Pobjeda Pro-life pokreta i južnokorejska zabrana pobačaja

Južnokorejski Vrhovni sud potvrdio je prošlog tjedna, 59-godišnju zabranu pobačaja, usred vala aktivnosti Pro-Life pokreta na čelu s liječnicima, bivšim izvoditeljima abortusa. U srijedu je Vlada ukinula odluku kojom se odbija zahtjev za recept za hitnom kontracepcijom.

Associated Press-ov sažetak o sudskoj presudi, koje je prenijelo nekoliko velikih medijskih kuća, propustio je spomenuti Pro-lifeov utjecaj u Južnoj Koreji, ukazujući samo na državnu brigu oko korejskog niskog nataliteta.

Ono što je dramatično promijenilo dinamiku u Koreji je, da Vlada, koja je desetljećima poticala liječnike za obavljanje abortusa, kao sredstvo populacijske kontrole, a i da bi poticala gospodarski rast, izrazila službenu potporu ovoj pro-life liječničkoj skupini. Zbog toga se, “drastično mijenja teren politike pobačaja u Južnoj Koreji,” izjavio je istraživač Young-Gyung Paik.

Young-Gyung-ov rad iz 2012. je pokazao da je pro-life aktivizam, dugo marginaliziran kao “vjerski inspiriran” iznenada dobio istaknuto mjesto: “Bilo je to tek nakon formiranja skupine liječnika pod nazivom” Pro-life liječnici’, godine 2009., kako bi sporno pitanje pobačaja počelo dobivati pozornost javnosti u Južnoj Koreji. “

“Prema mišljenju liječnika, južnokorejska niska stopa fertiliteta je nastao iz njene visoke stope pobačaja, koja je, pak, bila rezultat nemoralnih i profitu orijentiranih korejskih liječnika,” kaže Young-Gyung.

Dok korejski mediji ocrtavaju pro-life aktivizam kao “rat između liječnika”, Young-Gyung iz opsežnim razgovora s obje strane, zaključuje da je to potaknuto razvojem neo-natalnih medicinskih tehnologija, padom interesa za istraživanja embrionalnih matičnih stanica, rast invaliditetskih aktivista, kao i briga zbog depopulacije.

Prema dokumentu pro-lifeovog liječničkog saveza, pobjednici iz odluke korejskog suda su žene. “Većina pobačaja se obićno lako izvodila, jer liječnici ili žene koji kroz to prolaze nisu procesuirani, iako je pobačaj bio ilegalan”, piše list. Čak i nakon što je zemlja postala ekonomski uspješna, “trend poticanja pobačaja bio rasprostranjen u našem društvu i kao rezultat toga, žene su nekad primorane, zbog društvenog pritiska, podvrći se pobačaju.”

“Potaknut sam bio vladinim argumentom da je u redu to učiniti”, Shim Sang-duk je rekao The Los Angeles Timesu 2010. Liječnik je primao prijetnje smrću, te je na ovo obratio pažnju, nakon napuštanja prakse pobačaja. “[Mislio sam] to je dobro za zemlju. To potiče gospodarstvo”, rekao je Shim, koji je osnovao korejsku ginekološku liječničku udrugu za poticanje drugih liječnika, da zaustave izvođenje pobačaja i pozove vladu da provede Zakona o kazni.

U osam izvanraspravnih vijeća, potrebno šest glasova da se proglasi neustavnim, ali je dobio samo četiri, što je potaknulo vruće rasprave u korejskim medijima, rekao je glasnogovornik liječnička udruga za Friday Fax. Neki su iz Korea Times u četvrtak kritizirali vladu zbog odluke da ne dopusti hitne kontracepcije kroz ‘prodaju preko pulta’ kao priklanjanje “liječnicima i vjerskim skupinama.”

Godine 2010. babica koja je pomagala izvesti pobačaj u 6 tjednu trudnoće, završila je na sudu, što je pokrenulo pitanje ustavnosti, prvenstveno što je zakonski maksimum dvije godine zatvora za liječnika.
Ustavni sud je ustvrdio da bi lakše kazne samo više proširile pobačaj, izvješćuje Radio Australija.

Pobačaj je ilegalan u Južnoj Koreji s izuzecima za silovanje, incest ili teškim genetskim poremećajima od 1953, ali je zakon bio praktično ismijavan.

Kwak Seung-jun, predsjednik Predsjedničkog vijeća za budućnost i viziju, rekao je 2010. novinarima : “Postoje neki ljudi koji shvaćaju pobačaj ilegalan Moramo raditi na stvaranju raspoloženje u kojem će se pobačaj obeshrabriti..”

Susan Yoshihara, dr.sc.|C-FAM|benedikt

Odgovori

Skip to content