Kad bi Darwin mogao vidjeti svoju praunuku

Portal National Catholic Register objavio je zanimljiv razgovor s Laurom Keynes, potomkom oca evolucije, Charlesa Darwina. Prenosimo važnije naglaske iz teksta.

 

{jathumbnail off}Katolička apologetkinja, Laura Keynes, pra-pra-praunuka oca evolucije Charlesa Darwina, kaže da je kroz kasniju intelektualnu potragu oživjela vjeru u kojoj je krštena.

Prema opće prihvaćenom pogledu na njenog pra-pra-pradjeda, Charlesa Darwina, Laura Keynes je očito prekršila sva pravila svojim povratkom katoličkoj vjeri.

Laura ima doktorat iz filozofije na Sveučilištu Oxford. Sredinom lipnja Catholic Herald donio je neočekivanu vijest da je ovaj visoko obrazovani Darwinov potomak evoluirao u katoličkog apologetu, pridruživši se organizaciji Britain’s Catholic Voices.

Kad je upitana kako je pronašla svoj put do Katoličke Crkve, Keynes otkriva da je ona u stvari kršteni katolik. Dogodilo se to nakon preobraćenja njene majke, kratko poslije njenog rođenja. Međutim, negdje oko njene 12 godine, njena vjerska formacija je završena.

“S očeve obiteljske strane, dakle Darwin-Keynes strane, imala sam drugačiji utjecaj na svoju formaciju: racionalnost, znanstvenost, sekularni odgoj, humanizam”, kaže Laura. “Moj otac je akademski neuroznanstvenik, i ja sam upijala stav da je sve što vidimo proizvod našeg materijalnog mozga. Postupno sam klizila u agnosticizam”.

Razlog njenog povratka vjeri u kojoj je krštena vrlo je čudan splet okolnosti i svojevrstan autogol britanskih “novih ateista”. Ona to objašnjava: u njenim dvadesetim godinama, dok je radila na doktoratu na Oxfordu, krenula je “Debata o Bogu”. Zbilo se to nakon brojnih publikacija Richarda Dawkinsa.

Keynes nastavlja:”Očekivala sam da ću iz agnosticizma krenuti u ateizam zbog njihovih argumenata, no nakon čitanja obiju strana sudionika debate, nikako nisam mogla odbaciti veoma jak intelektualan razlog za vjeru. A što se tiče stanja bez Boga, pokušala sam, ali nisam daleko dogurala. Na određenoj točki, život vas spusti na koljena i nikakav čin vaše volje u toj situaciji nije vam dovoljan. U tom času predanje i traženje milosti logičan je ljudski odgovor.

Tijekom dugačke bolesti njene bake, Keynes objašnjava da se ona “vratila krunici tijekom tih dugih sati uz njeno uzglavlje i prisjetila se otkupiteljske snage Kristove patnje. Zahvatila sam teološke temelje pitanja patnje. Gledanje smrti natjeralo me da preispitam svoj duh: što smo, otkuda dolazimo, kuda idemo. S te rubne točke, otkrila sam duhovnu svijest, ali nisam zakoračila natrag u Katoličku Crkvu. Taj korak uslijedio je nakon mnogo čitanja i razmišljanja”.

Kad je upitana je li naišla na ljutnju novih ateista, Keynsova je, slažući se, kazala da jedna od stvari koje su je natjerale na oprez bijaše čudna mješavina bijesa koji je susrela kod “novog ateizma”: bijes pri pomisli na Boga, bijes na svako ograničenje ponašanja, bijes na sputavanje volje, ponos zbog osjećaja intelektualne nadmoći, prezir prema svima koji otkrivaju ljudsku ranjivost u traženju milosti Božje. Važno je zapamtititi da ondje gdje je bijes, tamo je često i bol. Vidjela sam tamo puno boli. Mislim da to proizlazi iz ideje da sve kontroliramo i da imamo potpunu autonomiju, kaže Laura Keynes.

“Sve što možemo učiniti jest biti osjetljiv na bijes i imati na umu da je čudno za ljude koji tako cijene razum, toliko se prepustiti emocijama”, nastavlja Laura.

Kasnije Laura govori kako su njena obitelj i brojni prijatelji bili iznenađeni njenim obraćenjem, a posebno je zanimljivo njeno razmišljanje o nasljeđu njenog pra-pra-pradjeda Darwina. Tako kaže da ateisti vole koristiti teoriju evolucije da bi kategorički ustvrdili da Bog ne postoji. To čine na način da bi i samom Darwinu bilo neugodno. On je, naime, slijedio dokaze koji su ga doveli do određenih zaključaka. No, kazao je da osjeća da je to čime se bavi previše duboko za ljudski intelekt. Darwin nikako nije htio srušiti kršćanstvo. Njegovi dokazi ne moraju nužno dovesti do materijalizma, ali zbog različitih razloga neke ljude dovedu do materijalizma i prihvaćanja kulture smrti.

“Ovo je prava bitka: Kultura života, podržana od strane kršćanstva protiv kulture smrti, koju podržava materijalizam” zaključuje Laura Keynes.

 

 

 

Odgovori

Skip to content