Na općoj audijenciji Papa potaknuo kršćanske obitelji da uče u školi Svete Obitelji
Na današnjoj općoj audijenciji u dvorani Pavao VI., inače 45. u ovoj godini, Sveti je Otac govorio o Nazaretskoj obitelji potičući da se ponovno otkrije ljepota zajedničke obiteljske molitve. Obitelj je domaća crkva i
ima biti prva škola molitve, jer u obitelji djeca od malih nogu mogu učiti osjećati smisao Boga, a zahvaljujući pouci i primjeru roditelja i živjeti u ozračju Božje prisutnosti.
Ako odgoj želi biti kršćanski onda ne može zanemarivati molitvu, a ako se u obitelji ne nauči moliti, onda će biti vrlo teško ispuniti tu prazninu – ustvrdio je Benedikt XVI. pozivajući da se u školi Svete Obitelji ponovno otkrije ljepota zajedničke molitve kako bi bili jedno srce i jedna duša, prava obitelj. A upravo u molitvi možemo uspostaviti intimni i duboki odnos s Bogom – istaknuo je Benedikt XVI.
Govoreći o Nazaretskoj obitelji rekao je da je ona škola molitve u kojoj se na uzoru Marije i Josipa uči slušati, meditirati i pronicati duboko značenje objave Sina Božjega – kazao je Sveti Otac te podsjetio na glasoviti govor o Svetoj Obitelji blagopokojnog pape Pavla VI. tijekom njegova posjeta Nazaretu, kada je rekao da u školi Svete Obitelji učimo zašto valja gajiti duhovnu stegu ako želimo slijediti nauk evanđelja i postati Kristovi učenici i istaknuo da nas Sveta Obitelj u prvom redu uči tišinu – podsjetio je Benedikt XVI.
Papa je nastavio govoriti o molitvi, odnosu s Bogom, o Svetoj Obitelji navodeći Lukin opis Isusova očitovanja u hramu. Poput svake pobožne židovske obitelji i Isusovi su roditelji išli u Jeruzalemski hram posvetiti Bogu prvorođenca i prinijeti propisanu žrtvu. Njihovu je putovanje očitovanje vjere, prinošenja darova, simbol molitve i susreta s Bogom, kojeg Marija i Josip već gledaju u sinu Isusu. Marija je savršeni uzor nasljedovanja Krista. Krist joj na poseban način pripada, jer se oblikovao u njezinu krilu, uzimajući od nje i ljudsko obilježje. Kao ona nitko s tolikom ustrajnošću nije promišljao o Isusu (…) Na tragu blaženoga Ivana Pavla II. možemo reći da moljenje krunice ima svoj uzor u Mariji, jer se u duhovnom zajedništvu s Gospodinovom Majkom razmišlja o Kristovim otajstvima – ustvrdio je Benedikt XVI.
Osvrnuvši se pak na svetoga Josipa, rekao je da evanđelja o njemu ništa ne govore, ali o njemu Crkva čuva sliku kao o „vjernoj, ustrajnoj i radinoj“ osobi. On je zajedno s Marijom Isusa učio moliti, vodeći ga sa sobom subotom u sinagogu i na velike židovske blagdane. Josip je, prema židovskoj tradiciji, predvodio svakodnevnu molitvu u kući: jutarnju, večernju i za objede, kao i prigodne blagdanske molitve. Tako je Isus u kući i Josipovoj radionici naučio usklađivati rad i molitvu, i prikazivati Bogu napore da zaradi kruh za obitelj – kazao je Benedikt XVI.
Objašnjavajući odnos mladog Isusa s molitvom, Papa je podsjetio na Isusov trodnevni boravak u Jeruzalemskom hramu i zabrinuto traženje Marije i Josipa. Na majčinu i očevu zabrinutost Isus odgovara: Pa zašto ste me tražili? Zar niste znali da ja moram biti u kući Oca svoga? U ovoj je riječi „Otac“ izgovorenoj sa sviješću Božjega Sina ključ otajstva kršćanske molitve – ustvrdio je Papa i dodao:
Isus nas uči da u molitvi bivamo sinovi Božji. Na molitvi se temelji kristološko otajstvo, otajstvo kršćanskog života. Isus je učio moliti svoje učenike govoreći im: kad molite govorite ‘Oče’. Ali neka to ne bude samo jedna riječ, nego neka bude cijeli vaš život; svojim življenjem ustrajno učite govoriti Oče, tako ćete biti sinovi u Sinu, pravi kršćani – kazao je Benedikt XVI.
Marijino i Josipovo ponašanje prigodom pronalaska Isusa u hramu također i prikazivanja u hramu svojevrsno je obilježje molitve, hodočašća, vjere koja se istodobno molitvom hrani i potiče na molitvu. Sveta je obitelj prauzor Crkve po kojoj se, okupljeni oko Isusu i zahvaljujući njegovu posredništvu, stupa u sinovski odnos s Bogom, koji preobražava i međuljudske odnose – zaključio je Benedikt XVI.
RV/hu-benedikt.hr