GORDAN MALIĆ: Milanović ide na sve ili ništa!
Milanovićeva taktika kupovanja glasova igra je na sve ili ništa – U komentaru za Osječku TV Gordan Malić analizira novu socijalnu politiku vlade Zorana Milanovića koja nosi velike proračunske rizike, a pokreće se tek nekoliko mjeseci uoči izbora. Komentar prenosimo u cjelosti.
Izborom olakšica lako je zaključiti da se vlada u predizborno vrijeme pokušava dodvoriti socijalno ugroženim i depriviranim biračima uglavnom treće dobi, a preko benefita i jednom dijelu srednjeg sloja koji se urušio pod teretom krize i nekretninskih kredita u francima.
„Sve je jasno. Zoran Milanović odabrao je predizbornu taktiku Ive Sanadera. Odlučio se na kupovinu glasova. U posljednjim predizbornim tjednima vlada se obraća isključivo ciljanim skupinama građana tj. birača, osiguravajući im socijalne olakšice i benefite koje ostali birači tj. građani nemaju. Milanovićev Kukukuriku tim napustio je predizbornu taktiku napuhanih programskih obećanja iz 2011. g. i okrenuo se čistom utilitarizmu i klijentelizmu.
Izborom olakšica lako je zaključiti da se vlada u predizborno vrijeme pokušava dodvoriti socijalno ugroženim i depriviranim biračima uglavnom treće dobi, a preko benefita i jednom dijelu srednjeg sloja koji se urušio pod teretom krize i nekretninskih kredita u francima.
Ti su potezi rezultat čiste predizborne kalkulacije i mogućeg anketnog istraživanja, koja pretpostavlja da navedeni sloj građana ne pripada niti jednoj političkoj opciji, odnosno da je riječ o neopredjeljenim ili tzv. plivajućim biračima čiji je jedini interes – preživljavanje.
Iako u redovitim situacijama oni predstavljaju elektoralnu manjinu koja nema svoje kandidate i ne izlazi na izbore, u slučajevima ekonomske krize te su skupine ipak nešto masovnije i najčešće se opredjeljuju za one od kojih imaju neku materijalnu korist, a to su stranke koje upravljaju državnim budžetom.
Nekoliko mjeseci uoči izbora Milanović se nije mogao odlučiti na kupovinu glasova nezaposlenih, jer im nema što ponuditi. Politika zapošljavanja, naime, zahtjeva ozbiljnu programsku pripremu i niz reformi koje njegova vlada nije u stanju provesti, niti ih one zanimaju. Zato se odlučio na čisto taktiziranje i lov u mutnom među onima koje je politika njegove vlade i dovela do ruba.
Kupovanje glasova proračunskim novcem i nadzor nad vodećim medijima, Sanaderu su osigurali drugi mandat.
Hoće li to poći za rukom i njegovoj blijedoj imitaciji – Zoranu Milanoviću?
Teško.
Sanaderova vlada u prvom je mandatu uživala na jaslama konjukture, pa je u naredne izbore ušla bez ekonomskih posljedica i socijalnih trauma koje vode gubitku vlasti. Milanoviću nije uspjelo da krizu iz Sanaderovog drugog mandata ublaži nego ju je produbio i produljio. Pokušaj da za loše ekonomske rezultate vlade okrivi svoje prethodnike također mu nije uspio jer ga najveći dio birača, uključujući i dio lijevih, smatra neposredno odgovornim za kolaps privrede i masovno ekonomsko iseljavanje iz Hrvatske. Uz to je, neprestanim otvaranjem ideoloških konflikata, uspio mobilizirati birače protivničke desnice u vrlo visokom postotku, te protiv sebe stvorio gotovo unisoni pokret otpora kakav nije postojao u Sanaderovo vrijeme. Eksperimentiranjem na desnom polu i zazivanjem Tuđmana zamjerio se, potom, jednom dijelu tvrdih lijevih birača, pa se može reći da je na jednoj strani gubio više nego što je na drugoj dobivao.
Sve te predizborne jednadžbe nisu dovele do rasta popularnsti SDP-a uoči raspisivanja parlamentarnih izbora (posljednje ankete Ipsos Pulsa govore o padu rejtinga, dok ankete agencije Promocije Plus treba odbaciti kao karakteristično pristrane). Mjere koje Milanović sada poduzima doista su očajničke. Kupovina glasova benefitima koji nose velike proračunske rizike, igra je na sve ili ništa! Od Milanovića smo uglavnom navikli na ništa. Nema razloga da sada očekujemo sve.“ – zaključio je Gordan Malić u komentaru za Osječku Tv.
Izvor: direktno.hr