Kako u obitelji stvoriti preduvjete za pravilno odrastanje djece i kvalitetan život
“Upravljanje konfliktima u obitelji kao prevencija nasilju” tema je četverodnevne jubilarne 40. Obiteljske ljetne škole koja je, u organizaciji Obiteljskog centra Filozofsko-teološkog instituta (FTI) Družbe Isusove u Zagrebu te u suradnji s Ministarstvom obitelji,
branitelja i međugeneracijske solidarnosti, u četvrtak 25. kolovoza započela na zagrebačkom Jordanovcu.
Otvorenju su nazočili zagrebački pomoćni biskup Valentin Pozaić u svojstvu izaslanika nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića, provincijal Hrvatske pokrajina Družbe Isusove p. Ivan Koprek, kao i predstavnica Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti Duška Bogdanović.
Otvarajući Školu, voditelj Obiteljskog centra FTI mr. p. Jure Bosančić naglasio je da je cilj potaknuti promišljanja da bi obiteljsko zajedništvo još bolje funkcioniralo, te kako bi roditelji stvorili dobre preduvjete za pravilno odrastanje djece i mladih, ali i kvalitetniji međusobni život. Naime, dok su jedne obitelji sposobne suočiti se s konfliktima i uspijevaju upravljati s njima, te im je zajedništvo sve kvalitetnije, druge obitelji negiraju njihovo postojanje i bježe u nezdrava osobna ponašanja i tako narušavaju kvalitetu odnosa, što može rezultirati u krajnjem slučaju i nasiljem u obitelji.
“U promišljaju o konfliktima zaustavit ćemo se isključivo na odnosima u obitelji. Naš će program biti dobrim dijelom posvješćivanje kroz predavanja i rasprave: tražimo uzroke konflikata, sagledavamo njihove posljedice na pojedinca i čitavu obitelj, produbit ćemo saznanja, a dijelom i uvježbavati sposobnosti upravljanja s njima. Ova naša škola i ovaj način rada, duboko sam uvjeren, može i ove godine biti koristan svima, pa čak i onima koji će moći dijelom pratiti naš program. Naše meditacije i zajedničko slavljenje euharistije mogu jačati našu volju za promjenama”, rekao je u uvodu p. Bosančić.
Prenoseći pozdrave i blagoslov kardinala Bozanića, biskup Pozaić je istaknuo kako je obitelj cjelovremenska škola života jer tu učimo osnovne vrednote za zajednički život: učimo vidjeti jedni druge, učimo čuti jedni druge, učimo voljeti jedni druge. Ako odgojimo čovjeka, a čovjek je najveće blago, uspjeli smo odgojiti i društvo, rekao je biskup, te poželio uspjeh radu Škole.
Uvodno predavanje s temom “Konflikti kao šansa ili prepreka kvalitetnom zajedništvu” održao je doc. dr. Nikola Stanković. Predavač je pojasnio samo značenje riječi konflikt. Istaknuo je da je, da bi se nadvladao konflikt, potrebno ići u razine koje su dublje od njega ili pak motive koji ga mogu zdraviti tako da nakon konflikta jedinstvo obitelji bude jače nego prije. Potom je nizom vrlo zornih slika posvijestio konflikt u obitelji, te je upozorio da samo oni koji su naučili prevladavati konflikte imaju više šanse na dugim stazama, od onih koji se nisu ni usudili razgovarati o eventualnim poteškoćama i nesuglasicama. Dakako da je situacija složenija što ima više članova. Njihov odnos se ne može prikazati matematički, jer nisu apstraktni brojevi, već živa bića.
Govoreći o braku i zajedništvu, predavač je naglasio kako prvog čovjeka Bog nije stvorio samoga za sebe, već mu je stvorio družicu. U brak stupaju dvoje, muško i žensko. Supružnici moraju imati neprestano na umu da pripadaju jednom drugome. Ukoliko jedan bračni drug ne bi poštovao drugoga, sam bi sebe degradirao. Uzimaju se dvije osobe, muško i žensko, a da bi se to jedinstvo ostvarilo i živjelo, supružnici se moraju moliti i stati pred Onoga koji je jedini. Pred Njim čovjek okuplja čitavo svoje biće, pa i obitelj. Bračna zajednica je vidljiv znak nevidljive Božje milosti, rekao je dr. Stanković te je istaknuo kako je sprega ljubavi i inteligencije djelotvorno sredstvo u nadvladavanju konflikta.
Prvi dan 40. Obiteljske ljetne škole završio je meditacijom koju je predvodio dr. p. Niko Bilić, a na kraju koje je prisutne blagoslovio biskup Pozaić.
Paralelno s programom Škole namijenjene roditeljima, mladima i djelatnicima u obiteljskom pastoralu odvijaju se još tri programa namijenjena djeci predškolske dobi, školskoj djeci te mladima.
Ika / HRsvijet