarca, stvarne ravnpravnosti umjesto nametnute jednakosti, vraćanju majčinstvu statusa kakav zaslužuje.

“H-Alter kaže da se vi zapravo borite protiv ženskih prava?”

Oni su manjina, ali vrlo glasna manjina, mi pričamo o stvarnim ženama koje imaju stvarne probleme, o ženama koje se nakon šest mjeseci po porodu moraju vratiti na posao jer nemaju za kruh a rodiljne naknade nisu dovoljne, koje dobivaju otkaz jer su ostale trudne, jer im poslodavci odbiju produžiti ugovor, o ženama koje nakon porodiljnog vrate na lošije radno mjesto. A promjena spola i gay brak su u fokusu javnosti. Naravno da ne sporimo ničija prava.

S druge strane postoje realni problemi žena koje mi želimo riješiti, primjerice bolovanje se ne može dobiti za bolesno dijete.

“Protivite se pobačaju, pro-life organizacija ste, što vjerojatno naročito smeta onima koji smatraju da je pobačaj jedino stvarno bitno žensko pravo?”

Pobačaj je moralno i etički upitan. Njihova je omiljena metafora da je to povratak u “srednji vijek”. Ali mi želimo da se u javnosti progovori o praksi u europskim zemljama poput Irske, Poljske, ili Malte, gdje je zabranjen pobačaj na zahtjev. Puno Hrvata emigrira u Irsku koja se u medijima prikazuje kao zemlja u kojoj teče med i mlijeko, pa je li Irska srednji vijek? Želimo da se prezentiraju studije javnosti, da se argumentirano raspravlja o pobačaju jer je na snazi zakon iz SFRJ.

Pravo na život je prije svih ostalih prava. Izvorna Hipokratova zakletva strogo zabranjuje pobačaj i eutanaziju, pa nije Hipokrat valjda bio katolik?

Mi se borimo za ravnopravnost žena kroz prirodna moralna načela, bez da se ženama nameće umjetno stvorena jednakost koju je feminizam postavljao kao imperativ kroz 20. stoljeće, kad se tvrdilo da ne možete ravnopravni ako niste jednaki. Ovo je novi feminizam koji kaže da žene trebaju prvenstveno biti to što jesu, žene, boriti se za jednake mogućnosti, za sve se to mi borimo, ali s naglaskom da nismo i ne trebamo biti jednaki jer jednonstavno biološki nismo jednaki, to je čisto biološka činjenica i stvar zdravog razuma.

Puno govori o poštivanju različitosti, apsurdno je naglašavati potrebu da se poštuje različitost a onda je se poništava kroz zahtjev da svi moramo biti jednaki, danas se ide u nekom smjeru kulture srednjeg spola. Mi smo žene i to želimo i ostati. Današnje društvo bježi od zdravog razuma.

Majčinstvo je marginalizirano a mi mu želimo dati mu dignitet, majke su stupovi društva. Mi demografski izumireno, ovo društo treba kvalitetnu pronatalitetnu politiku. Krajnje je vrijeme da se nešto poduzme, a ministarstvo ne čini ništa po tom pitanju

“H-Alter postavlja kao najveći problem javnog zdravstva – pravo na besplatan pobačaj. Liječnike koji se pozivaju na prigovor savjesti se naziva teroristima i traže se otkazi za njih.”

To je naopaka logika! Otpustiti iz javnog zdravstva sve koji se pozivaju na prigovor savjesti – to je totalitarni prijedlog koji nema veze s demokracijom, pravo na prigovor savjesti je zajamčeno i po međunarodnim konvencijama koje su iznad hrvatskih zakona!

“U tekstu se povezuje akcija ‘Roda’ usmjerena protiv navodno neljubazbog osoblja u javnim bolnicama i prigovora sajvesti, što zapravo daje za pravo onima koji tvrde da je ta akcija medijski promovirana kako bi se izvršio pritisak na liječnike i osoblje koji se pozivaju na prigovor savjesti”.

“Bolnice nemaju novca, i to je osnovni problem. Ljudi manje-više dobro rade, predano rade, u teškim i nemogućim uvjetima. Nema dovoljno osoblja, nedostaje anesteziologa, rodilje od kuće nose pelene jer ih u rodilištima nedostaje, i WC papir.

To nisu samo dvostruki kriteriji, to je licemjerje. Bitno je što je njima bitno, sveprisutnost besplatnog pobačaja ili besplatne promjene spola dok ljudi umiru od infrakta jer nema dovoljno kreveta.

Ljudi su ponekad živčani jer rade u nemogućim uvjetima s puno žena, ali ja sam četiri puta rađala i moja iskustva su za svaku pohvalu. No znam da ima loših iskustava…”

“Moja su isto pozitivna s osobljem u rodilištima, ali ne i s time kakvi su uvjeti u njima, novca za to očito nema. Izgleda se udruge za prava žena, poput B.a.b.a, bore za prava samo nekih žena, recimo kad je poznati gay aktivist istukao Ružicu Ćavar Sarnavka je rekla da ona ne zaslužuje njenu zaštitu, a i u spomenutom tekstu su oštro suprotstavljena prava građana s jedne strane i katolika s druge?”

“Zar katolici nisu građani? Hoće nas diskreditirati! Svi smo mi građani i imamo pravo boriti se za svoje stavove, oni su “pročitali” da smo mi produžena ruka kaptola što nije istina, ali i da jesmo, što onda? To je naše pravo. Mi smo građanska inicijativa, našu stranicu je lajkao veliki broj ljudi koji nisu katolici, koji su drugih vjera.

Ružica Ćavar je isto tako žena, ne zaslužuje li ona zaštitu?”

“Vi se zalažete i za očuvanje braka, prava silovanih žena…?”

“Zalažemo se za zaštitu i očuvanje braka kao neke najprirodnije zajednice. “Sunčice” su nam se obratile – udruga žena koje su silovane u ratu, koje do dan danas nisu dobile status ratne žrtve, za njih nikog nije briga, H-Alter najmanje.

U Sabor je prvo čitanje prošao zakon koji kaže da su počinitelji silovanja u ratu bili “hrvatska vojska i policija” i “neprijatelj” koji je valjda s Marsa, takva formulacija je van pameti.

“Potenciran je vaš navodni sukob s udrugom “Roda”, predstavljeno je da ste vi na jednoj, one na drugoj strani”

S Rodama se u nekim pitanjima se slažemo a u nekima ne, one su najeduciranije u pogledu promoviranja dojenja. Sviđaju mi se u pogledu edukacije vezena za postnatalnu skrb, dohranu, imaju predivne savjete, malo su zastranile u nekim drugim stvarima pa predlažu porod maltene kod kuće i bez ikakvih suvremenih tehnika, ne znam zašto je onaj novinar uzeo rodu kao nama suprostavljene.”

Autor: Marcel Holjevac/dnevno.hr

Odgovori

Skip to content