ŽELE ŠTITITI BRAK I OBITELJ: Latvija uvela ‘edukaciju za vrline’ u obrazovni sustav
Latvijski parlament (Seima) izglasao je u četvrtak 18. lipnja 2015. amandmane na zakon o edukaciji te time u obrazovni sustav uveo obaveznu “edukaciju za vrline”, “koja odgovara vrijednostima sadržanima i zaštićenima u [latvijskom] ustavu, kao što su posebno brak i obitelj”. Amandman, podnesen od oporbene zastupnice Julije Stepanenko, usvojen je s 64 glasova za i 12 glasova protiv (od ukupno 100 zastupnika) te ga je poduprlo 5 od 6 parlamentarnih stranaka.
U ustavu Republike Latvije stoji da će “država će štititi i podupirati brak – zajednicu između muškarca i žene, obitelj, prava roditelja i prava djeteta. Država će osigurati posebnu pomoć djeci s invaliditetom, djeci ostavljenu bez roditeljske skrbi i koja su pretrpjela nasilje” (čl. 110.).
Također, zastupnici Seime su glasovali za amandman o zaštiti učenika od štetnih informacija i odgojno-obrazovnih metoda koji ne služe svrsi moralnog razvoja učenika, odnosno koji bi na njihov moralni razvoj mogle negativno utjecati. Prema novom zakonskom paketu, latvijska vlada treba donijeti smjernice za provedbu odgoja za vrline u školama te definirati proceduru evaluacije i procjene usklađenosti nastavnih materijala i odgojno-obrazovnih metoda sa zakonom o edukaciji, koji sadrži kvalifikacijskih okvir, i s moralnim razvojem učenika.
Ustav RH u članku 62. spominje vrijednosti braka i obitelji navodeći da je “obitelj pod osobitom zaštitom države” te da je “brak životna zajednica žene i muškarca”. Pravo na brak i obitelj međunarodni dokumenti prepoznaju kao temeljno ljudsko pravo, a poštivanje ljudskih prava je prema čl. 3. Ustava temeljna vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske. Na tome tragu Program međupredmetnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja propisuje da bi se građanskim odgojem učenici i učenice trebali “pripremati za oživotvorenje navedenih ustavnih odredbi” o vrednotama ustavnog poretka, kao i onih da “vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu kao zajednici slobodnih i ravnopravnih državljana” (čl. 2.).
Izvor: Narod.hr