Benedikt XVI. odgovorio talijanskome piscu i matematičaru
Nikada nisam pokušao sakriti zlostavljanja maloljetnika, ističe papa emeritus u pismu u kojemu govori o vjeri, znanosti i zlu a koje je djelomično objavila “La Repubblica”
{jathumbnail off}O vjeri, znanosti i zlu, pisao je papa emeritus Benedikt XVI. u dugom pismu talijanskom piscu i matematičaru Piergiorgiu Odifreddiju, djelomično objavljenom u talijanskom dnevniku “La Repubblica”.
Sve je započelo Odifreddijevom knjigom “Pišem ti, dragi Papa”, koja je objavljena 2011. godine a nadahnjuje se na knjizi Josepha Ratzingera “Uvod u kršćanstvo”. U dugom pismu Papa emeritus, kako prenosi Radio Vatikan, zahvaljuje na “poštenom” sučeljavanju, ističući da je s užitkom čitao neke dijelove Oddifeddijeve knjige, ali da su ga pak neki dijelovi iznenadili “izvjesnom bahatošću i nesmotrenim obrazlaganjima”.
Papa se emeritus slaže s Odifreddijem da je samo matematika “znanost” u stogom smislu riječi, ali od njega traži da prizna da je i teologija u “povijesnom i u filozofskom okviru” dala znatne ishode, ističući da je važna uloga teologije „religiju povezivati s razumom, a razum s religijom”, te da valja imati na umu kako postoje patologije religije i, ništa manje opasne, patologije razuma”.
Papa emeritus potom objašnjava da “ako nije dozvoljeno šutjeti o zlodjelima Crkve da se isto tako ne smije prešućivati dugi i svijetli trag dobrote i čistoće, koji je tijekom stoljeća ostavila kršćanska vjera. A istina je da vjera i danas potiče brojne osobe na nesebičnu ljubav, na služenje drugima, na iskrenost i na pravednost”.
Intelektualno se sučeljavanje Pape emeritusa i matematičara Odifreddija odvija pak na drugom području. To što vi velite o Isusu, nije dostojno vaše znanstvene razine – stoji u pismu pape Ratzingera. Osim toga, govori se i o svećeničkom zlostavljanju maloljetnika, “zbog čega sam jako žalostan”, tvrdi Papa emeritus, dodajući da nikada nije pokušao sakriti ta zlodjela.
A da moć zla može dotle prodrijeti u unutrašnji svijet vjere, ipak ne bi trebala dovesti dotle da se “spomenuto zastranjenje uporno predstavlja kao posebnost katolištva, premda ne može biti utješna spoznaja da postotak optuženih svećenika nije veći od postotka optuženih u drugim usporedivim zanimanjima”. Papa priznaje da je njegova kritika “donekle oštra”, “ali iskrenost je sastavnica dijaloga”, jer “jedino tako spoznaja može rasti”.
Izvor: IKA