Papa: Odnos prema Bogu nije iskren ako se izbjegava pomirenje s bližnjim

 

Evanđelje današnje nedjelje još uvijek pripada takozvanom Govoru na Gori, prve velike Isusove propovijedi. Danas je riječ o Isusovu ophođenju prema židovskom Zakonu – najava je današnjega govora Svetog Oca vjernicima okupljenima na Trgu Svetoga Petra, uoči nedjeljne molitve Angelusa.

U nastavku je Papa opetovao Isusove riječi: Ne mislite da sam došao ukinuti Zakon ili Proroke; nisam došao ukinuti nego ispuniti (Usp. Mt 5,17). Isus dakle ne želi dokinuti zapovijedi koje je Gospodin dao po Mojsiju, nego ih štoviše, želi u potpunosti ispuniti – kazao je papa Franjo te dodao kako je Isus odmah naznačio da to zahtijeva jednu veću pravednost i vjernije opsluživanje. Ustvari Učenicima kaže: Ako vaša pravednost ne bude veća od one pismoznanaca i farizeja, ne ćete ući u kraljevstvo nebesko (Usp. Mt 5,20).
No, što znači „ispuniti“ Zakon; i u čemu se sastoji ta veća pravednost? – upitao je Sveti Otac te nastavio: Isus nam odgovara primjerima. Isus je bio vrlo praktičan i koristio se primjerima kako bi ga razumjeli. Započinje s Petom zapovijedi: Čuli ste da je rečeno: ‘Ne ubij!’, a ja vam kažem: Tkogod se srdi na brata svoga, bit će podvrgnut sudu (Usp. rr 21-22). Ovim nam Isus želi reći da čak i riječi mogu ubiti. Kad se kaže da neka osoba ima zmijski jezik, što to znači? – upitao je Papa te odmah i odgovorio: da njezine riječi ubijaju. Stoga nije dovoljno samo ne ugroziti život bližnjega, nego ni ne usmjeriti na njega otrov srdžbe niti klevete.

Ni ogovarati ga ne treba. Dolazimo sad do naklapanja odn. rekla-kazala. Ono također može ubiti jer ubija dobar glas drugih. Zaista je to ružno. Ispočetka se možda čini kao ugodna i zabavna stvar, kao slatkoća karamele no, naposljetku nam srce ispuni gorčinom i otruje nas. Istinu vam kažem. Uvjeren sam da kad bi svatko od nas odlučio ne ogovarati i naklapati, na koncu bi postao svet! Lijep je to put, ali želimo li postati svetima ili ne? – zapitao je Papa tražeći od vjernika odgovor; želimo li biti navezani na ogovaranje i naklapanje; da ili ne? Onda se razumijemo, dakle, nema više ogovaranja – zaključio je Sveti Otac.

Isus predlaže svojim sljedbenicima savršenstvo ljubavi kojoj je jedina mjera da je bezmjerna; da nadilazi svaku proračunatost. Ljubav prema bližnjemu je temeljno raspoloženje jer Isus kaže da naš odnos prema Bogu ne može biti iskren, ako se ne želimo pomiriti s bližnjima: Kad prinosiš dar, pa se ondje sjetiš da tvoj brat ima nešto protiv tebe, ostavi dar na oltaru i prvo se izmiri sa svojim bratom,… (Usp. rr 23-24). Pozvani smo dakle pomiriti se sa svojom braćom prije iskazivanja naše pobožnosti Gospodinu u molitvi – ustvrdio je papa Franjo.

Iz svega je ovoga razumljivo da isus ne pridaje važnost discipliniranom opsluživanju i vanjštini čina, nego ukazuje na sam korijen Zakona, pokazujući na namjeru odnosno na srce čovjeka, odakle i proistječu naši dobri ili loši čini. Da bismo postigli dobro i časno ponašanje, nisu dovoljne zakonske norme, nego i duboki motivi, izraz jedne skrivene mudrosti; mudrosti Božje, koja se može primiti zahvaljujući milosti Duha Svetoga. Mi se po vjeri u Krista, možemo otvoriti djelovanju Duha Svetoga, koji nas osposobljuje da živimo Božju ljubav.

U svjetlu ovoga Kristovog naučavanja, svaki propis Zakona otkriva svoj puni smisao kao zahtjev ljubavi i svi se ponovno sjedinjuju u najvećoj Zapovijedi: Ljubi Boga čitavim srcem i ljubi bližnjega kao sebe samoga.

Sveti je Otac po završetku Angelusa, pozdravio sve Rimljane kao i nazočne hodočasnike, obitelji, župne zajednice te mlade iz svih krajeva svijeta. Posebno je pozdravio brojne hodočasnike iz Češke, koji su se pridružili svojim biskupima, koji su u posjetu ad limina, zaključivši susret s vjernicima svojim uobičajenim pozdravom.

Izvor: Radio Vatikana

Odgovori

Skip to content