Incidenti u poljskim crkvama: Feministkinje provociraju na svetim misama

Rasprava o potpunoj zabrani abortusa u punom je zamahu u Poljskoj, a ono što se dogodilo jučer u varšavskoj crkvi dio je feminističke kampanje protiv novog zakonskog prijedloga

Nakon što je nekoliko poljskih feministkinja i pro-choice aktivistkinja u varšavskoj crkvi Svete Ane organiziralo “prosvjednu akciju” u kojoj su došle na svetu misu, a potom je demonstrativno napustile tijekom čitanja pisma potpore biskupima potpunoj zakoni abortusa, oglasilo se i vodstvo te crkve i akciju opisalo kao žalosno “narušavanje ozračja svetog mjesta”.

Već smo pisali o inicijativi o novom zakonu o abortusu kojim bi ubojstvo nerođenih bilo zabranjeno u svim slučajevima. Rasprava o toj zakonskoj inicijativi u punom je zamahu u Poljskoj, a ono što se dogodilo jučer u varšavskoj crkvi dio je feminističke kampanje protiv novog zakonskog prijedloga.

Feministkinje su, naime, par dana prije oglasile kako će doći na misu, a potom je “demonstrativno” napustiti tijekom čitanja biskupskog pisma u kojem su poljski biskupi dali punu potporu akciji udruge Stop abortusu (pismo se čitalo u poljskim crkvama umjesto homilije). Tako se i dogodilo, pri čemu je jedna od feministkinja ostala u crkvi i počela se derati, usred svete mise.

Pri tome,žalosno jest da je lijevo-liberalna novina Gazeta Wyborcza na svojoj internetskoj stranici objavila film koji je opisala kao “spontani izlazak vjernika iz crkve tijekom čitanja biskupskog pisma”. Jednako “spontana” bila je i nazočnost kamera i novinara u crkvi, koja je naravno bila ranije dogovorena s feministkinjama. Ti isti novinari dopuštenje za snimanje u crkvi dobili su nakon što su rekli kako žele snimiti čitanje pisma, ne govoreći ništa o “akciji” koju spremaju feministkinje.

“Jako nam je žao da su vjernici koji su došli sudjelovati u ozračju uskrsne radosti morale promatrati isplaniranu prvokaciju nekoliko osoba koje su bez ikakvih skrupula narušile sveto mjesto i svojom dernjavom smetale molitveno okupljanje”, stoji u priopćenju uprave akademske crkve Sv. Ane.

Ista se stvar dogodila u Gdanjsku i još nekoliko poljskih gradova.

U međuvremenu, pravna organizacija Ordo Iuris koja pruža pravnu pomoć udruzi Stop abortusu koja je pokrenula zakonske promjene objavila je priopćenje u kojem je demantirala lažne medijske napise o odredbama zakonskog prijedloga.

Prema njihovom demantiju, netočno je kako predloženi zakon predviđa kaznu za majku koja bi “nenamjerno dovela do smrti nerođenog djeteta”. Iz Ordo Iurisa poručuju da takvog prijedloga nema u nacrtu. U slučajevima kada je majka napravila svjesno abortus, zakonski prijedlog dopušta njezinu amnestiju od kazne ako postoje otežavajuće okolnosti. Kaznu ne izbjegava onaj koji ju je natjerao na abortus i liječnik koji je abortus obavio.

Nadalje, netočno je i kako zakon ne predviđa potpunu medicinsku skrb za majku kada trudnoća ugrožava njezin život. U situacijama kada liječnik mora birati između života majke, ili života nerođenog djeteta – izbor je prepušten samoj majci, pojasnili su iz Ordo Iuris.

Cijela inicijativa oko donošenja zakona sada je u fazi prikupljanja potpisa. Naime, nakon što je Sejmu predložen zakon, predsjednik nacionalnog parlamenta daje rok od tri mjeseca da građanska zakonodavna inicijativa skupi 100.000 potpisa potrebnih za uvođenje zakona u proceduru. Trenutačni predsjednik Sejma je Marek Kuchciński iz vladajuće stranke Pravo i pravednost (PiS) i on to odobrenje još nije dao, zbog čega su mu čelnici udruge koje stoje iza incijative poslali prosvjedno pismo. Upozorili su kako će s odgađanjem odluke o početku prikupljanja potpisa ono biti sve teže jer zadani rok sve je bliži razdoblju godišnjih odmora kada je potpise teže prikupljati. Zbog toga odgađanja pojedini analitičari su počeli špekulirati o tome kako PiS, koji vodi žestoku političku borbu na već nekoliko “bojišnica” želi izbjeći ovu zakonsku inicijativu, iako ju je premijerka Beata Szydlo načelno podržala.

U svakom slučaju, Poljskoj tek predstoji žestoka borba oko potpune zabrane pobačaja, ona koja i nama u Hrvatskoj može biti zanimljiva radi mogućih pouka za one koji se ovdje u budućnosti žele boriti za život nerođenih.

Goran Andrijanić | Bitno.net

Odgovori

Skip to content