DON DAMIR RAZOTKRIVA PRAZNOVJERJE: Energetska i duhovna medicina
Zanima me koji je stav Crkve o energetskoj i duhovnoj medicini? Da budem konkretna, od strane jednog liječnika u bolnici preporučeno mi je da odem na terapiju namještanja atlasa, kod AtlasProFilax stručnjaka (terapeut odobren od strane HUPED-a, Hrvatsko udruženje za prirodnu energetsku i duhovnu medicinu)? Lijep pozdrav, Marija
Draga Marija,
Prirodna je medicina – primjerice u smislu korištenja ljekovitog bilja – Božji dar. I neki su se crkveni službenici, pa i sveci poput Hildegarde iz Bingena, istaknuli u tome umijeću.
Međutim, prakticiranje većine onoga što HUPED nudi, u smislu „energetske i duhovne medicine“ jest bez sumnje težak grijeh protiv prve Božje zapovijedi. Naime, radi se o suradnji s energijama koje to nisu u fizikalnom smislu riječi. Zapravo radi o djelovanju koje ima svoj izvor u palim anđelima, odnosno zlim duhovima, koji se u tim praksama obično oslovljavaju kao „duhovni vodiči“ ili slično.
Kršćanska objava već u Starom Zavjetu jasno izriče zabranu ikakve suradnje ili služenja skrivenim (okultnim) silama. Čovjeku su dani objava i razum, a sve izvan toga jest izraz nepovjerenja u Boga stvoritelja i objavitelja, te izraz oholog traženja moć i i znanja, te koristi koje iz njih slijede, a koje čovjeku nisu namijenjene.
Kao što inače iz grijeha ne može proizići autentično dobro, tako i takva „duhovna i energetska medicina“ ima svoje loše posljedice, prvenstveno za dušu, ali i za tijelo onoga tko se u to upušta.
Bog nije protiv čovjekova zdravlja, dapače. Stoga je Isus tijekom svoje javne službe i ozdravljao one koje su bolovali od najrazličitijih bolesti i nemoći, dao je apostolima udio u tome poslanju, a i za sve one koji uistinu povjeruju pisano je da će na nemoćnike ruke polagati, i bit će im dobro. Tako je u Crkvi do danas prisutan sakrament bolesničkog pomazanja, kao i blagoslov bolesnika, a postoje i oni kojima je dana posebna milost ozdravljanja, u skladu s novozavjetnim naukom. Također, različita su svetišta puna zavjetnih darova osoba koje su po zagovoru svetih zadobile ozdravljenje, a i čuda koja se traže za proglašenje nekoga blaženim ili svetim redovito se sastoje u ozdravljenjima.
Iz svega toga vidimo da Bog želi zdravlje i ozdravlja, međutim nipošto na načine koji ne pripadaju objavljenoj vjeri, već okultizmu. Uostalom, od Boga dolazi svako dobro, pa tako i zdravlje. Đavao ne može dati zdravlje, ali nam ga može, slikovito rečeno, skupo preprodati. Naime, on svoje usluge posredovanja uvijek naplaćuje, i taj dug u koji osoba dospijeva grešno tražeći zdravlje nazivamo prokletstvom. Taj se dug kasnije naplaćuje, bilo na području zdravlja dotične ili njoj bliske osobe, bilo na nekom drugom području života, a uvijek na duhovnom.
Što se tiče namještanja atlasa, tu se više radi o kostima nego o energijama i duhovima. Koliko mi je poznato, iskustva s tom praksom su različita, kao i stavovi o opravdanosti tog zahvata. Međutim, ako se i čini nešto što spada u alternativnu ili komplementarnu medicinu što bi bilo prihvatljivo sa stajališta vjere (pogledaj na stranici studentskog pastorala brojne odgovore na tu tematiku), treba izbjegavati one praktičare kod kojih je to povezano s onime što je protivno vjeri.
Btb,
don Damir
Izvor: studentski-pastoral.com
1 comment
“Čovjeku su dani objava i razum”.
Blago tebi.
Imaš objavu koju treba razumski shvatiti (sic!).
Stoga je sve što nije kult Isusa opasno po KC.
Opreznim ljudima i uz razno razne objave, posve dosta…