VELIK POMAK: Splitsko sveučilište među 500 najboljih u Europi

Prema posljednjem Webometricsovu rangiranju iz siječnja ove godine, Sveučilište u Splitu ostvarilo je ogroman napredak. Naime, u odnosu na lanjski srpanj, Sveučilište je bolje rangirano za 458 pozicija i trenutačno zauzima 1086. mjesto na svjetskoj listi najboljih akademskih ustanova.

Potvrdila nam je to Franka Babić, djelatnica sveučilišnog Ureda za odnose s javnošću, te dodala da je napredovanje na ljestvici ujedno i veliki poticaj novoj upravi na čelu s rektorom prof. dr. Šimunom Anđelinovićem.

U trenutku stupanja novog vodstva na dužnost, Sveučilište je, prema mjerenju iz srpnja 2014. godine, bilo pozicionirano na 2937. mjestu.

– Time je u samo 15 mjeseci rada nove Uprave, koja je ciljanim mjerama radila na poboljšanju izvrsnosti, kvalitete i prepoznatljivosti Sveučilišta, ostvaren skok na svjetskoj ljestvici od nevjerojatnih 1851 mjesta! Kad se gledaju samo visokoškolske ustanove u Hrvatskoj, od 54 institucije obuhvaćene ovim rangiranjem, naše Sveučilište je na drugome mjestu, iza Zagrebačkog, čime smo prvi put “preskočili” Riječko sveučilište, koje sada zauzima treće mjesto, 349 pozicija iza Splitskog – ponosno ističu u Rektoratu.

Kad se rezultati gledaju na razini cijele Europe, od 6055 rangiranih visokoškolskih ustanova, Sveučilište se prvi put nalazi unutar 500 najboljih, te je sada na 453. mjestu, 505 pozicija više u odnosu na srpanj 2014. godine. Što se tiče poretka u središnjoj i istočnoj Europi, zauzima 57. poziciju i u odnosu na ljeto 2014. zamjetan je napredak od čak 173 mjesta.

Inače, Webometricsovo rangiranje provodi se dva puta godišnje – u siječnju i srpnju, a obuhvaća više od 25.000 visokoškolskih ustanova iz cijelog svijeta.

U svojoj metodologiji, koristi četiri kriterija: vidljivost (vanjske poveznice koje web-domena rangirane visokoškolske ustanove prima od treće strane), prisutnost (ukupan broj web-stranica, prema podacima koje daje Google), otvorenost (broj te dostupnost pdf datoteka objavljenih na web-stranicama, prema podacima koje daje Google), te izvrsnost (zastupljenost u prvih 10 posto najviše citiranih radova po području, za razdoblje od 2009. do 2013. godine, prema podacima Scimago instituta.

Za konačan plasman utjecaj vidljivosti je 50 posto, izvrsnosti 30 posto, a prisutnosti i otvorenosti po 10 posto.

IZVOR: SLOBODNA DALMACIJA

Odgovori

Skip to content